Σε αυτό το σημείωμα επιλέξαμε να απαντήσουμε σε ορισμένα κρίσιμα και επείγοντα ζητήματα σχετικά με την απεργία αποχή, τα ως τώρα πειθαρχικά, καθώς και το νέο πειθαρχικό δίκαιο, πάντα σε σχέση με τον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση, την ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και όχι στο σύνολο του νέου πειθαρχικού.
Κάνουμε αυτήν την επισήμανση γιατί τα πειθαρχικά και το νέο πειθαρχικό δεν αφορούν μόνο την αξιολόγηση ούτε μόνο τις/τους νεοδιόριστες/ους αλλά αποτελούν ένα συνολικό αντιδραστικό πλαίσιο για όλο τον δημόσιο τομέα και τις/τους δημοσίους υπαλλήλους. Για να συνειδητοποιήσουμε με τι καθεστώς βρισκόμαστε αντιμέτωποι/ες, αρκεί να πούμε ότι με το νέο πειθαρχικό δίκαιο αν ένας/μία δημόσιος υπάλληλος έχει ποινική καταδίκη με αναστολή π.χ.τρεις μήνες με αναστολή για έναν καυγά με ένα γείτονα, για ένα μικρό τροχαίο, μια συκοφαντική δυσφήμιση κλπ. βγαίνει απευθείας σε αυτοδίκαιη αργία.
Στο τέλος του κειμένου αυτού θα βρείτε ορισμένες πολιτικές επισημάνσεις για το ζήτημα και το επόμενο διάστημα θα υπάρξει αναλυτική ανακοίνωση για το πειθαρχικό που αφορά όλες και όλους τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες στο δημόσιο τομέα.
Ερωτήσεις και απαντήσεις για την Απεργία Αποχή, τα υπάρχοντα πειθαρχικά και το νέο πειθαρχικό σχετικά με την αξιολόγηση
Ο αγώνας του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό σχολείων κι εκπαιδευτικών εδώ και τέσσερα χρόνια έχει κατορθώσει να μπλοκάρει σημαντικές αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις που προωθεί η κυβέρνηση. Χαιρετίζουμε τις χιλιάδες συναδέλφισσες και συναδέλφους που αντιστέκονται και συνεχίζουν συλλογικά τον αγώνα. Η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου, στη διάρκεια αυτών των χρόνων, έχει πάρει θέση ενάντια στην κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση, την έχουν απονομιμοποιήσει, έχουν αποδείξει τις βασικές της επιδιώξεις και τις αντιπαλεύουν.
Γι΄ αυτό το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν τις απειλές, τους εκβιασμούς, τις διώξεις απεργών, με στόχο να τρομοκρατήσουν, να υποτάξουν και να «γονατίσουν» τις/τους αγωνιστές/στριες. Γι΄ αυτό προχώρησαν σε μια πρωτοφανή φάμπρικα χιλιάδων διώξεων και πειθαρχικών κι όταν διαπίστωσαν ότι ούτε αυτό ήταν επαρκές για τη συντριβή της αντίστασης, τότε προχώρησαν στην ψήφιση νέου πειθαρχικού για τους δημοσίους υπαλλήλους.
Το νέο πειθαρχικό έρχεται ως αντιδραστική τομή για όλο τον δημόσιο τομέα, ακριβώς τη στιγμή που ο,τιδήποτε δημόσιο υποβαθμίζεται συστηματικά και λοιδορείται επανειλημμένα. Ένα πειθαρχικό που αποτελεί για εμάς αιτία πολέμου. Άλλωστε αποκαλύπτεται ότι και αυτό δεν είναι το τέλος των επιλογών τους αλλά ο προπομπός για το σχέδιο άρσης της μονιμότητας σε σύνδεση με την αξιολόγηση και την αποδοτικότητα σύμφωνα με τις πρόσφατες διαρροές για τα κυβερνητικά σχέδια. Επιβεβαιώνεται, λοιπόν, η επιτακτικότητα του αγώνα τόσο για την ακύρωση και ανατροπή των σχεδίων της αξιολόγησης όσο και του νέου πειθαρχικού. Οι απολύσεις δε θα έρθουν από τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση αλλά από την εφαρμογή της αξιολόγησης.
