Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Οδηγός δικαιωμάτων νεοδιόριστων

Συναδέλφισσα, συνάδελφε

 

Σε καλωσορίζουμε στον Σύλλογό μας και εκφράζουμε τη βαθιά μας ικανοποίηση για το διορισμό σου, που είναι αποτέλεσμα σκληρών αγώνων, τόσο σε προσωπικό επίπεδο (ας μην ξεχνάμε την πολυετή περιπλάνηση ανά την Ελλάδα μέχρι την ημέρα του διορισμού) όσο και σε συλλογικό (οι διορισμοί των τελευταίων χρόνων δεν μας χαρίστηκαν ούτε από την προηγούμενη ούτε από τη σημερινή κυβέρνηση, είναι αποτέλεσμα των αγώνων των εκπαιδευτικών). Το ενημερωτικό φυλλάδιο που κρατάς έχει σκοπό να σε κατατοπίσει, όσο πιο αναλυτικά γίνεται, για τα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά σου δικαιώματα. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι αυτά τα δικαιώματα κατακτήθηκαν με αγώνες. Επίσης, η υπεράσπισή τους και, κυρίως, η διεύρυνσή τους και η εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων συναδέλφων αποτελεί σημαντικό πεδίο διεκδίκησης και αγώνα για το εκπαιδευτικό κίνημα. Η συμμετοχή σου σε αυτούς τους αγώνες είναι σημαντική.

Τι είναι ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών

Ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, είναι το πρωτοβάθμιο σωματείο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία του Ζωγράφου, των Αμπελοκήπων, των Πειραματικών Σχολείων, του 9ου και του 10ου Ειδικού Σχολείου Αθηνών και του  ΚΕΔΑΣΥ Α΄ Αθήνας.

Μέλη του είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν ή έχουν οργανική θέση στα παραπάνω σχολεία με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση. Επομένως, μέλη, με πλήρη δικαιώματα, εκλέγειν και εκλέγεσθαι είναι και οι αναπληρωτές. Για την εγγραφή σου δεν χρειάζεται να κάνεις κάποια ενέργεια, παρά μόνο, όπως και όλοι οι υπόλοιποι μόνιμοι συνάδελφοι, να αποδεχτείς την παρακράτηση της ετήσιας συνδρομής (27 ευρώ) από τον μισθό σου. Θα υπάρξει σχετική ενημέρωση με ηλεκτρονικό μήνυμα για την έκτακτη αυτή κράτηση.

Τι είναι η ΔΟΕ

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας είναι το δευτεροβάθμιο εκπαιδευτικό σωματείο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της χώρας. Μέλη της είναι οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Τι είναι η ΑΔΕΔΥ

Η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων(ΑΔΕΔΥ) είναι το τριτοβάθμιο συνδικαλιστικό σωματείο, όπου ανήκουν όλα τα σωματεία του δημόσιου τομέα.

Γιατί να είμαι μέλος του Συλλόγου

Κύριος σκοπός του Συλλόγου μας είναι η προάσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και ο αγώνας για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα καλύπτει ολόπλευρα τις ανάγκες των μαθητών μας. Από τα βασικά αιτήματα του Συλλόγου είναι οι μόνιμοι μαζικοί διορισμοί, η μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, η αύξηση μισθών και συντάξεων, ο αγώνας για δημόσιο δωρεάν σχολείο, η αντίσταση στην αξιολόγηση/κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Επίσης, ο Σύλλογος αποτελεί τη συλλογική μας έκφραση, το όργανο που υπερασπίζει κάθε συνάδελφο από αυθαιρεσίες της διοίκησης. Για κάθε ζήτημα που σε απασχολεί, μπορείς να επικοινωνείς με τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου.

