Α΄ Σύλλογος Αθηνών ΠΕ: Καλούμε το υπουργείο να αναστείλει τη διαδικασία βαθμολόγησης του Α’ τριμήνου της τρέχουσας σχολικής χρονιάς

Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία περιγράφεται ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών που παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα λόγω των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κορονοϊού, σαν να διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία κανονικά, αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες και τις πολλαπλές σοβαρές αδυναμίες της ΕΑΕ και το πλήθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, ειδικότερα οι μαθητές των ασθενέστερων τάξεων και στρωμάτων.

Ας μην κάνουμε ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Ας αναγνωρίσουμε τουλάχιστον ότι τα σχολεία μας βρίσκονται σε κατάσταση εξαίρεσης.

  • για τα παιδιά χωρίς ηλεκτρονική συσκευή,
  • για όλα τα παιδιά που διαθέτουν μονάχα ένα κινητό τηλέφωνο για την επαφή τους με το σχολείο,
  • για τα παιδιά που δεν διαθέτουν ικανοποιητική τηλεφωνική σύνδεση,
  • για τα παιδιά που δεν έχουν γονείς γνώστες της τεχνολογίας να λύνουν εύκολα και γρήγορα τα προβλήματα που κάθε τόσο παρουσιάζονται,
  • για τα παιδιά που δεν έχουν κάποιον να τα βοηθήσει όταν δυσκολεύονται σε μια άσκηση ή σε μια εργασία,
  • για τα παιδιά που δεν συνήθισαν την ψύχρα της απομόνωσης μπροστά σε μια οθόνη,
  • για τα παιδιά που βλέπουν τους/τις δασκάλους/ες τους να παιδεύονται ακόμη προσπαθώντας να κάνουν ελκυστικό μάθημα με ένα άγνωστο και απαιτητικό εργαλείο, την στιγμή που το υπουργείο δεν προσφέρει ούτε ειδικό αναλυτικό πρόγραμμα ούτε ειδικό διδακτικό υλικό,
  • για τα παιδιά που περίμεναν μετά τις 15 Νοέμβρη να διορθώσουν μια άσχημη επίδοση στο τεστάκι που προηγήθηκε,
  • για τα παιδιά που χρειάζονται το σχολείο περισσότερο από τα υπόλοιπα γιατί δεν μπορούν να αναπτύξουν τις πραγματικές δυνατότητές τους μέσω της ΕΑΕ
  • για όλα αυτά και για άλλα τόσα που ζούμε στον αγώνα και την αγωνία της τηλε-εκπαίδευσης,

καλούμε το υπουργείο να αφήσει στην άκρη τη βαθμολογία του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Το παιδαγωγικά αμφιλεγόμενο μέσο της βαθμολογίας στις συνθήκες εξαίρεσης που ζούμε μπορεί να γίνει μέσο περαιτέρω διεύρυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Την αρμόζουσα επιβράβευση και την ενθάρρυνση που χρειάζεται θα τη δώσουμε καλύτερα στους μαθητές μας, χωρίς την υποτιθέμενη ισονομία των βαθμών.

Καλούμε επίσης την Ομοσπονδία να υιοθετήσει και να στηρίξει το αίτημα μας.

 

O πρόεδρος                             Ο Γ. Γραμματέας

Δημήτρης Μαριόλης              Νίκος Αθανασόπουλος