ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 26 Μάρτη 2014, ύστερα από κάλεσμα του Α’ Συλλόγου Αθηνών εκπαιδευτικών Π.Ε., σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Π.Ε. του λεκανοπεδίου με ζήτημα αιχμής  τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι  από τους συλλόγους Π.Ε : Α’ Αθηνών,  Α’ Πειραιά, Αιγάλεω, Αμαρουσίου, Άνω Λιοσίων, Αριστοτέλης,  Δ. Γληνός, Δυτικής Αττικής, Καλλιθέας, Κερατσινίου – Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Κ. Σωτηρίου,  Παρθενώνας,  Περικλής,  Νίκαιας, Νέας Σμύρνης, Πειραιά «η Πρόοδος», Χαϊδαρίου. Συμμετείχαν επίσης μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Μακρυγιάννης, καθώς και πολλοί συνάδελφοι – μέλη Συλλόγων ΠΕ.

Στην ευρεία συζήτηση που διεξήχθη στη σύσκεψη, αναδείχτηκαν από συλλόγους και παρευρισκόμενους:

  • Η συνέχιση και η ένταση της επίθεσης που εκδηλώνεται απέναντι σε ολόκληρη κοινωνία από την συγκυβέρνηση  της μνημονιακής  βαρβαρότητας σε αγαστή συνεργασία με την ΕΕ, τα ΔΝΤ και το κεφάλαιο.
  • Η επίθεση απέναντι στη Δημόσια εκπαίδευση, που βρίσκεται στο κέντρο της κυβερνητικής επέλασης και απειλεί με παραπέρα τραγική συρρίκνωση όλα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και με επαγγελματικό αφανισμό τους εκπαιδευτικούς. Η οριστική απόλυση των συναδέλφων της Β-θμιας αλλά και όλων των διαθεσίμων από την καλοκαιρινή διαθεσιμότητα, που είναι το πρώτο βήμα κατάργησης της μονιμότητας στο δημόσιο.
  • Η αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, ως η αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής επίθεσης, απέναντι στη Δημόσια Εκπαίδευση στην παρούσα φάση. Διαμέσου των διαφόρων αξιολογήσεων το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:

–          Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης, και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.

–          Να προωθήσουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία, η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, ο άκρατος ανταγωνισμός.

–          Να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς- να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.

Γι΄αυτό και αγωνιζόμαστε ενάντια στην αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση που αποτελεί το απαραίτητο συμπλήρωμά της όπως προβλέπεται με βάση το θεσμικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί. Η αξιολόγηση προωθείται σήμερα στο έδαφος της καπιταλιστικής κρίσης, των απολύσεων, της διαθεσιμότητας, της ανεργίας, της φτώχειας. Είναι το ίδιο το δημόσιο σχολείο, το ίδιο το δικαίωμα στην εργασία που κρίνεται όπως αποδεικνύεται και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ήδη το υπουργείο παιδείας νομοθετεί για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, ενώ επεξεργάζεται και προωθεί σχέδια για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που αφορά την οργανικότητα και κυοφορεί νέο κύμα συγχωνεύσεων εκατοντάδων σχολικών μονάδων.

 

Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει μια μάχη κομβικής σημασίας :