 

Τι είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων

Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο για τη λειτουργία του σχολείου. Η λειτουργία του έχει τεράστια σημασία γιατί έτσι διασφαλίζεται η δημοκρατία στο σχολείο, οι συλλογικές αποφάσεις για όλα τα ζητήματα. Η συμμετοχή μας σε αυτόν, η προσπάθεια να συζητάμε και να αποφασίζουμε με συλλογικό τρόπο για τη λειτουργία του σχολείου, είναι πολύ σημαντική. Έχουμε στη συνεδρίαση τα ίδια δικαιώματα με κάθε άλλο συνάδελφο ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας ή τη σχέση εργασίας. Όταν διαφωνούμε με την απόφαση που πλειοψήφησε, έχουμε δικαίωμα να καταγράφεται στα πρακτικά των συνεδριάσεων η γνώμη μας.

Όλοι οι συνάδελφοι συμμετέχουν ισότιμα στο σύλλογο διδασκόντων με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, κλπ.). Ο Σύλλογος διδασκόντων έχει απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα.

Ο σύλλογος διδασκόντων (και κάθε εκπαιδευτικός χωριστά) έχει δικαίωμα (και υποχρέωση ταυτόχρονα) να ενημερώνεται για κάθε έγγραφο που φτάνει στο σχολείο. Επίσης, ο σύλλογος διδασκόντων κατανέμει όλες τις εργασίες του σχολείου.

Οι προφορικές εντολές μπορούν να δοθούν, ωστόσο για την κατοχύρωση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της διοίκησης συνιστάται να δίνονται και γραπτώς, ιδίως όταν αφορούν ζητήματα που υπερβαίνουν τα συνήθη καθήκοντα. Δεν εφαρμόζουμε καμία μετακίνηση συναδέλφου σε άλλη σχολική μονάδα χωρίς γραπτή απόφαση ΠΥΣΠΕ ή Δ/ντή εκπαίδευσης. Οποιαδήποτε απορία έχουμε πάνω στα εργασιακά μας καθήκοντα και δικαιώματα, απευθυνόμαστε στο σωματείο. Καταγγέλλουμε στο Σύλλογό μας οποιαδήποτε καταπάτηση των δικαιωμάτων μας.

Για όλα τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα που προκύπτουν στο σχολείο ο Σύλλογος Διδασκόντων οφείλει να συνεδριάζει και να τοποθετείται δημόσια για αυτά.  Όλες οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων πραγματοποιούνται εκτός διδακτικού και εντός εργασιακού ωραρίου, όπως προβλέπεται από την παρ. 3 του άρθρου 15 του ΠΔ 79/2017.

 

Διδακτικό και εργασιακό ωράριο

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2517/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10 -15 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω) Δυστυχώς από το ωράριο αυτό εξαιρείται η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων της χώρας  και του συλλόγου μας. καθώς οι νηπιαγωγοί έχουν 25 ώρες διδακτικό χρόνο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας τους. Πάγια θέση του Συλλόγου μας και απόφαση της τελευταίας Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ τον Ιούνιο του 2022, η πλήρης ταύτιση του ωραρίου όλων των νηπιαγωγών με αυτό που ισχύει στην υπόλοιπη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου.

Μετά τη λήξη του διδακτικού σου ωραρίου μπορείς να αποχωρείς από το σχολείο εκτός εάν σου έχει ανατεθεί συγκεκριμένη διοικητική εργασία. Σε καμία περίπτωση η διάταξη του άρθρου 245 του ν. 4512/2018, δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής στο σχολείο των εκπαιδευτικών για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με συγκεκριμένα καθήκοντα που έχουν ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια όργανα και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν των 6 ωρών ημερησίως και των 30 ωρών εβδομαδιαίως.

Όπως έχει η ΔΟΕ ανακοινώσει:  «Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (όχι όμως διδακτικό) (άρθρο 13 παρ.8 του Ν. 1566/85 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι παράνομη».