Έχουμε πλήρη επίγνωση ότι η νίκη του αγώνα μας θα εξαρτηθεί πρώτα και κύρια από την κινηματική, πολιτική, μαχητική διεκδίκηση των αιτημάτων μας, τη συνάντησή τους με την εργαζόμενη πλειοψηφία, γονείς, μαθήτριες/ες, φοιτητές/τριες και όλη την κοινωνία για την υπεράσπιση των δημοσίων αγαθών, με κυρίαρχη θέση σε αυτή, της παιδείας. Δίπλα στα πολιτικά, συνδικαλιστικά, κινηματικά μέσα, χρησιμοποιούμε και τα νομικά, γνωρίζοντας το όριο τους και ότι για να έχουμε θετικές εξελίξεις και σε νομικό επίπεδο, απαραίτητη προϋπόθεση είναι το κίνημα!
Μετά την πανελλαδική σύσκεψη με τους νομικούς του κινήματος στις 21/09/2025, έγινε μια προσπάθεια τα καταγραφούν ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τα υπάρχοντα πειθαρχικά, το νέο πειθαρχικό, την απεργία αποχή, εν γένει τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, που μετατρέπεται σε αγώνα για την υπεράσπιση του ίδιου του δημόσιου σχολείου και της ύπαρξής μας μέσα σε αυτό.
Παρακάτω καταγράφονται ερωτήσεις και απαντήσεις καθώς και οι νομικές δυνατότητες. Ως σωματεία κάνουμε σαφές ότι θεωρούμε σημαντικό όποιες αποφάσεις γύρω από νομικές ενέργειες να εξασφαλίζουν τα εξής κριτήρια: α. να μη «σπρώχνουν» τις/τους συναδέλφισσες/ους στους δικηγόρους β. οι αποφάσεις και οι ενέργειες να πραγματοποιούνται μετά από συλλογικές αποφάσεις και ελέγχοντας την αξία της κάθε νομικής ενέργειας και τη συμβολή της στον αγώνα που δίνει το εκπαιδευτικό κίνημα.
- Τι είναι το Πειθαρχικό Παράπτωμα ενός δημοσίου υπαλλήλου;
Πειθαρχικό παράπτωμα στο δημόσιο ορίζεται κάθε υπαίτια πράξη ή παράλειψη του υπαλλήλου που συνιστά παράβαση των υπηρεσιακών του καθηκόντων, η οποία δύναται να του καταλογιστεί. Αυτό περιλαμβάνει παραβάσεις που προβλέπονται από τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους νόμους, την αμέλεια, την αδικαιολόγητη αποχή από τα καθήκοντα και την παράβαση της αρχής της αμεροληψίας κ.λπ. Τα πειθαρχικά παραπτώματα είναι πολλά και διαφορετικής σημασίας για τη λειτουργία του δημοσίου τομέα, καταγράφονται στο άρθρο 107 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (εν συντομία “Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας -ν.3528/2007”, όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο για το «Νέο Πειθαρχικό» – ν.5225/2025, ΦΕΚ 152/Α – 2/9/2025) και έχουν διαφόρων ειδών ποινές, από την επίπληξη, τη χρηματική ποινή ως την οριστική παύση της υπαλληλικής ιδιότητας.
- Είναι πειθαρχικό παράπτωμα η συμμετοχή στην απεργία αποχή;
Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί οποιαδήποτε συνδικαλιστική δράση, πολύ δε περισσότερο η συμμετοχή σε απεργία, πειθαρχικό παράπτωμα. Η κυβέρνηση και όλη η διοίκηση της εκπαίδευσης το ξέρει. Το αναφέρει καθαρά το παλιό και το νέο πειθαρχικό:
Άρθρο 107, παρ 3
«Σε καμιά περίπτωση δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή αναξιοπρεπή ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης»
- Τότε γιατί η διοίκηση της εκπαίδευσης προχωρά σε πειθαρχικά ενώ γνωρίζει τη συμμετοχή μας στην απεργία αποχή;
Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ακολουθώντας τις εντολές του Υπουργείου Παιδείας παραπέμπουν στα πειθαρχικά συμβούλια χιλιάδες εκπαιδευτικούς αν και είναι απεργοί επιδιώκοντας αυτά να λειτουργήσουν ως ένα εργαλείο φόβου ακόμη και όταν δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί πειθαρχικό αδίκημα. Προσπαθούν να στοιχειοθετήσουν τις κλήσεις αυτές με βάση το Ειδικό Πειθαρχικό Παράπτωμα που περιλαμβάνεται στο άρθρο 56 του νόμου της αξιολόγησης (ν. 4823/2021).