  • Με τις αποφάσεις μαζικών γενικών συνελεύσεων, τις απεργίες και τις διαδηλώσεις.
  • Με την υπογραφή των κειμένων της Ομοσπονδίας και των Συλλόγων από 58650 συναδέλφους πανελλαδικά (ποσοστό 93,5%).
  • Με την ακύρωση των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση σε όλη την Ελλάδα και πρόσφατα των σεμιναρίων για την αξιολόγηση στο υπουργείο παιδείας μετά από μαζικές και μαχητικές κινητοποιήσεις.
  • Με τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων που αποφασίζουν τη μη συγκρότηση ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση. Όπως διαπιστώθηκε με βάση τα στοιχεία που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των 17 Συλλόγων ΠΕ στη σύσκεψη, στα σχολεία ευθύνης τους πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα 342 συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων για το ζήτημα της αξιολόγησης. Σε αυτές τις συνεδριάσεις, οι 332 Σύλλογοι διδασκόντων (από 280 δημοτικά σχολεία και 56 νηπιαγωγεία) κατέληξαν – ομόφωνα στη συντριπτική τους πλειοψηφία – σε αποφάσεις μη συγκρότησης ομάδων εργασίας και μόνο έξι (6), δηλαδή το 0,02 % των σχολείων που συνεδρίασαν, συγκρότησαν ομάδες εργασίας ! Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν μηδενικό στο σύνολο των σχολείων ευθύνης των 17 συλλόγων. Μέσα από όλες αυτές τις διαδικασίες, καταγράφηκε η συντριπτική αντίθεση του κλάδου στην αξιολόγηση . Και αυτό είναι μια πραγματικότητα που δεν διαγράφεται με απειλές και εκβιασμούς.

 

 

Διαπιστώνοντας την παταγώδη αποτυχία του να προωθήσει την πολιτική της αξιολόγησης, το υπουργείο πετάει το προσωπείο της συναίνεσης. Η νέα εγκύκλιος, αποκαλύπτει το πραγματικό πρόσωπο της αξιολόγησης. Μπροστά στον κίνδυνο οι αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων να πάρουν μορφή χιονοστιβάδας το υπουργείο προχωρά σε μια τρίτη (!!) κατά σειρά εγκύκλιο για το ίδιο θέμα (οι προηγούμενες εγκύκλιοι στις 10/12/2013 και στις 6/3/2014)  και διατάζει τους Δ/ντές σχολικών μονάδων να ορίσουν οι ίδιοι τις ομάδες εργασίας μέχρι τις 4/4/2014. Όπως πέρσι επιστράτευσε τους καθηγητές έτσι και φέτος θέλει με τη βία να επιβάλλει το νομοθετικό έκτρωμα το οποίο θεμελιώνει τον επαγγελματικό αφανισμό των εκπαιδευτικών και οδηγεί στο σχολείο της αγοράς. Η εγκύκλιος αυτή εγείρει μέγιστο ζήτημα αντιδημοκρατικής εκτροπής!!! Η ανάθεση με την εντολή μιας εγκυκλίου, οδηγεί σε πρωτοφανή μονοπάτια την όποια δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, ανατρέπει το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων και τη θέση του εκπαιδευτικού σε αυτόν. Είναι μνημείο αντιδημοκρατικής οπισθοδρόμησης που μεταβάλει άρδην το τοπίο στη διοίκηση της εκπαίδευσης και ως τέτοιας σημασίας χρειάζεται να την αντιμετωπίσει το εκπαιδευτικό κίνημα και όλοι όσοι μιλάνε στο όνομα του όποιου δημοκρατικού σχολείου!

 

Κανείς δε δικαιούται να σιωπήσει πια!

 

Ένα απόλυτα αυταρχικό και δεσποτικό σύστημα αποφάσεων εγκαθιδρύεται!

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να απαντήσει σε αυτή την επίθεση, σε αυτή την πρωτοφανή αντιδημοκρατική εκτροπή. Πρώτα απ’ όλα με τη μαζική και αποφασιστική συμμετοχή στις συγκεντρώσεις ενάντια στην αξιολόγηση ξεκινώντας από την Παρασκευή 28/3. Μπλοκάρουμε το σεμινάριο της ντροπής Παρασκευή 28/3, 13.00, Υπουργείο Παιδείας καθώς και Σάββατο 29/3, και Κυριακή 30/3 στις 8 πμ.. Κηρύσσουμε στάσεις εργασίας για την Παρασκευή 28/3.