Αντίστοιχα, όπως έχει γνωμοδοτήσει η νομική σύμβουλος της ΔΟΕ:  «Όπως και ανωτέρω εκτέθηκε, σε καμία περίπτωση η διάταξη του άρθρου 245 του ν. 4512/2018, δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής στο σχολείο των εκπαιδευτικών για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με συγκεκριμένα καθήκοντα που έχουν ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια όργανα και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν των 6 ωρών ημερησίως και των 30 ωρών εβδομαδιαίως. Καμία άλλη νομική προσέγγιση των εν λόγω διατάξεων από οποιαδήποτε κατεύθυνση και εάν προέρχεται δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην γραμματική και τελολογική ερμηνεία αυτών».

Καλούμε σε προσεκτική εφαρμογή των ως άνω, τόσο για να υπερασπιστούμε συλλογικά τις κατακτήσεις μας σχετικά με το ωράριο απέναντι σε ελάχιστες, μετρημένες στα δάχτυλα ενός χεριού διευθυντριών και προϊσταμένων νηπιαγωγείων που αυθαιρετούν, όσο και απέναντι σε κινδύνους που προκαλούνται από αυθαίρετες εντολές. Για παράδειγμα, η προφορική εντολή να «απασχολήσουμε» τα παιδιά μιας τάξης (και μάλιστα συστηματικά και όχι περιστασιακά, σε μια στιγμή πραγματικής ανάγκης) ώστε κάποιο στέλεχος εκπαίδευσης να απαλλαγεί από το ωράριό του, πέρα από παραβίαση του ωραρίου μας, εγκυμονεί κινδύνους για όλους. Εάν εκείνη την ώρα συμβεί το οτιδήποτε, την ευθύνη φέρει ακέραια όποιος/α όφειλε βάση του προγράμματος να διδάσκει στην τάξη.

Οι οποιεσδήποτε αναφορές ή εντολές υπηρεσιακών παραγόντων σε «απασχόληση» των μαθητών είναι προδήλως παράνομες, αφού είναι αντίθετες με το Ν. 1566/85. Οι συνάδελφοι καλούνται, εφόσον συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να αρνούνται την προφορική ανάθεση υποχρεωτικής υπερωρίας. Ιδιαίτερα αρνητικοί πρέπει να είναι, από τη στιγμή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί παραμένουν αδιόριστοι.

Το εργασιακό ωράριο δεν σημαίνει ότι ο/η εκπαιδευτικός δεν έχει δικαίωμα εισόδου ή πρόσβασης στον εργασιακό του χώρο νωρίτερα ή αργότερα από αυτό προκειμένου να προετοιμάσει την εργασία του. Πουθενά στο θεσμικό πλαίσιο δεν καταγράφονται τέτοιες απαγορεύσεις και σε περίπτωση που επιχειρούνται να επιβληθούν να καταγγέλλονται στο ΔΣ του Συλλόγου.

Από πότε μετράει η προϋπηρεσία και η έναρξη μισθοδοσίας μου;

Η προϋπηρεσία στους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς αρχίζει από την ημέρα δημοσίευσης του ΦΕΚ. Η μισθοδοσία από την ημέρα ορκωμοσίας/ανάληψης υπηρεσίας (Ν.3528/2007, άρθρ. 19 & 41).

 

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ

Οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται τίθενται στη διάθεση των διευθύνσεων εκπαίδευσης και τοποθετούνται προσωρινά από το ΠΥΣΠΕ σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής.

  • Οι διοριζόμενοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται προσωρινά σε σχολικές μονάδες της περιοχής διορισμού. Οι Πρωτοβάθμιες Διευθύνσεις ανακοινώνουν τις κενές θέσεις των σχολείων και καλούν τους νεοδιόριστους να υποβάλλουν δήλωση προτίμησης προσωρινής τοποθέτησης σε ένα ή και περισσότερα σχολεία της περιοχής διορισμού.

Η προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά γίνεται με κοινωνικά κριτήρια.