- Μήπως το ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα που περιλαμβάνει το άρθρο 56 του νόμου 4823/2021 μπορεί νομικά να ακυρώσει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά μου στην απεργία, τη συνδικαλιστική, πολιτική και κοινωνική δράση;
Σε καμία περίπτωση. Τόσο από την ίδια την συνταγματική αλλά και υπερνομοθετική αναγνώριση του δικαιώματος της απεργίας όσο και από την ρητή διατύπωση του άρθρου 107 παρ 3, το οποίο δεν άλλαξε ούτε στο νέο πειθαρχικό.
- Η παραπομπή σημαίνει καταδίκη;
Σε καμία περίπτωση η παραπομπή δε σημαίνει καταδίκη. Η παραπομπή σημαίνει ότι θα ελεγχθούμε για το αδίκημα που μας παραπέμπει ο/η διευθυντής εκπαίδευσης και θα κριθούμε. Το αποτέλεσμα της παραπομπής δεν είναι προκαθορισμένο. Νομικά θεωρούμε ότι οφείλουν τα πειθαρχικά συμβούλια να μας αθωώσουν γιατί συμμετέχουμε στην Απεργία Αποχή των ομοσπονδιών και των σωματείων μας.
6.Αποτελεί η απεργία αποχή νόμιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας;
Η απεργία αποχή είναι νόμιμη μορφή απεργίας που αναγνωρίζεται και προστατεύεται από το Σύνταγμα και τον νόμο. Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
- Διώκομαι γιατί συμμετείχα σε παράνομη απεργία;
Η Απεργία Αποχή (ΑΑ) που έχει προκηρύξει η Ολομέλεια Προέδρων της ΔΟΕ την 1/4/2024, η ΑΔΕΔΥ για την ΟΛΜΕ και την ΠΟΣΕΕΠΕΑ στις 15/7/2025 και των ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ είναι σε ισχύ και είναι απολύτως νόμιμη. Κάθε απεργία είναι νόμιμη και κρίνεται αυτοτελώς μόνο σε δικαστήριο. Δεν υπάρχει δικαστική απόφαση που να έχει κρίνει παράνομη τις συγκεκριμένες αποφάσεις επαναπροκήρυξης ΑΑ των παραπάνω συνδικαλιστικών οργανώσεων. Σε κάθε περίπτωση το δικαστήριο μπορεί να κρίνει μια απεργία αποχή ως παράνομη ή/και καταχρηστική, αλλά η απεργία μπορεί να επαναπροκηρυχθεί και στις δυο περιπτώσεις με απόλυτα νόμιμο τρόπο. Αυτό έγινε.
- Μπορεί να στηριχτεί πειθαρχική δίωξη για τη συμμετοχή σε αυτήν την απεργία-αποχή;
Η συμμετοχή σε μία νόμιμη απεργία (και κάθε απεργία που δεν έχει οδηγηθεί στα δικαστήρια είναι νόμιμη) δεν μπορεί να στοιχειοθετήσει πειθαρχικό παράπτωμα το οποίο θα ελέγξει στη συνέχεια το πειθαρχικό όργανο. Συμμετέχοντας στην (ΑΑ) ο εκπαιδευτικός ασκεί ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, για όσο χρόνο η απεργία δεν προσβάλλεται δικαστικά. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη νομολογία, μέχρι την αμετάκλητη δικαστική κρίση μιας απεργιακής κινητοποιήσεως από το αρμόδιο Δικαστήριο, αυτή διατηρεί το τεκμήριο της νομιμότητας, το οποίο καλύπτει τους απεργούς υπαλλήλους. Με βάση το παραπάνω, όλοι οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στην ΑΑ των Ομοσπονδιών και των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ αλλά και στις αντίστοιχες στάσεις εργασίας λαμβάνουν μέρος σε μια νόμιμη απεργιακή κινητοποίηση και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί πειθαρχικό αδίκημα σε βάρος τους.
