Δελτίο τύπου των συλλόγων “Αθηνά”, “Α’ Αθηνών”, “Αριστοτέλης” για τη μαζική κινητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων, 11/9, στη Διεύθυνση ΠΕ Α΄ Αθήνας και τη συνάντηση της κινητοποίησης με τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης

Τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023, την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων, πραγματοποιήθηκε μεγάλη κινητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων στην Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας για το ζήτημα των δραστικών περικοπών στις προσλήψεις αναπληρωτών και τα μεγάλα κενά εκπαιδευτικών που καταγράφονται σε όλα τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία. Στην κινητοποίηση κάλεσαν όλοι οι σύλλογοι Σύλλογοι  ΠΕ της Α΄ Διεύθυνσης, ενώ συμμετείχαν εκπρόσωποι συλλόγων και ενώσεων γονέων.

Έξω (και για πρώτη φορά μέσα) στο κτήριο της Διεύθυνσης υπήρξε έντονη παρουσία αστυνομικής δύναμης που υποχρεώθηκε να αποχωρήσει κάτω από την αποφασιστική στάση των συγκεντρωμένων και την απαίτησή τους να συναντήσουν όλοι και όλες τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης για να τεθούν τα αιτήματα και να δοθούν απαντήσεις.

Στη συνάντηση, οι εκπρόσωποι των Συλλόγων, γονείς και εκπαιδευτικοί πήραν το λόγο καταγγέλλοντας την πολιτική των περικοπών που σαρώνει τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα στη δημόσια εκπαίδευση. Έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στις 534 προσλήψεις αναπληρωτών για την παράλληλη στήριξη στην Α’ Αθήνας, την ώρα που τα παιδιά που έχουν διαγνωσμένη ανάγκη συνεχούς παράλληλης στήριξης είναι 1300, που οδηγεί μαθητές  στην μορφωτική εγκατάλειψη και τους γονείς στην καταφυγή σε ιδιώτες. Κατήγγειλαν ότι το πλαίσιο των ελάχιστων ωρών για κάθε παιδί και της χρέωσης σε συναδέλφους περισσοτέρων του ενός παιδιών και σχολείων-όπως συμβαίνει στα νηπιαγωγεία είναι αντιπαιδαγωγικό και απαράδεκτο. Επιπλέον οι σύλλογοι διδασκόντων καλούνται να πάρουν την ευθύνη ιεράρχησης των αναγκών των μαθητών, ευθύνη που δεν πρόκειται να αναλάβουν γιατί δεν τους αντιστοιχεί.

Αναφορά επίσης έγινε:  Στις συνολικές περικοπές σε όλους τους κλάδους και ειδικότητες ΠΕ, έτσι που τελικά τα κενά θα ξεπεράσουν κατά πολύ τη χιλιάδα στην Α’ Διεύθυνση. Στις ειδικότητες όπως των Θεατρολόγων και των Εικαστικών που καταγράφουν μαζικά κενά, αλλά και στις σοβαρές αδικίες που δημιουργήθηκαν από την απόκρυψη των πραγματικών κενών και οι συνάδελφοι οδηγήθηκαν σε επιλογές και περιοχές που δεν τους αντιστοιχούσαν, ενώ άλλοι/άλλες βρίσκονται στο φάσμα της ανεργίας.

Για όλα τα παραπάνω απαιτήθηκε από όλους τους συγκεντρωμένους η ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ από τη Διεύθυνση όλων των ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ  ΚΕΝΩΝ ανά σχολική μονάδα και η ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ τους. Τόνισαν ότι δεν θα δεχθούν νέες απόπειρες απόκρυψης των κενών ή προσπάθειες κάλυψης εκ των ενόντων, με μετακινήσεις εκπαιδευτικών, κάλυψη ωρών ειδικοτήτων από άλλους εκπ/κους, οδηγίες για κάλυψη παράλληλης με κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας. Ζήτησαν, τέλος, να δοθεί η δυνατότητα BEΛΤΙΩΣΗΣ ΘΕΣΗΣ στους αναπληρωτές, ώστε να αρθούν οι σοβαρές αδικίες, αλλά και τα παιδαγωγικά ζητήματα που προκύπτουν από την αλλαγή σχολείων στους αναπληρωτές από αυτά που υπηρετούσαν την προηγούμενη περίοδο.