Προτιμώνται κατά σειρά όσες/όσοι έχουν τα περισσότερα μόρια/μονάδες μετάθεσης τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους:

  • Γάμος/Σύμφωνο συμβίωσης
  • Αριθμός παιδιών
  • Εντοπιότητα
  • Συνυπηρέτηση

 

Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί τοποθετούνται οριστικά σύμφωνα με τη διαδικασία των μεταθέσεων μέσα στην ίδια περιοχή.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας κατά τις προσωρινές τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπ/κοί που υπερέχουν κατά κριτήριο αν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:

α) στη συνυπηρέτηση

β) στην εντοπιότητα

γ) στους οικογενειακούς λόγους

δ) στη συνολική υπηρεσία (Μονάδες:2 για κάθε έτος υπηρεσίας

ε) μόρια σχολείων όπου υπηρέτησαν(κάθε σχολείο έχει τις δικές του μονάδες)

Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπόψιν η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Δυνατότητα υποβολής αίτησης μετάθεσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν  (από το 2020 και μετά) έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης μετά τη συμπλήρωση διετούς πραγματικής υπηρεσίας στην περιοχή διορισμού τους, η οποία υποβάλλεται κατόπιν έκδοσης σχετικής πρόσκλησης. Ο Σύλλογός μας διεκδικεί το διάστημα αυτό να περιοριστεί στο ένα έτος.

Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών που έχουν συζύγους στρατιωτικούς.

Το άρθρο 21 του Ν.2946/2001 προβλέπει ότι τακτικοί υπάλληλοι και υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δημοσίων υπηρεσιών και Ν.Π.Δ.Δ., που κατέχουν οργανικές θέσεις και είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ε.Δ., ένστολου προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ., του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ) και του Λιμενικού Σώματος (Λ.Σ), επιτρέπεται να αποσπώνται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, σε υπηρεσίες του στενού δημοσίου τομέα κατά προτεραιότητα και σε περίπτωση έλλειψης υπηρεσιακών αναγκών σε υπηρεσίες του ευρύτερου δημοσίου τομέα, στην περιοχή που υπηρετεί ο (η) σύζυγός τους. Η παράγραφος 3 προβλέπει για κοινωνικούς λόγους προστασίας του θεσμού της οικογένειας, ότι οι διατάξεις του παραπάνω άρθρου εφαρμόζονται και στους υπαλλήλους των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμίδας.

ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ-ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ

Οι δημόσιοι υπάλληλοι που διορίζονται σε οργανικές θέσεις, διανύουν διετή δοκιμαστική υπηρεσία.

Οι δόκιμοι υπάλληλοι παρακολουθούν υποχρεωτικά προγράμματα εισαγωγικής επιμόρφωσης.

Μέσα σε τρεις μήνες από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας το ΠΥΣΠΕ υποχρεούται να αποφασίσει αν ο δόκιμος υπάλληλος είναι κατάλληλος για μονιμοποίηση. Για το σκοπό αυτό συνεκτιμά τα προσόντα του υπάλληλου όπως προκύπτουν και τα λοιπά στοιχεία του προσωπικού μητρώου.

Ο υπάλληλος που κρίνεται κατάλληλος για μονιμοποίηση μονιμοποιείται.

Ο υπάλληλος που κρίνεται ακατάλληλος απολύεται.

Με το νέο κώδικα δημοσίων υπαλλήλων, στο άρθρο 40 απλουστεύεται η διαδικασία μονιμοποίησης των υπαλλήλων. Ειδικότερα, η μονιμοποίηση πραγματοποιείται αυτοδικαίως με τη συμπλήρωση διετούς υπηρεσίας, εκτός και αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι οπότε για τη μονιμοποίηση αποφαίνεται το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο.

