Για τις ανακοινώσεις των παρατάξεων του Συλλόγου μπορείτε να ενημερώνεστε από τους παρακάτω συνδέσμους των κεντρικών τους σελίδων:

Εκπαιδευτικά Περιοδικά:

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Λέσχη

Θέματα Παιδείας

05-06-2022

Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Για την ημερήσια διάταξη της 91ης Γ.Σ. της ΔΟΕ

Α. Πόλεμος και αντιπολεμικό κίνημα

 

Οι βόμβες που πέφτουν σήμερα στην Ουκρανία απειλούν όλους τους λαούς, απειλούν συνολικά την επιβίωση της ανθρωπότητας και είναι η πιο μεγάλη απόδειξη για τον καταστροφικό χαρακτήρα του σύγχρονου κοινωνικού συστήματος που μπροστά στο κέρδος, μπροστά στην παγκόσμια κυριαρχία δεν διστάζει να πνίξει στο αίμα, κινήματα, λαούς, χώρες ολόκληρες που μετρούν νεκρούς, προσφυγιά και φτώχεια. Ο ουκρανικός λαός δεν χρειάζεται ούτε το ΝΑΤΟ, ούτε την ΕΕ, ούτε τη Ρωσία, ούτε το φασιστικό παρακράτος του Ζελένσκι. Χρειάζεται ανεξαρτησία και αλληλεγγύη για να οικοδομήσει το δικό του μέλλον. Η επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία  έχει ανοίξει την προοπτική για ένα νέο πόλεμο στην Ευρώπη και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα κλιμάκωσης που σπρώχνει παραπέρα την ανθρωπότητα σε μια εποχή ανοικτών πολεμικών συγκρούσεων, όπου οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί θα επιλύονται όλο και πιο συχνά με προσφυγή στα όπλα. Η αιτία του πολέμου βρίσκεται στη νέα φάση του ανταγωνισμού των ΗΠΑ-ΕΕ με την Ρωσία και την Κίνα, ώστε να δημιουργηθούν νέα γεωπολιτικά, γεωστρατηγικά και οικονομικά δεδομένα που θα τους εξασφαλίζουν δύναμη και εξουσία, κέρδη για τα μονοπώλια τους και την βιομηχανία όπλων, με θύματα πάντα τους λαούς. Η Ελλάδα εμπλέκεται όλο και περισσότερο στους επικίνδυνους και επιθετικούς αμερικανο-ΝΑΤΟϊκούς σχεδιασμούς. Η συμμετοχή της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ, σημείο που στρατηγικά έχουν επιλέξει όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις, την εμπλέκει σε αυτούς τους ανταγωνισμούς, με καταστροφικά αποτελέσματα για τον ελληνικό λαό.

  • Καμία εμπλοκή – καμιά συμμετοχή στους επικίνδυνους ανταγωνισμούς στην Ουκρανία. Κανένας φαντάρος έξω από τα σύνορα σε ιμπεριαλιστική επεμβατική αποστολή. Καμία αποστολή πολεμικού υλικού στην Ουκρανία ή αλλού.
  • Να κλείσουν τώρα οι αμερικάνικες βάσεις, καμία εξυπηρέτηση στο ΝΑΤΟ – καμιά εμπλοκή σε πολεμικές συρράξεις.
  • Άμεση κατάπαυση των εχθροπραξιών. Έξω το ΝΑΤΟ, οι ΗΠΑ και η Ρωσία από την Ουκρανία. Ίσα δικαιώματα σε όλους τους Ουκρανούς πολίτες, όχι στις διώξεις και τις δολοφονίες αντιφασιστών, συνδικαλιστών, ρωσόφωνων και άλλων μειονοτήτων.

 

Β. Μισθοί – συντάξεις – ακρίβεια

Το τελευταίο κύμα ακρίβειας και πληθωρισμού έρχεται να απαξιώσει ακόμα περισσότερο την αγοραστική δύναμη των μισθών και των συντάξεών μας. Οι ραγδαίες αυξήσεις σε καύσιμα, ρεύμα, φυσικό αέριο, οδηγούν σε ακόμα μεγαλύτερη υποτίμηση των μισθών των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζόμενων, που έτσι κι αλλιώς είχαν μειωθεί την δεκαετία 2010-2020, με ευθύνη όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων, σε επίπεδα που ξεπερνούν το 30%. Αυτή την πραγματικότητα τη βιώνουν στην καθημερινότητά τους όλες και όλοι οι συνάδελφοι. Πριν ακόμα εκπνεύσει το δεκαπενθήμερο, ο μισθός μας έχει εξανεμιστεί. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση χρηματοδοτεί αφειδώς τα φιλικά της ΜΜΕ και απογειώνει τις στρατιωτικές δαπάνες.

