Δελτίο τύπου από την παναττική σύσκεψη Συλλόγων ΠΕ ΚΑΙ ΕΛΜΕ για την κλιμάκωση του αγώνα (13/1/2024)

Το Σάββατο 13/1, πραγματοποιήθηκε στο Μαράσλειο μαζική παναττική σύσκεψη Συντονισμού  Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ. Συμμετείχαν 32 Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ.

Επίσης, παραβρέθηκαν μέλη των Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, πλήθος συναδέλφων και χαιρέτισαν εκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας και εκπρόσωπος του Συλλόγου Φοιτητών Μαθηματικού.

Η πλούσια συζήτηση είχε στο επίκεντρό της την κλιμάκωση του πανεκπαιδευτικού αγώνα ενάντια αντιεκπαιδευτική αναδιάρθρωση που προωθείται τόσο το προηγούμενο διάστημα με την αξιολόγηση σχολικής μονάδας, την ατομική αξιολόγηση και μια σειρά άλλα μέτρα, όσο και στη σημερινή συγκυρία με την προώθηση νομοσχεδίων για τα ιδιωτικά-«μη κρατικά ΑΕΙ» και την ιδιωτικοποίηση της τεχνικής εκπαίδευσης. Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους και επικέντρωσαν στα παρακάτω ζητήματα:

  1. Χαιρετίζουμε τα μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια της 11ης Γενάρη στην Αθήνα και σε όλες τις πόλεις της χώρας, τους χιλιάδες μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς και γονείς που διαδήλωσαν ενάντια στο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά, «μη κρατικά ΑΕΙ». Το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί αιτία πολέμου! Οδηγεί στην παραπέρα υποβάθμιση των πτυχίων και των συνθηκών σπουδών μετατρέποντας την Παιδεία σε ένα εμπόρευμα με βάση την τσέπη της κάθε οικογένειας. Ανοίγει το δρόμο για την υποβάθμιση του πτυχίου και των επαγγελματικών δικαιωμάτων χιλιάδων αποφοίτων αλλά και των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μαζί με τους φοιτητές και τους μαθητές, τους πανεπιστημιακούς, τους εργαζόμενους των άλλων κλάδων παίρνουμε θέση μάχης για να μην περάσει αυτό το νομοσχέδιο διεκδικώντας αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, για όλες/ους.
  2. Η αξιολόγηση σχολικής μονάδας και η ατομική αξιολόγηση, η ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της τεχνικής εκπαίδευσης, οι πανεθνικές εξετάσεις τύπου «PISA», η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η Τράπεζα Θεμάτων, η επέκταση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση (οι αναπληρωτές αποτελούν το 1/3 του εκπαιδευτικού σώματος), η κατάργηση των σχολικών επιτροπών, η ένταση του αυταρχισμού, των αυθαιρεσιών και των διώξεων δεν είναι αποσπασματικά μέτρα, αλλά εντάσσονται σε μια συνολική αντιεκπαιδευτική αναδιάρθρωση που προωθείται από τη σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, τον ΟΟΣΑ και τα επιχειρηματικά συμφέροντα και επιδιώκει να μετατρέψει την εκπαίδευση σε εμπόρευμα, τους γονείς σε πελάτες και τους εκπαιδευτικούς σε άβουλους-υπάκουους κακοπληρωμένους υπαλλήλους, να απογειώσει τους ταξικούς φραγμούς, να συντηρητικοποιήσει ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο της.
  3. Το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει εδώ και τρία χρόνια με ενότητα, αποφασιστικότητα και μαζικότητα τη μάχη για το μπλοκάρισμα της ατομικής αξιολόγησης και της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Χαιρετίζουμε ιδιαίτερα τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους για τη συμμετοχή τους στο συλλογικό αγώνα για να μην μπουν στο σχολείο οι αξιολογητές. Απευθύνουμε μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα και αντίστασης για να μην περάσει η αξιολόγηση. Ιδιαίτερα για την ατομική αξιολόγηση, καλούμε τους/τις διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία-αποχή των Ομοσπονδιών.
  4. Οι αυξήσεις-κοροϊδία που διαφημίζει η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζουν ούτε στο ελάχιστο την ακρίβεια, τις νέες αυξήσεις σε τρόφιμα και ενέργεια, τις υπέρογκες τιμές των ενοικίων των σπιτιών. Η αξιοπρεπής μας διαβίωση αποτελεί βασικό ζητούμενο για να μπορούμε να παίζουμε το ρόλο μας δίπλα στους μαθητές μας. Ο αγώνας για το λαϊκό εισόδημα, για το μισθό και το μεροκάματο, πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα, με παλλαϊκή πάλη, αγωνιστικό σχέδιο με πανεργατική πανελλαδική απεργία και κλιμάκωση.
  5. Τα εργατικά ατυχήματα εκπαιδευτικών που συνέβησαν το τελευταίο διάστημα αποκαλύπτουν τόσο το ζήτημα των άθλιων, ακατάλληλων και επικίνδυνων κτιριακών υποδομών, όσο και το απαράδεκτο καθεστώς των πετσοκομμένων δικαιωμάτων των αναπληρωτών (μόνο 15 ημέρες αναρρωτικής άδειας). Οι αναπληρωτές/τριες, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αναλώσιμοι. Απαιτούμε σχολικά κτίρια ασφαλή και λειτουργικά για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  6. Την ίδια στιγμή, η λωρίδα της Γάζας ισοπεδώνεται από τον ισραηλινό στρατό κατοχής ενώ η πολεμική σύγκρουση επεκτείνεται με την εμπλοκή των ΗΠΑ και τους βομβαρδισμούς σε Λίβανο, Υεμένη και αλλού. Οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί λιπαίνουν το έδαφος των πολεμικών συγκρούσεων στην Ουκρανία και αλλού, ενώ η ελληνική κυβέρνηση συμμετέχει στους ΝΑΤΟϊκούς σχεδιασμούς εμπλέκοντας τη χώρα σε πολεμικές περιπέτειες. Το εκπαιδευτικό κίνημα συμμετέχει στα συλλαλητήρια και τις δράσεις αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό.

Σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκαν από τα εκπαιδευτικά σωματεία οι παρακάτω κοινές προτάσεις:

– Συμμετοχή στις 18 Γενάρη, στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια στις 12 το μεσημέρι

– 24ωρη απεργία στις 25/01 ή 1/2. Νέος γύρος ΓΣ μετά για την κλιμάκωση του αγώνα. Αιτήματα αιχμές, τα ιδιωτικά ΑΕΙ, η αξιολόγηση, η ιδιωτικοποίηση τεχνικής εκπαίδευσης, η αύξηση μισθών, ο διορισμός-μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, η άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, η άμεση εξίσωση των δικαιωμάτων τους με αυτά των μονίμων, σχολεία ασφαλή και λειτουργικά.

– Κινητοποιήσεις τοπικές και κεντρικές για τα εργατικά ατυχήματα και την εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών/τριών με αυτά των μονίμων. Ενάντια στο κύμα αυταρχισμού και διώξεων εκπαιδευτικών από Διευθυντές Εκπαίδευσης κλπ. Για την εξίσωση ωραρίου των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών ολιγοθεσίων με τις/τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Για την αποτροπή πλειστηριασμών της λαϊκής κατοικίας, σε συντονισμό με τους φορείς και τα σωματεία κάθε περιοχής.

– Καμπάνια και κοινές συσκέψεις Συλλόγων ΠΕ, ΕΛΜΕ και γονεϊκών φορέων ανά περιοχή με στόχο την οργάνωση κοινού αγώνα για την ακύρωση των πανεθνικών εξετάσεων τύπου «PISA».

– Στα πλαίσια της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση καλούμε τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ καθώς και Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ να καλέσουν τις/τους διευθυντ(ρι)ες να δηλώσουν Α/Α από την ατομική αξιολόγηση και να μην αξιολογήσουν όταν τους καλέσει το υπουργείο.

Ταυτόχρονα, από σωματεία κατατέθηκαν οι παρακάτω προτάσεις:

  • Παλλαϊκό Πανεργατικό απογευματινό συλλαλητήριο για την εκπαίδευση και όλα τα παραπάνω ζητήματα. Η εκπαίδευση είναι υπόθεση όλου του λαού.
  • Άμεση απεργιακή κλιμάκωση με πανεργατική απεργία στις αρχές Φλεβάρη με στόχο τη συμβολή όλου του εργατικού κινήματος στη μάχη ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, συνολικά τις ιδιωτικοποιήσεις στα κοινωνικά αγαθά και για το κεντρικό ζήτημα των αυξήσεων στους μισθούς κόντρα στη λιτότητα και την ακρίβεια.
  • Μεγάλη συγκέντρωση σε γήπεδο-θέατρο των νεοδιόριστων της Αττικής που υπογράφουν Α/Α ώστε να υπάρξει η απαραίτητη αγωνιστική συσπείρωση, το στοιχείο της συλλογικής και όχι ατομικής αντίστασης στην αξιολόγηση και να δοθεί πανελλαδικό μήνυμα ότι υπάρχουν χιλιάδες σε αυτή τη μάχη.
  • Κάλεσμα στον συντονισμό σωματείων για τις διώξεις την Παρασκευή 19/01/2024 στα γραφεία της ΟΛΜΕ στις 18.00 για να απαντήσουμε στις προσπάθειες της κυβέρνησης να ποινικοποιήσει την συνδικαλιστική και κοινωνική δράση με μια μαζική κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας
  • Κάλεσμα για συνυπογραφή της κοινής αφίσας ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό και στο συλλαλητήριο για την Παλαιστίνη στις 21/1
  • Νέα πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων ΠΕ-ΕΛΜΕ στις 16 Ιανουαρίου.
  • 28 Φλεβάρη – 1 χρόνο από το έγκλημα στα Τέμπη απαντάμε με πανεργατική απεργία.
  • Παίρνουμε πρωτοβουλίες, με εκδηλώσεις, για την ανάδειξη των επιδιώξεων του ν/σ για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια από κοινού με Φοιτητικούς Συλλόγους, Πανεπιστημιακούς, Ενώσεις Γονέων.
  • Διεκδικούμε από τις δημοτικές αρχές και την κυβέρνηση αύξηση της χρηματοδότησης για τα κτίρια, τη θέρμανση κ.α.
  • Προχωράμε σε πανελλαδική σύσκεψη ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ την ερχόμενη Κυριακή 21/1.
  • Την ημέρα που θα εκδικάζεται η προσφυγή των νηπιαγωγών στο ΣΤΕ, για το ζήτημα του ωραρίου, να προχωρήσουμε σε συγκέντρωση.
  • Συλλαλητήριο Αλληλεγγύης στο λαό της Παλαιστίνης στις 27/1.

 

Σύλλογοι ΠΕ: Α΄ Αθηνών, Αιγάλεω, Αθηνά, Αμαρουσίου, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής ΗΡΩ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, Αργοσαρωνικού, Αριστοτέλης, Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Κ. Σωτηρίου, Καλλιθέας-Μοσχάτου «ο Αριστοτέλης», Νέας Σμύρνης, Πειραιά «Η Πρόοδος»

και ως παρατηρητές: Α΄ Πειραιά «Ρήγας Φεραίος»