Τα τελευταία 5 χρόνια δίνεται ένας αγώνας από την εκπαιδευτική κοινότητα για την ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, με το πέρας της διετίας ενάντια στο νόμο για την ατομική αξιολόγηση. Ο αγώνας αυτός δίνεται με πολλούς τρόπους (απεργία – αποχή, απεργίες, δικαστικές προσφυγές, παραστάσεις διαμαρτυρίας κ.α.). Μέχρι τώρα οι νεοδιόριστοι του 2020 της Α΄ Αθήνας που προσέφυγαν στο Διοικητικό Εφετείο δικαιώθηκαν και μονιμοποιήθηκαν χωρίς ατομική αξιολόγηση. Θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε το δημόσιο δωρεάν σχολείο, τη δουλειά μας και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών.

 

Η εγκύκλιος αναφέρει τα εξής :

“Με αφορμή́ ερωτήματα και αιτήματα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν τεθεί στην Υπηρεσία μας σχετικά με το δικαίωμα υποβολής αιτήσεων μετάθεσης πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας των νέων διορισμών, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με την παρ. 5α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α ́13), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 42 του ν. 4722/2020 (Α ́177) «5. α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, …. Η οριστική τοποθέτησή τους πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων … Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου, οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται…» πλην των περιπτώσεων των εκπαιδευτικών «που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α’ 47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως …» οι οποίοι δύνανται να αποσπώνται χωρίς ωστόσο ο χρόνος που διανύεται στη θέση αυτή να λογίζεται ως χρόνος υπηρέτησης της οργανικής.

Περαιτέρω, σύμφωνα με το π.δ. 50/1996 (45Α ́) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, η διαδικασία μεταθέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης διενεργείται μέσα σε νομοθετικώς καθορισμένο χρονικό πλαίσιο, με έναρξη την υποβολή αιτήσεων από την 16η έως την 31η Οκτωβρίου κάθε έτους, το οποίο περιλαμβάνει διάφορα επιμέρους στάδια, καθώς και ανατρεπτικές προθεσμίες για την υποβολή των αιτήσεων και δηλώσεων εκ μέρους των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών. Επομένως, οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης μετά τη συμπλήρωση διετούς πραγματικής υπηρεσίας στην περιοχή διορισμού τους, η οποία υποβάλλεται κατά το ως άνω αναφερόμενο διάστημα, κατόπιν έκδοσης σχετικής πρόσκλησης. Κατά συνέπεια, οι αιτήσεις μετάθεσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών είναι άνευ αντικειμένου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και παραμένουν στο αρχείο της υπηρεσίας σας”.

ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ-ΜΕΤΑΘΕΣΗ

Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να κάνουν αίτηση οριστικής τοποθέτησης σε οργανικά κενά στα οποία τοποθετούνται συγκρινόμενοι με τους εκπαιδευτικούς που αιτούνται βελτίωση θέσης εντός του ίδιου ΠΥΣΠΕ και με τους εκπαιδευτικούς που έρχονται με μετάθεση από άλλο ΠΥΣΠΕ.

Αιτήσεις-Προθεσμίες

Οι αιτήσεις μετάθεσης υποβάλλονται από τους/τις εκπαιδευτικούς μέσα στους μήνες Οκτώβριο – Νοέμβριο κάθε έτους.

Ποια σειρά ακολουθούν οι διαδικασίες: μεταθέσεων, τοποθετήσεων αποσπάσεων;

1) Οργανικά κενά Φεβρουάριου για να γίνουν οι μεταθέσεις.

2) Μεταθέσεις – Βελτιώσεις θέσεων – Μεταθέσεις ειδικών κατηγοριών

3) Τοποθετήσεις :

α) Υπεράριθμων (προηγούνται)

β) Μετατιθέμενων -Βελτιούμενων (από σχολεία της ίδιας περιοχής) -Διάθεση ΠΥΣΠΕ

4) Αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και σε υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ (Περιφέρειες, Δ/νσεις, Γραφεία, ΥΠΑΙΘ, ΑΕΙ, ΤΕΙ κλπ)

5) Τοποθέτηση όλων των αποσπασμένων στο Νομό και των εκπαιδευτικών του Νομού που ζητούν απόσπαση σε λειτουργικά κενά του Νομού.