Η αγανάκτηση και η δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών πρέπει να βρουν αγωνιστικό διέξοδο και συλλογική έκφραση. Διεκδικούμε:

  • Κανένας μισθός κάτω από 1000 ευρώ. Επαναφορά της Αυτόματης Τιμαριθμικής Προσαρμογής.
  • Πλαφόν στις τιμές πετρελαίου, βενζίνης και ρεύματος. Κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ρεύματος, με αναδρομική ισχύ.
  • Άμεσες αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις που να καλύπτουν το κόστος διαβίωσης και να εξασφαλίζουν αξιοπρεπή ζωή σε μισθωτούς και συνταξιούχους.
  • Αποκατάσταση όλων των απωλειών της περασμένης δεκαετίας. Επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού.
  • Αποκατάσταση των απωλειών λόγω αύξησης του τιμάριθμου. Επαναφορά του επιδόματος ειδικής αγωγής.
  • Άμεση καταβολή των συντάξεων στους συνταξιούχους.

 

Γ. ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΣΕΠ

Η εξαγγελία θεσμοθέτησης γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ αποτελεί αιτία πολέμου για το εκπαιδευτικό κίνημα. Μετά τη βιομηχανία μεταπτυχιακών και πιστοποιητικών κάθε είδους που πληρώθηκαν πανάκριβα από τους/τις αναπληρωτές/τριες, σειρά έχουν και πάλι τα φροντιστήρια. Είναι ανάγκη τώρα, άμεσα, να ξεκινήσει ένας νέος κύκλος μαζικών αγώνων. Διεκδικούμε:

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Την κατάργηση του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο. Άμεσο διορισμό ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
  • Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία.

 

Δ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την αυτονομία τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης. Οι πανεθνικές εξετάσεις στην Στ΄ Δημοτικού και στην Γ΄΄ Γυμνασίου συνδέονται άμεσα με την αξιολόγησή της σχολικής μονάδας, με τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια που προωθούν ΟΟΣΑ, ΕΕ και κυβερνήσεις για την αυτονομία, εμπορευματοποίηση, κατηγοριοποίηση σχολείων και την «ελεύθερη» γονεϊκή επιλογή σχολείου – που λειτουργεί στην πραγματικότητα εντελώς αντίστροφα αφού είναι τα σχολεία που επιλέγουν μαθητές, αποφεύγοντας τις περιπτώσεις εκείνες που πιθανόν θα συμβάλουν αρνητικά στην αξιολόγησή τους.

Χαιρετίζουμε τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στις στάσεις εργασίας της ΑΔΕΔΥ  και των Συλλόγων ΠΕ και τη μαζική αποχή εκατοντάδων γονέων που συνειδητά δεν έστειλαν τα παιδιά τους στο σχολείο εκείνη την ημέρα. Ο διαγωνισμός αυτός ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ και απονομιμοποιήθηκε από τον μαζικό και αποφασιστικό αγώνα εκπαιδευτικών και γονιών. Ακυρώθηκε γιατί πολύ απλά η αποχή, που με τα μέχρι τώρα στοιχεία στην Αττική ξεπερνά το 50%, καθιστά το δείγμα μη αντιπροσωπευτικό.

Τα σχέδιά τους βρίσκουν τείχος. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών με το εμβληματικό 95% στην απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της λεγόμενης αξιολόγησης, η συγκλονιστική συμμετοχή των 100.000 απεργών της 11ης του Οκτώβρη, οι μαζικές κινητοποιήσεις, οι πολύμορφες δράσεις των σωματείων και η όλο και μαζικότερη συμμετοχή Συλλόγων Διδασκόντων στα ενιαία κείμενα ως μέσο ακύρωσης της αξιολόγησης, δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί απορρίπτουν συλλήβδην τα κυβερνητικά σχέδια.