Υπενθυμίζουμε ότι όλα τα παραπάνω καταγράφηκαν και στο κείμενο που κυκλοφόρησαν τα σωματεία μας και τον Μάρτιο του 2025 στις 15 ερωτήσεις και απαντήσεις καθώς και στις διαδικτυακές ενημερωτικές συναντήσεις με τους/τις δικηγόρους του κινήματος. Στηρίζονται σε νομολογίες των Ανώτατων Δικαστηρίων της χώρας, του ΣτΕ και αποφάσεων του Αρείου Πάγου.
Ταυτόχρονα, όμως η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ και η διοίκηση επιδιώκουν να ακυρώσουν τον αγώνα μας, διασπείροντας τον φόβο και παραβιάζοντάς τα προφανή και νόμιμα. Γι’ αυτό και θεωρούμε ότι η υπεράσπιση του νόμιμου δικαιώματός μας στην απεργία, που αμφισβητείται και παραβιάζεται με τα πειθαρχικά, θα κερδηθεί στα πειθαρχικά συμβούλια και συνολικά κάτω από το βάρος ενός κινήματος που συνεχίζει τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και αντεπιτίθεται.
Από τη στιγμή που ψηφίστηκε νέο πειθαρχικό, τι ισχύει
Α. Για όσες και όσους έχουν ήδη πάρει πειθαρχικά
Για όσες και όσους έχουν ή θα πάρουν πειθαρχικά έως τις 31/12/2025 ισχύουν οι διατάξεις που είναι ευνοϊκότερες, δηλαδή οι διατάξεις του παλιού πειθαρχικού δικαίου και στο επίπεδο των ποινών και στο επίπεδο των διαδικασιών.
Β.Για όσες και όσους πάρουν πειθαρχικό από 1/1/2026 αλλά για πράξη που τελέστηκε μέχρι 31/12/2025
τότε ισχύει το παλιό πειθαρχικό σε ό,τι αφορά τις ποινές και το νέο πειθαρχικό σε ό,τι αφορά τη σύνθεση των συμβούλιων και τις διαδικασίες.
Σχετικά με τις περιπτώσεις Α και Β η διοίκηση της εκπαίδευσης κάνει κλήση σε πειθαρχικό για το ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα του άρθρου 56 του ν.4823/2021, που καθορίζει ως ποινή όχι κατώτερη από το πρόστιμο του ενός μήνα, αν υπάρξει καταδίκη και όχι αθώωση.
Γ. για όσες και όσους πάρουν πειθαρχικό από 1/1/2026 αλλά για πράξη που τελέστηκε μετά την 1/1/2026
τότε ισχύει το νέο πειθαρχικό και ως προς τις πιθανές ποινές και ως προς τη διαδικασία. Σε αυτή την περίπτωση το εύρος των ποινών είναι από δύο μήνες στέρηση μισθού ως και οριστική παύση με αρνήσεις σε δύο αξιολογικές περιόδους.
Πιο συγκεκριμένα για την περίπτωση Γ:
-αν καλεστεί ένας/μία εκπαιδευτικός για αξιολόγηση μετά την 1/1/2026 και δηλώσει απεργός, δύναται να του δοθεί πειθαρχικό το οποίο αν εκδικαστεί και καταδικαστεί τότε η ποινή είναι πρόστιμο όχι κατώτερο των δύο μηνών
-αν καλεστεί ένας/μία εκπαιδευτικός για αξιολόγηση μετά την 1/1/2026 και ως Ιούνιο του 2026 (αξιολογική περίοδος 2025-26) και δηλώσει απεργός, καλεστεί ξανά μετά τον Σεπτέμβριο του 2026 (αξιολογική περίοδος 2026-27) και δηλώσει απεργός και παραπεμφθεί στο πειθαρχικό με τις δύο αρνήσεις που αφορούν τις συγκεκριμένες περιόδους, δύναται όταν και αν εκδικαστεί και καταδικαστεί (γεγονός εντελώς μαχητό που μπορεί να προσβληθεί από τη μεριά μας δεδομένου του απεργιακού δικαιώματος που αναφερθήκαμε πιο πάνω ότι είναι ισχυρό) τότε η ποινή είναι από χρηματικό πρόστιμο ως και οριστική παύση της υπαλληλικής ιδιότητας.