Aπό τα εκπαιδευτικά σωματεία δηλώθηκε η συμμετοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών στον αγώνα κατά της αξιολόγησης  (ατομικής και σχολικής μονάδας) και απαιτήθηκε να μην υπάρξει καμιά πίεση από τη Διεύθυνση για ορισμό μεντόρων και ενδοσχολικών συντονιστών, ενόσω βρισκόμαστε σε απεργία-αποχή κι από αυτή τη διαδικασία.

Στις τοποθετήσεις τους οι εκπρόσωποι των γονέων συνηγόρησαν από τη δική τους πλευρά με την ανάγκη κάλυψης όλων των κενών, δήλωσαν στήριξη και συμμετοχή στον κοινό αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, ενώ εξέθεσαν τα μεγάλα προβλήματα στο κτιριακό και τις υποδομές των σχολικών μονάδων που οξύνονται από τη στάση  και τις προτεραιότητες του  Δήμου τις Αθήνας.

Η Διευθύντρια Εκπαίδευσης στις απαντήσεις που έδωσε εμφάνισε τις περικοπές ως προϊόν της πολιτικής και των οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας, συνεχίζοντας την άρνηση του αιτήματος  ανάρτησης-δημοσιοποίησης του συνόλου των πραγματικών κενών ανά σχολική μονάδα, λέγοντας μόνο ότι θα δηλώσει στο Υπουργείο όλα τα κενά πριν τη Β’ φάση προσλήψεων αλλά θα καταχωρίσει στον OΠΣΥΔ μόνο τον αριθμό των κενών που θα εγκρίνει.

Αρνήθηκε ότι υπάρχει δόλος στην επιλογή των κενών που αποκρύφτηκαν και των κενών που καλύφθηκαν, αλλά δεν έδωσε καμιά πειστική απάντηση για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε στην επιλογή.  Παρά το γεγονός ότι έχει ενεργοποιηθεί στο παρελθόν στην Α’ Διεύθυνση αρνήθηκε την ικανοποίηση του αιτήματος για βελτίωση θέσης στους αναπληρωτές, αφήνοντας μόνο ανοιχτό το ενδεχόμενο ενεργοποίησής του σε κάποιες σοβαρές περιπτώσεις υγείας.

 Ύστερα από επίμονο ερώτημα μας ενημέρωσε ότι δεν έχει δοθεί καμιά οδηγία κάλυψης ωρών της παράλληλης στήριξης από περικοπές στην ενισχυτική διδασκαλία, ενώ δεν έδωσε καμία απάντηση για τη θέση της Διεύθυνσης στο ποιος έχει την ευθύνη ιεράρχησης των αναγκών των μαθητών της παράλληλης στήριξης στις σχολικές μονάδες.

Είναι φανερό ότι η Α ‘Διεύθυνση υλοποιεί στο χώρο της την κεντρική πολιτική επιλογή των περικοπών και με τις επιλογές της απόκρυψης των κενών από γονείς και εκπαιδευτικούς δε συμβάλλει στην ανάγκη κάλυψης όλων των κενών, αλλά υπηρετεί το κυβερνητικό σχέδιο της σταδιακής συρρίκνωσης των θέσεων εργασίας, των δικαιωμάτων των παιδιών και των οικογενειών τους. Με τη στάση της συνδράμει το Υπουργείο να παραπλανά την κοινωνία πως “τα κενά έχουν κατά βάση καλυφθεί και απομένουν ελάχιστα”. Από την πλευρά μας, καλούμε τους συναδέλφους/συναδέλφισσες να ενημερώνουν τα σωματεία μας για κάθε πραγματικό κενό. Να μη δέχονται μετακινήσεις, κάλυψη ωρών παράλληλης και να απαιτούν άμεσα προσλήψεις όλων των ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Τους αναπληρωτές να αιτούνται βελτίωση θέσης. Τους συλλόγους διδασκόντων να μην κάνουν ιεράρχηση αναγκών στην παράλληλη στήριξη και να απαιτούν από τη Δνση να πάρει την ευθύνη. Δεν απεμπολούμε την ανάγκη για έναν εκπαιδευτικό σε κάθε παιδί!

Είναι όμως επίσης φανερό από τη μαζικότητα της κινητοποίησης ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης, γονείς και εκπαιδευτικοί, είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν ό,τι τους ανήκει. Θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας, τον ανυποχώρητο αγώνα για δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά! Θα μας βρίσκουν διαρκώς μπροστά τους. Μαζικά, μαχητικά, αποφασιστικά!