 

Συντεταγμένα, συλλογικά πήγαμε ως εδώ, συλλογικά θα προχωρήσουμε:

  • Να επαναπροκηρυχθεί απεργία – αποχή από τη ΔΟΕ (χωρίς καμιά υποχώρηση στις αντιδραστικές προϋποθέσεις του ν. Χατζηδάκη), ώστε σε συνδυασμό με τα ενιαία κείμενα να συμβάλλουν στην ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη.
  • Μπλοκάρουμε την ατομική αξιολόγηση με την κήρυξη απεργιακών μορφών πάλης από την ΑΔΕΔΥ, τη ΔΟΕ και τα εκπαιδευτικά σωματεία.

 

Ε. ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ-ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Σε 25αρια τμήματα, σε κάκιστους χώρους, χωρίς την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή με ελλιπέστατη χρηματοδότηση, σε μια εξαιρετικά πιεστική συγκυρία εξαιτίας της αντιδραστικής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης (αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση, εργαστήρια δεξιοτήτων με αξιολόγηση των νηπίων/προνηπίων, πλήρη γραφειοκρατικοποίηση της εργασίας στο νηπιαγωγείο, εισαγωγή ειδικοτήτων, πανδημία, «τηλεκπαίδευση»), η καθημερινότητα στα νηπιαγωγεία μετατρέπεται με γοργούς ρυθμούς σε ένα περιβάλλον απολύτως εντατικοποιημένης και εν τέλει αντιπαιδαγωγικής εργασίας.

Ζητάμε :
•    εφαρμογή του νόμου για το ωράριο για όλα τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία-Νηπιαγωγεία, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με βάση την οργανικότητα του σχολείου.
•    υπολογισμό του ωραρίου των Νηπιαγωγών με τρόπο ανάλογο με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας. Η διδακτική ώρα διαρκεί έως 45 λεπτά της ώρας, όπως δηλ. ισχύει και για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
•    Η υποδοχή & αποχώρηση, η ώρα σίτισης και το διάλειμμα (μόνιμη εφημερία για τους/τις Νηπιαγωγούς) να λογίζονται ως διδακτικό ωράριο, καθότι στη διάρκειά τους οι Νηπιαγωγοί διδάσκουν στάσεις ζωής και σε καμιά περίπτωση δεν επιτελούν απλή επιτήρηση, ενώ αντίθετα απαιτείται επαυξημένη προσοχή.

  • Εξίσωση του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας με εκείνο της δευτεροβάθμιας.

Μένουμε ανυποχώρητοι  στον αγώνα μας για την υλοποίησή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης με αξιοπρεπείς συνθήκες, με τους καταλληλότερους όρους και προϋποθέσεις. Και αυτός ο αγώνας συνεχίζεται με νέες κινητοποιήσεις, με παραστάσεις, με δημοσιεύσεις με ότι χρειαστεί ώστε να πετύχουμε την υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής και εκπαίδευσης στον δήμο Αθηναίων και στον δήμο Ζωγράφου, όχι με λογικές στοιβάγματος, αλλά με αξιοπρεπείς όρους για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Παραμένουμε αντίθετοι στη χρήση ελαφρού τύπου προκάτ τα οποία επιπλέον δεν έχουν ούτε τον στοιχειώδη εξοπλισμό για ένα νηπιαγωγείο.

Στ. Συγχωνεύσεις ΠΤΔΕ-ΤΕΑΠΗ-ΤΕΦΑΑ

  • Καμία συγχώνευση τμημάτων. Υπάρχουν τεκμηριωμένοι λόγοι για την συνέχιση της τρέχουσας διακριτής λειτουργίας των Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης, Δημοτικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής καθώς και των Τμημάτων Φυσικής Αγωγής. Κάθε άλλη εξέλιξη θα μας βρει κάθετα αντίθετους.

 

  • Πτυχία με αξία και διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα. Όχι στην απαξίωση σπουδών και πτυχίων, στο προσοντολόγιο, στην ατομική διαμόρφωση φακέλου σπουδών που οδηγεί σε διάσπαση και κατακερματισμό του εκπαιδευτικού σώματος. Το πτυχίο, μόνη προϋπόθεση για δουλειά.