Ορισμένες κρίσιμες επισημάνσεις
Τι είναι αξιολογική περίοδος;
Αξιολογική περίοδος είναι η κάθε σχολική χρονιά (αξιολογική περίοδος 2025-26, 2026-27 κλπ)
Με βάση το νέο πειθαρχικό οι δηλώσεις Απεργίας Αποχής για το στάδιο Α1, Α2, Β μιας αξιολογικής περιόδου, θεωρούνται δυο και τρεις αρνήσεις;
Σε καμία περίπτωση. Η άρνηση της συμμετοχής στην αξιολόγηση όπως καθορίζεται από το νέο πειθαρχικό, αναφέρεται στο σύνολο της διαδικασίας της ατομικής αξιολόγησης και όχι σε κάθε στάδιο χωριστά. Ακόμα και αν ρωτηθούμε πολλές φορές μέσα στην ίδια αξιολογική περίοδο η άρνηση λογίζεται ως μία.
Μπορεί να θεωρηθεί ως πρώτη άρνηση, η άρνηση ως 31/12/2025 και να προστεθεί στις επόμενες;
Σε καμία περίπτωση. Η έναρξη του νέου πειθαρχικού ξεκινά από 1/1/2026 και δεν μπορεί να συμψηφιστεί καμία προηγούμενη πειθαρχική δίωξη ή άρνηση στην αξιολόγηση. Κάθε τι που αφορά την αξιολόγηση και υπόκεινται στο νέο πειθαρχικό αφορά αποκλειστικά για πράξεις από 1/1/2026 και μετά.
Ακόμα κι αν υπάρξει αρχική καταδίκη με το νέο πειθαρχικό σημαίνει ότι θα οδηγηθώ στην οριστική παύση δηλαδή στην απόλυση;
Σε καμία περίπτωση αυτό δεν είναι μονόδρομος. Εκτός του γεγονός ότι θεωρούμε ότι νομικά στηρίζεται η αθώωση και όχι η καταδίκη, ακόμα και στα Πειθαρχικά Συμβούλια να υπάρχει καταδίκη, αυτό δε σημαίνει ότι η ποινή θα είναι η ανώτερη που θέτει το νέο πειθαρχικό δίκαιο. Μπορεί να υπάρξει όλο το εύρος των ποινών από επίπληξη, χρηματικό πρόστιμο ως παύση. Επίσης σε περίπτωση καταδίκης είναι δεδομένο ότι το εκπαιδευτικό κίνημα θα συνεχίσει τον αγώνα με όλους τους τρόπους και νομικά(προσφυγή στα Διοικητικά Δικαστήρια ή στο ΣτΕ) μέχρι την ακύρωση της ποινής. Επίσης θα ανοίξει ένας ολόκληρος κύκλος και νομικής διεκδίκησης για την ακύρωση του πειθαρχικού νόμου καθώς αντιστρατεύεται το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία και θα κριθεί η αντισυνταγματικότητα του νόμου.
Μπορώ να συνταξιοδοτηθώ (αίτηση παραίτησης) ενώ εκκρεμεί πειθαρχικό;
Το νέο πειθαρχικό ξεκαθαρίζει ότι δεν μπλοκάρεται η παραίτηση και άρα η συνταξιοδότηση σε περίπτωση που εκκρεμεί πειθαρχικό:
άρθρο 148, παρ.3 ν.5225/2025
Η άσκηση πειθαρχικής δίωξης σε βάρος του υπαλλήλου δεν εμποδίζει την υποβολή παραίτησης.
Ορισμένες κρίσιμες γενικές παρατηρήσεις σχετικά με το νέο πειθαρχικό δίκαιο
Οι αλλαγές στο νέο πειθαρχικό κινούνται σε τρείς βασικούς άξονες: α) την αλλαγή της σύνθεσης των Πειθαρχικών Συμβουλίων, β) την αυστηροποίηση των πειθαρχικών ποινών και την διεύρυνση των, εξαιρετικών κατά τα άλλα, διοικητικών μέτρων που δύνανται να επιβληθούν πριν την ολοκλήρωση της πειθαρχικής διαδικασίας και χωρίς τα εχέγγυα αυτής, γ) τη συρρίκνωση των δικαιωμάτων του διωκόμενου υπαλλήλου και της δυνατότητας άσκησης ένστασης, ήτοι ενδικοφανούς προσφυγής, κατά των πρωτοβάθμιων πειθαρχικών αποφάσεων.