 

 

Για την οργάνωση του αγώνα, στη σύσκεψη ακούστηκαν οι παρακάτω προτάσεις κοινής δράσης που απευθύνονται στους συλλόγους:

 

  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων ακόμα πιο αποφασιστικά ολοκληρώνουν τη σύνταξη των πρακτικών με τα οποία δηλώνουν ότι δεν συγκροτούν ομάδες εργασίας. Το δικαίωμα αυτό το έχουμε ακόμα και τώρα και έχει μεγάλη σημασία να το ασκήσουμε ώστε να αποτυπωθεί η απουσία συναίνεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Κάλεσμα προς τη ΔΟΕ να προχωρήσει σε κύκλο Γενικών Συνελεύσεων μέχρι την Τρίτη 1 Απρίλη και ολομέλεια προέδρων την Τετάρτη 2 Απρίλη με εισήγηση που θα έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό για την κλιμάκωση του αγώνα με στόχο το μπλοκάρισμα, την ακύρωση και την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης :

(α) Με απεργιακές και αγωνιστικές μορφές ξεκινώντας με 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 3 και 4 Απρίλη και αμέσως μετά νέο γύρο ΓΣ και ολομέλεια για τη συνέχεια του απεργιακού αγώνα.

(β) Με μαζικούς και συλλογικούς όρους να μπλοκάρουμε τις ομάδες εργασίας (οι διευθυντές δεν προχωρούν σε υποχρεωτικές αναθέσεις, οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται τυχόν αναθέσεις, οργάνωση στάσεων εργασίας ενάντια στις ομάδες εργασίας και τη λειτουργία τους).

  • Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να προχωρήσει άμεσα σε σύκεψη των ΔΣ των Συλλόγων ΠΕ Αττικής για την καλύτερη οργάνωση του αγώνα.
  • Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να  διερευνήσει και να εξανλτήσει τη δυνατότητα και νομικών ενεργειών ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης (γνωμοδότηση νομικού συμβούλου, νομική και συνδικαλιστική στήριξη των δράσεών μας, ασφαλιστικά μέτρα κατά της απόφασης του υπουργείου)
  • Ο κάθε Σύλλογος ΠΕ, καλεί εγγράφως τους σχολικούς συμβούλους των σχολείων ευθύνης του, να μην συμμετέχουν στα σεμινάρια της ντροπής. Αξιοποιούμε σε αυτή την κατεύθυνση την κοινή ανακοίνωση των Συλλόγων ΠΕ προς τους σχολικούς συμβούλους που εκδόθηκε μετά από πρόταση του Συλλόγου ΠΕ Δυτικής Αττικής (επισυνάπτεται).
  • Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μην προχωρήσουν σε καμιά ενέργεια ανάθεσης πριν από τις 4/4, ώστε ο κλάδος να πάρει συλλογικές αποφάσεις και η απάντησή μας να είναι ενιαία με αφετηρία τις γενικές συνελεύσεις των Συλλόγων όπου συλλογικά θα αποφασίσουμε τις αγωνιστικές και απεργιακές μορφές αντίστασης.
  • Η έκδοση της κοινής αφίσας  των συλλόγων που απέστειλε στην προηγούμενη σύσκεψη ο Σύλλογος Αθηνά, για την εναντίωση στην αξιολόγηση, την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης και την κατάργηση μορφωτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων καθώς και δεύτερης αφίσας των συλλόγων για την αξιολόγηση (την πρόταση αυτή  ανέλαβε να στείλει ο Σύλλογος Αριστοτέλης)
  • Η  έκδοση κοινής  επιστολής προς την κοινωνία, τους εργαζόμενους και τους γονείς  για τα ζητήματα της αξιολόγησης και της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και της ανάγκης κοινού μετώπου αντίστασης ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια (Επισυνάπτουμε ως αρχικό σχέδιο το γράμμα προς τους γονείς των Συλλόγων Αμαρουσίου και Περικλής)
  • Η δημιουργία ραδιοφωνικού σποτ με βάση την πρόταση που κατέθεσε ο Σύλλογος Περικλής (Επισυνάπτουμε την πρόταση του «Περικλή»)
  • Μάχιμες, εκδηλώσεις  των συλλόγων (κατά τόπους σε συνεργασία με τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων) για την αξιολόγηση, που θα προωθούν την καμπάνια των σωματείων και  με προτάσεις που θα αναπτυχθούν περαιτέρω το επόμενο διάστημα.

Αθήνα, 26 Μαρτίου 2014