 

Ζ. Υπηρέτηση νεοδιόριστων στην οργανική τους θέση

Στηρίζουμε και προσυπογράφουμε το αίτημα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών συναδέλφων για υπηρέτηση μόνο για ένα χρόνο της οργανικής θέσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και όχι δύο χρόνια ώστε να έχουν το δικαίωμα μετάθεσης. Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί υποφέρουν έντονα από το κύμα της ακρίβειας που σαρώνει τη χώρα και αποτελεί αναγκαιότητα η μείωση της υπηρέτησης της οργανικής στον έναν χρόνο, όπως ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.

Η. ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ Ν. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΚΑΙ ΖΩΗ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Ο νόμος Χατζηδάκη για την κατάργηση 8ωρου, την έμμεση αλλά σαφέστατη κατάργηση της απεργίας, τις ηλεκτρονικές «γενικές συνελεύσεις» και «εκλογές», τη διάλυση των σωματείων και τη μετατροπή τους σε διαδικτυακά λόμπυ φιλοδοξεί να φέρει το τέλος της εργασίας, των εργατικών αγώνων και του συνδικαλισμού όπως τα γνωρίσαμε ως τώρα. Ένας νόμος γραμμένος με το χέρι του ΣΕΒ και της Ε.Ε, που επιχειρεί να ανατρέψει στοιχειώδεις κατακτήσεις και δικαιώματα. Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση αντεργατικής αναδιάρθρωσης των σχέσεων εργασίας και αφοπλισμού των εργαζομένων από το ισχυρότερο όπλο τους, το δικαίωμά τους στη συνδικαλιστική, συλλογική δράση και τον αγώνα με απώτερο στόχο να περάσουν τα πιο αντιλαϊκά και αντικοινωνικά μέτρα.

Ο Σύλλογός μας αποφάσισε να πραγματοποιήσει την τακτική του ΓΣ και τις αρχαιρεσίες, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. τον Νοέμβριο και για εκλογή αντιπροσώπων τον Μάη, ως ένα πρώτο βήμα κατάργησης στην πράξη του νόμου. Κηρύξαμε απεργία-αποχή καθώς και στάσεις εργασίας με την ίδια διαδικασία που ακολουθούσαμε πάντα. Μαζική και καθολική απειθαρχία στο νόμο Χατζηδάκη.  Να μπλοκαριστεί και να καταργηθεί το αντεργατικό «έκτρωμα».

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

 

Προτείνουμε-συμμετέχουμε σε κοινές κινητοποιήσεις και δράσεις με άλλα σωματεία στη ΔΕΗ για την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, στο Υπουργείο Ενέργειας στις 31/5 ημέρα που γίνεται η σύνοδος της ΕΕ για το ενεργειακό. Συνεχίζουμε την καμπάνια και τη συλλογή υπογραφών για αυξήσεις στους μισθούς.

Προσυπογράφουμε το ψήφισμα του Συντονιστικού Αναπληρωτών και συμμετέχουμε στη Συνέλευση που καλεί προτείνοντας κεντρική κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας το αμέσως επόμενο διάστημα.

Προσυπογράφουμε το ψήφισμα του Συντονιστικού Νηπιαγωγών για τη μείωση του ωραρίου. Οργανώνουμε παράσταση διαμαρτυρίας για το κτιριακό στον Δήμο Ζωγράφου.

Αντιστεκόμαστε στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας με κάθε μέσο (ενιαία κείμενα, επναπροκήρυξη απεργίας/αποχής). Κηρύσσουμε απεργιακές μορφές και καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει αντίστοιχη απόφαση για την ατομική αξιολόγηση.

Συμμετέχουμε σε αντιπολεμικά, αντιιμπεριαλιστικά συλλαλητήρια. Μεταφέρουμε το μήνυμα της ειρήνης και της συναδέλφωσης των λαών στις σχολικές μας τάξεις.

Υπερασπίζουμε στην πράξη την εργασία μας, το δικαίωμα όλων των παιδιών στην ολόπλευρη μόρφωση, αντιστεκόμαστε, δεν υλοποιούμε αντιπαιδαγωγικά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα που ορθώνουν νέα εμπόδια στη μόρφωση των μαθητών μας.

Συντονιζόμαστε με τους γονεϊκούς φορείς, με τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία.

O πρόεδρος                             Ο Γ. Γραμματέας

Δημήτρης Μαριόλης              Σπύρος Ντελέζος

Comments are closed.