Αλλάζει άρδην η σύνθεση των Πειθαρχικών Συμβουλίων, με τη συμμετοχή αποκλειστικά και μόνον Νομικών Συμβούλων του Κράτους, Παρέδρων και Δικαστικών Πληρεξουσίων του ΝΣΚ, ήτοι αποκλειστικά και μόνον εκπροσώπων του Δημοσίου, που στην προκειμένη περίπτωση έχει την ιδιότητα του εργοδότη και του φορέα άσκησης της πειθαρχικής εξουσίας. Είναι πρόδηλο ότι ανακύπτει ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων και παραβίασης της αρχής της αμεροληψίας, η οποία, ως ειδικότερη έκφανση της συνταγματικής αρχής του Κράτους Δικαίου, διέπει την διοικητική δράση αλλά και την διοικητική οργάνωση.
Σκοπός των διατάξεων του Πειθαρχικού Δικαίου θεωρητικά είναι η διασφάλιση του κύρους, της εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας, καθώς και η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος που επιδιώκεται μέσω αυτής. Υπό αυτό το πρίσμα, η επιβολή πειθαρχικών ποινών και διοικητικών μέτρων στους δημόσιους υπαλλήλους, δεν αποβλέπει στην τιμωρία αυτών αλλά στην πραγμάτωση των ανωτέρω σκοπών, τηρουμένων των αρχών της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης.
Οι αλλαγές, διευρύνουν, κατά παράβαση της αρχής της αναλογικότητας, τις περιπτώσεις πειθαρχικών παραπτωμάτων ώστε τελικά καταλήγει να έχει σαφώς τιμωρητικό χαρακτήρα και μάλιστα χωρίς να απαριθμούνται αυστηρές προϋποθέσεις για την επιβολή των αυστηρότερων ποινών.
Οι διατάξεις που περιλαμβάνονται στον νόμο, αναφορικά με την αναδιαμόρφωση του Πειθαρχικού δικαίου των Δημοσίων υπαλλήλων, όχι απλώς δεν συνδράμουν στην ενίσχυση των εχέγγυων αμεροληψίας και αντικειμενικότητας, στην διαφύλαξη των δικαιωμάτων του διωκόμενου υπαλλήλου και στην εξονυχιστική διερεύνηση οποιασδήποτε κατηγορίας, αλλά φαίνεται ότι κινούνται στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Επιφέρουν την συρρίκνωση του δικαιώματος του διωκόμενου υπαλλήλου να υπερασπιστεί τον εαυτό του και να αποδείξει τους ισχυρισμούς του έναντι των κατηγοριών που φέρονται σε βάρος του.
Όπως αναφέραμε και στην αρχή, σε αυτό το σημείωμα επιλέξαμε να απαντήσουμε σε ορισμένα κρίσιμα και επείγοντα ζητήματα σχετικά με την απεργία εποχή, τα ως τώρα πειθαρχικά, καθώς και το νέο πειθαρχικό, πάντα σε σχέση με τον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση, την ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και όχι στο σύνολο του νέου πειθαρχικού. Το επόμενο διάστημα θα υπάρξει αναλυτική ανακοίνωση για το πειθαρχικό που αφορά όλες και όλους τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες στο δημόσιο τομέα, παραπτώματα, ποινές, νέα πειθαρχικά συμβούλια κ.λπ.
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΠΕ: Α’ ΑΘΗΝΩΝ, ΑΘΗΝΑ, ΑΙΓΑΛΕΩ, ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ», ΓΛΥΦΑΔΑΣ-ΒΑΡΗΣ-ΒΟΥΛΑΣ-ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, ΖΑΚΥΝΘΟΥ «Δ.ΣΟΛΩΜΟΣ», Ζ’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΗΡΩ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, ΛΑΓΚΑΔΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ, ΠΕΡΙΚΛΗΣ
ΕΛΜΕ: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ, Ε’ ΑΘΗΝΑΣ, Α’ ΚΥΚΛΑΔΩΝ, Β’ ΕΒΡΟΥ, Γ’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, Ε’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΙΚΑΡΙΑΣ-ΦΟΥΡΝΟΙ, ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, ΞΑΝΘΗΣ, ΧΑΝΙΩΝ
Το κείμενο παραμένει ανοιχτό και σε νέες υπογραφές