6) Διορισμοί

7) Τοποθέτηση Νεοδιόριστων

8) Διαθέσεις- Υπερωρίες

9) Πρόσληψη Αναπληρωτών

10) Τοποθέτηση Αναπληρωτών

11) Πρόσληψη Ωρομισθίων

Έχω πάρει μετάθεση. Πώς θα γίνει η τοποθέτηση μου;

Συνεξετάζονται από το ΠΥΣΠΕ βάσει των μορίων τους :

α) Οι μετατιθέμενοι από άλλους νομούς

β) Αυτοί που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ .

γ) Οι νεοδιόριστοι για να πάρουν οριστική τοποθέτηση.

δ) Όσοι ζητούν βελτίωση θέσης.

Στο σύνολο των μορίων υπολογίζονται

α) Μόρια δυσμενών συνθηκών

β) Μόρια συνολικής υπηρεσίας

γ) Μόρια γάμου και παιδιών

δ) Μόρια εντοπιότητας. Η εντοπιότητα υπολογίζεται όταν ζητείται τοποθέτηση στο Δήμο που έχει εντοπιότητα ο εκπαιδευτικός.

ε) Μόρια συνυπηρέτησης. Η συνυπηρέτηση υπολογίζεται όταν ζητείται τοποθέτηση στο Δήμο που εργάζεται ο/η σύζυγος.

Αιτήσεις Απόσπασης

Η περίοδος υποβολής αιτήσεων απόσπασης ορίζεται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ακολούθως ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα της και αποστέλλεται στα email των σχολείων. Υπάρχει η δυνατότητα αίτησης απόσπασης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς υπό την προϋπόθεση ότι η θέση του αιτούντα υπάρχει δυνατότητα να καλυφθεί.

 

Κάρτα της ΔΟΕ

Τα μέλη του Συλλόγου δικαιούνται κάρτα της ΔΟΕ, η οποία γίνεται δεκτή σε κάποια μουσεία του εξωτερικού. Δεν γίνεται δεκτή από τα μουσεία της χώρας μας. Επίσης, λειτουργεί ως εκπτωτική κάρτα σε θέατρα, κινηματογράφους, με βάση τη λίστα που κάθε χρόνο δημοσιοποιεί η ΔΟΕ. Τέλος, έχει εξασφαλιστεί η πρόσβαση με την κάρτα αυτή στα πρατήρια στρατού.

Την προμηθεύεστε από τα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου.

Κάρτα του Υπουργείου Πολιτισμού

Οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές έχουν το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, δημόσιους και ιδιωτικούς, στο πλαίσιο της αναγνώρισης του παιδαγωγικού τους ρόλου και της διαρκούς επιμόρφωσής τους.

Η είσοδος δεν αφορά μόνο επισκέψεις με μαθητές, αλλά και την προσωπική τους καλλιέργεια. Για το σκοπό αυτό και κατόπιν πιέσεων των συνδικαλιστικών μας οργάνων, χορηγείται ειδική Κάρτα Ελεύθερης Εισόδου Εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Η κάρτα είναι προσωποποιημένη και ισχύει για τρία έτη.

Η κάρτα εκδίδεται από την αντίστοιχη Εφορεία Αρχαιοτήτων.

Α. Δικαιολογητικά για αρχική έκδοση μεμονωμένου εκπαιδευτικού

Δύο φωτογραφίες τύπου ταυτότητας (ευκρινείς και πρόσφατες). Γράφουμε πίσω το όνομα μας. Βεβαίωση από τη Διεύθυνση του σχολείου που να αναφέρει: Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού, Κλάδος ΠΕ…, Σχολείο που υπηρετεί, Καθεστώς: μόνιμος ή αναπληρωτής

Αίτηση Εκπαιδευτικού, το έντυπο χορηγείται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων.

O πρόεδρος                          H  Γ. Γραμματέας

Δημήτρης Μαριόλης                                  Άντα Παραφόρου