ΔΟΕ: Ανακοίνωση για την εγκύκλιο του Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας

Εγκύκλιος Γ.Γ. Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για επιβολή ποινών σε απεργούς διευθυντές/ντριες – προϊστάμενους/ές. Αναμενόμενο το νέο αυταρχικό ολίσθημα της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Οι αρνητές του διαλόγου επιτίθενται στους εκπαιδευτικούς με ολοκληρωτικές μεθόδους.

 

Μετά την, καθόλα αδιέξοδη, συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την Υφυπουργό Παιδείας και τον Γενικό Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στις 2 Απριλίου (κατά την οποία το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παρέδωσε το εξώδικο της απεργίας – αποχής από την ατομική αξιολόγηση, που αποφασίστηκε από την Ολομέλεια των Προέδρων των Σ.Ε.Π.Ε. στην Υφυπουργό), η νέα, με εντολή Υπουργού, εγκύκλιος του Γ.Γ., δεν αποτελεί έκπληξη αλλά μια ακόμη επιβεβαίωση του αυταρχικού κατήφορου της κυβέρνησης. Η πολιτική ηγεσία, με έντονη την αλαζονεία στις ενέργειές της, αρνείται να λάβει το ηχηρό μήνυμα της μαζικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις Γ.Σ. των Σ.Ε.Π.Ε. όλης της χώρας και την απόφαση της Ολομέλειας των Προέδρων για κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στην αντεπιστημονική – αντιεκπαιδευτική «αξιολόγηση».

Η πολιτική ηγεσία αρνείται να ακούσει τους εκπαιδευτικούς και την κραυγή της αγωνίας τους για το μέλλον του δημόσιου σχολείου, αγνοεί την έκκληση που της έγινε από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και στην τελευταία συνάντηση για άμεση έναρξη ειλικρινούς και ουσιαστικού διαλόγου για το ζήτημα της αξιολόγησης (διάλογος που δεν έγινε ποτέ με ευθύνη της) και επιλέγει να ενεργοποιήσει τις προβλέψεις του άρθρου 56 του νόμου 4823/2021, απειλώντας  με άμεση καθαίρεση – αντικατάσταση τα στελέχη εκπαίδευσης, διευθυντές/ντριες και προϊστάμενες/ους σχολικών μονάδων, που δεν εφαρμόζουν την αξιολόγηση, με βάση τις απεργιακές αποφάσεις της Δ.Ο.Ε., κάτι που διαφαινόταν, όπως είχαμε ως Δ.Ο.Ε. εκτιμήσει, ότι θα πράξει, χρησιμοποιώντας τη δυσμενέστατη, αυταρχική απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου κατά της απεργίας-αποχής στις 15/3/2024.

Η προσκόλληση της πολιτικής ηγεσίας στο άρθρο 56, το οποίο αποτελεί μνημείο ολοκληρωτικής αντίληψης για τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και της εκπαίδευσης και η επιδίωξή της μέσα από τις επανειλημμένες αγωγές κατά της Δ.Ο.Ε. να απαγορεύσει τις απεργιακές της αποφάσεις ως πολιτικές, αποκαλύπτει, πέρα από την οφθαλμοφανή αποστασιοποίησή της από τις αρχές της δημοκρατικής λειτουργίας, τον πανικό που της έχει προκαλέσει η εξαιρετικά μεγάλη συμμετοχή στην απεργία-αποχή της Δ.Ο.Ε. ακόμα και των πιο «ευάλωτων» στις πιέσεις της «στελεχών της εκπαίδευσης». Των «στελεχών» που με τον κομβικό ρόλο τους κρατούν όρθιο το δημόσιο σχολείο μαζί με το σύνολο των εκπαιδευτικών, σε μια εποχή που η ιδιωτικοποίηση εντός του (με κυβερνητικές αποφάσεις) διογκώνεται (έρευνα Δ.Ο.Ε.-Ο.Λ.Μ.Ε.-Education International, 2019). Των «στελεχών» που είναι επιφορτισμένα με απίστευτη γραφειοκρατία και «καθήκοντα», συχνά άσχετα με το παιδαγωγικό τους αλλά και το διοικητικό τους έργο.

Η αλαζονεία της πολιτικής ηγεσίας την παρασύρει στο να αγνοεί και βασικά δεδομένα της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Είναι αδιανόητο (ακόμη και με βάση το νοσηρό σκεπτικό της) να θέτουν ζήτημα μαζικής αντικατάστασης στελεχών κατά τη διάρκεια, πόσο μάλλον λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους. Ας αναλογιστεί, η πολιτική ηγεσία, την αναστάτωση που θα προκαλέσει στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στη διοικητική λειτουργία των σχολικών μονάδων. Ακόμη και ως απόπειρα τρομοκράτησης φανερώνει την απόλυτη αδιαφορία του Υπουργείου για τις παιδαγωγικές επιπτώσεις στους μαθητές και για το πώς λειτουργεί το δημόσιο σχολείο.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα στηρίξει νομικά (προσφυγή στα δικαστήρια κλπ.) τους/τις συναδέλφους που ως στελέχη θα αντικατασταθούν, με βάση την εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και τους/τις καλεί συντεταγμένα και με κλαδική αντίληψη – στάση να αποδομήσουν το αντιεκπαιδευτικό εγχείρημα της αντιεπιστημονικής «αξιολόγησης».

Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να οργανώσουν παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ενάντια στον αυταρχισμό της πολιτικής ηγεσίας με αίτημα να μην τιμωρηθεί ούτε ένας/μία εκπαιδευτικός.

Τέλος, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να αντιληφθεί τα δεινά που γεννά στην εκπαίδευση ο αυταρχισμός και η «διά πυρός και σιδήρου» επιβολή. Ακόμη και σήμερα έχει την ευκαιρία να αναστείλει την εφαρμογή της αντιεπιστημονικής «αξιολόγησης» και να καλέσει τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες σε ουσιαστικό διάλογο με στόχο την οικοδόμηση ενός συστήματος πραγματικής στήριξης του εκπαιδευτικού έργου.