Για τις ανακοινώσεις των παρατάξεων του Συλλόγου μπορείτε να ενημερώνεστε από τους παρακάτω συνδέσμους των κεντρικών τους σελίδων:

Εκπαιδευτικά Περιοδικά:

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Λέσχη

Θέματα Παιδείας

14-11-2021

Α΄ Σύλλογος Αθηνών: “Which side are you on?” – Ή με το δημόσιο σχολείο ή με το Υπουργείο!

Στοιχεία από τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για την αξιολόγηση

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Οι εκφοβισμοί και οι ασφυκτικές πιέσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και του διοικητικού του μηχανισμού δεν κάμπτουν το αγωνιστικό φρόνημα των εκπαιδευτικών που συνεχίζουν αταλάντευτα τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και την αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Με βάση τα στοιχεία από τις μέχρι τώρα συνεδριάσεις που έχουν γίνει στα σχολεία του Συλλόγου μας:

9 στα 9 Δημοτικά σχολεία Ζωγράφου  – 100%

8 στα 10 Δημοτικά σχολεία Αθηνών   – 80%

1 στα 2 Ειδικά δημοτικά σχολεία          – 50%

14 στα 18 Νηπιαγωγεία Ζωγράφου       – 78%

6 στα 14 Νηπιαγωγεία Αθηνών          –   42%

2 στα 2 Δημοτικά σχολεία των Νοσοκομείων Παίδων  – 100%

1 στα 2 Νηπιαγωγεία των Νοσοκομείων Παίδων    – 50%

0 στα 4 Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία       – 0%

 

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟΣΤΟ:  41 στις 61 σχολικές μονάδες, δηλαδή 67%  των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολικών μονάδων του Συλλόγου μας έχουν ήδη αποφασίσει, με συντριπτικές πλειοψηφίες στις περισσότερες περιπτώσεις, την υιοθέτηση των ενιαίων κειμένων της ΔΟΕ ως μέσο ακύρωσης της αξιολόγησης. Κατ’ εκτίμηση, πάνω από το 80% των συναδέλφων έχει ψηφίσει το ενιαίο κείμενο. Για παράδειγμα, από τα 27 δημοτικά σχολεία μόνο ένα αποφάσισε στη συνεδρίασή του να προχωρήσει την αξιολόγηση και μάλιστα αφού η διευθύντρια αρνήθηκε να θέσει σε ψηφοφορία το ενιαίο κείμενο της ΔΟΕ. Επίσης, σε δύο δημοτικά σχολεία οι διευθυντές διέλυσαν τη συνεδρίαση αρνούμενοι να θέσουν σε ψηφοφορία το ενιαίο κείμενο της ΔΟΕ.

Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που δίνουν ηχηρή απάντηση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, τον κυνισμό, τις αντιπαιδαγωγικές μεθόδους, τον αυταρχισμό του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης.  Σε ένα κλίμα πρωτοφανούς ενότητας και αγωνιστικότητας, όλοι μαζί ενωμένοι, μπορούμε να πετύχουμε μεγάλες νίκες. Το μέλλον ανήκει στον κόσμο της εργασίας και όχι στον αυταρχισμό και την κοινωνική βαρβαρότητα.

 

Προχωράμε μπροστά με πείσμα!

Καλούμε τους συναδέλφους στα σχολεία που δεν έχουν ακόμη συνεδριάσει, να προχωρήσουν με αποφασιστικότητα σε συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και να αποφασίσουν το ενιαίο κείμενο της ΔΟΕ ως μέσο ακύρωσης της αξιολόγησης στην πράξη. Επίσης, είναι φανερό από την εξέλιξη της μάχης, ότι απαιτείται ταυτόχρονα η επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής ώστε να χρησιμοποιηθούν, τώρα που η μάχη κορυφώνεται, όλες οι μορφές αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.

Καταδικάζουμε τις ελάχιστες περιπτώσεις διευθυντών και διευθυντριών σχολικών μονάδων, που διέλυσαν εσκεμμένα τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, που αρνήθηκαν να θέσουν σε ψηφοφορία το κείμενο της ΔΟΕ, που ακόμη αρνούνται να καλέσουν συνεδρίαση παρά το ότι το ζητά το 1/3 των συναδέλφων, που παραβιάζουν κατάφωρα και εκ των υστέρων τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων αναρτώντας αυθαίρετα και παράνομα δικούς τους προγραμματισμούς και αναθέτοντας ομάδες. Πρόκειται για πρωτοφανείς αντιδημοκρατικές ενέργειες ακύρωσης του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων και παραβίασης των συλλογικών δημοκρατικών διαδικασιών τους. Πέραν αυτού, είναι γνωστό και αυτονόητο, ότι αυτές οι πράξεις συνιστούν παράβαση καθήκοντος και επισύρουν πειθαρχικές διαδικασίες. Οι μάσκες έπεσαν. Η αξιολόγηση δείχνει ήδη το πραγματικό της πρόσωπο. Ένα πρόσωπο αυταρχισμού, ένα πρόσωπο τιμωρητικό και εκδικητικό. Οι υπερεξουσίες που δίνει ο ν.4823 στους/στις διευθυντές/ντριες και προϊσταμένες νηπιαγωγείων, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην κατάργηση της δημοκρατίας των Συλλόγων Διδασκόντων και στη δημιουργία ενός σώματος managers που θα καταδυναστεύουν καθημερινά τη ζωντανή εκπαίδευση ώστε να εφαρμόζει τα πιο αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Είναι προφανές, ότι ο Σύλλογός μας δεν θα μείνει θεατής απέναντι σε τέτοια φαινόμενα, θα πάρει όλα τα πρόσφορα μέτρα για να αντιμετωπίσει αυτές τις αυταρχικές αντιδημοκρατικές ενέργειες.

Θεωρούμε ότι αποτελεί κομβικής σημασίας ζήτημα, να αναδείξουμε τη μάχη για το δημόσιο σχολείο ως κεντρικό ζήτημα του αγώνα μας, να μπορέσουμε να βγάλουμε την αντιπαράθεση έξω από τους τέσσερις τοίχους των σχολείων, να ενωθούμε με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους σε ένα ευρύ πανεκπαιδευτικό μέτωπο που θα θέσει στο κέντρο της κοινωνικής/ταξικής αντιπαράθεσης το ζήτημα της παιδείας και θα διεκδικήσει την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

 

Συντεταγμένα, συλλογικά πήγαμε ως εδώ, συλλογικά θα προχωρήσουμε. Ζητάμε άμεσα από τo ΔΣ της ΔΟΕ:

 

  • Να στηριχθεί ο αγώνας με οργάνωση εκδηλώσεων, συνεχούς ενημέρωσης και στήριξης των εκπαιδευτικών, ενημέρωσης και κοινής συμπόρευσης με τους γονείς και τους φορείς τους.
  • Να αποφασιστεί 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση και πανεκπαιδευτικό απεργιακό συλλαλητήριο το αμέσως επόμενο διάστημα.
  • Να επαναπροκηρυχθεί απεργία – αποχή από τη ΔΟΕ (χωρίς καμιά υποχώρηση στις αντιδραστικές προϋποθέσεις του ν. Χατζηδάκη), ώστε σε συνδυασμό με τα ενιαία κείμενα να συμβάλλουν στην ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη.

O πρόεδρος                             H Γ. Γραμματέας

Δημήτρης Μαριόλης              Σοφία Μπογιατζή

Comments are closed.