Για τις ανακοινώσεις των παρατάξεων του Συλλόγου μπορείτε να ενημερώνεστε από τους παρακάτω συνδέσμους των κεντρικών τους σελίδων:

Εκπαιδευτικά Περιοδικά:

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Λέσχη

Θέματα Παιδείας

18-05-2020

Α΄ Αθηνών: H Υπουργική Απόφαση για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος δεν θα εφαρμοστεί σε κανένα σχολείο

Το Υπουργείο Παιδείας, μετά την ψήφιση της εκπρόθεσμης τροπολογίας σε άσχετο νομοσχέδιο που νομοθετεί τη ζωντανή ή μαγνητοσκοπημένη αναμετάδοση του μαθήματος, προχώρησε στην έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης αριθμ. 57233/Υ1/15-5-2020 και στην εφαρμογή της «όλως εξαιρετικά και μέχρι τη λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους 2019-2020».

Αναλυτικά, η Υ.Α. προβλέπει:

  1. Τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω διαδικτύου για τα σχολεία που είναι ανοιχτά: «Για τις σχολικές μονάδες, οι οποίες δεν τελούν υπό καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας λόγω του COVID-19(…)παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δηλαδή ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές/τριες οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη από COVID-19».
  2. Τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα σχολεία που παραμένουν κλειστά: «Για τις σχολικές μονάδες οι οποίες τελούν σε καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τον/την Διευθυντή/ντρια σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των μέχρι σήμερα ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων». Για την περίπτωση αυτή, η Υ.Α. αναπαράγει τις έως τώρα οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.

 

Η σχολική ζωή δεν είναι ριάλιτι

Η ταυτόχρονη μετάδοση της διδασκαλίας προδίδει την παιδαγωγική σχέση και την παιδαγωγική εμπιστοσύνη εκπαιδευτικού και μαθητών, υπονομεύει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Εισάγει βίαια ένα τρίτο και ανεξέλεγκτο παράγοντα στην τάξη. Αυτός, ένας απρόσωπος, μπορεί να αξιοποιήσει τη φωνή, την εικόνα, το λάθος, την αστοχία, το ξεστράτισμα, την ανυπακοή, το παιχνίδισμα, το αστείο, τον τσακωμό, οτιδήποτε κάνουν οι μαθητές ή οι εκπαιδευτικοί για τους δικούς τους σκοπούς. Κυριαρχεί πίσω από την ανωνυμία και τη σιωπή του. Λογοκρίνει, εκφοβίζει, απειλεί. Το σχολικό μάθημα δεν είναι ακαδημαϊκή διάλεξη. Το σχολικό μάθημα δεν παράγεται από μια επιστημονική αυθεντία, αλλά από όλη την τάξη, από όλα τα παιδιά. Ο αυθορμητισμός είναι βασικό στοιχείο της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στον δάσκαλο και τους μαθητές του. Η παρουσία της κάμερας θα εξαλείψει κάθε ίχνος αυθορμητισμού. Εκπαιδευτικοί και μαθητές θα αυτολογοκρίνονται συστηματικά κάτω από το πανοπτικό βλέμμα του «μεγάλου αδελφού».

 

Το Υπουργείο Παιδείας, κάτω από την γενική κοινωνική κατακραυγή για τις κάμερες στις τάξεις, περιορίζει τις περιπτώσεις των μαθητών που «δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία» σε εκείνους που «ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου». Ο ελιγμός του αυτός είναι αήθης καθώς επιχειρεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη προβάλλοντας τις μορφωτικές ανάγκες μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Εάν όμως πραγματικά θέλει το Υπουργείο να καλύψει τις ανάγκες αυτών των μαθητών θα υιοθετήσει την πρόταση για κατ’ οίκον διδασκαλία. Ωστόσο, δεν επιδιώκει αυτό, αλλά την επιβολή της κάμερας στην τάξη χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα αυτό το ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα.

Επιπλέον, το Υπουργείο όχι μόνο επιχειρεί να βάλει τις κάμερες στη σχολική αίθουσα αλλά επιδιώκει και να επιβάλει μοντέλο διδασκαλίας. Όλα όσα αναφέρονται στην Υ.Α. και διακρίνουν τη διδασκαλία σε «παράδοση» και «εξέταση» είναι βγαλμένα από τα πιο αραχνιασμένα εγχειρίδια παιδαγωγικής.

 

Καλούμε τους γονείς να αντιληφθούν τις πραγματικές στοχεύσεις του Υπουργείου και να γυρίσουν την πλάτη τους και σε αυτό το φθηνό επικοινωνιακό τέχνασμα.

 

 

 

Έξω οι κάμερες από τα σχολεία!

Η μάχη που δίνουν οι εκπαιδευτικοί να μην μπουν κάμερες στις σχολικές τάξεις, είναι μια μάχη όλης της κοινωνίας γιατί αν ο μαζικός χώρος της εκπαίδευσης μετατραπεί σε εργαστήριο εφαρμογής της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, της κατάργησης της ιδιωτικότητας, της τηλεανεργίας και του πανοπτικού ελέγχου, οι αρνητικές επιπτώσεις στους υπόλοιπους κοινωνικούς χώρους και ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα εργασίας θα είναι άμεσες. Κρατάμε ζωντανή την επικοινωνία και την επαφή μας με τους μαθητές μας, διαφυλάσσουμε την πολύτιμη σχέση που αναπτύξαμε με τους γονείς σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες για να δώσουμε όλοι μαζί τη μάχη ενάντια στο πολυνομοσχέδιο και την εισβολή του big brother στη σχολική αίθουσα.

  • Απαιτούμε άμεση απόσυρση συνολικά της τροπολογίας και της Υ.Α.
  • Καλούμε τους συναδέλφους να συνεχίσουν να στηρίζουν τους μαθητές τους με τον τρόπο που επιλέγει ο καθένας για όσο διάστημα τα σχολεία παραμένουν κλειστά. Επισημαίνουμε ξανά ότι η εξ αποστάσεως δεν είναι υποχρεωτική και ότι, σε κάθε περίπτωση οι επιλογές κάθε συναδέλφου είναι απόλυτα σεβαστές.
  • Με το άνοιγμα των σχολείων, διακόπτουμε την εξ αποστάσεως και οργανώνουμε το διδακτικό μας έργο όπως ακριβώς κάναμε πριν την αναστολή λειτουργίας τους.
  • Με το άνοιγμα των σχολείων, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην εφαρμόσουν την Υ.Α., να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων.
  • Καλούμε τους συναδέλφους να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή ή μαγνητοσκοπημένη  αναμετάδοση και παρέχουμε πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη. Καλούμε τη ΔΟΕ να βγάλει αντίστοιχη απόφαση.
  • Για τις ευπαθείς ομάδες μαθητών να εφαρμοστεί η κατ’ οίκον διδασκαλία ως αξιόπιστη και παιδαγωγική λύση.
  • Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και τις Ενώσεις Γονέων, τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς να πάρουν θέση μάχης απέναντι στο πανοπτικό της εκπαίδευσης.
  • Καλούμε σε μαζική πανεκπαιδευτική και πανκοινωνική συμμετοχή (παίρνοντας όλα τα μέτρα προφύλαξης) στο συλλαλητήριο της Τρίτης 19/5, στις 13.00 στα Προπύλαια. Ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, στο εκπαιδευτικό big brother, στα 24ρια τμήματα, στην αξιολόγηση, στο εξεταστικό κάτεργο, στη διαγωγή κοσμία. Για τα μορφωτικά, εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα της εργαζόμενης πλειοψηφίας και των παιδιών της. Αμέσως μετά το συλλαλητήριο, οργανώνουμε σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για την κλιμάκωση του αγώνα με πρόταση για νέο συλλαλητήριο την επόμενη εβδομάδα.

Comments are closed.