Ρεπορτάζ : Συγκέντρωση γονιών και εκπαιδευτικών και συνάντηση αντιπροσωπείας με τον υφυπουργό για τις συγχωνεύσεις

Μια ακόμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν στο Υπουργείο Παιδείας την Τρίτη συγκέντρωση υπουργείο27/5 το μεσημέρι, εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, σύλλογοι εκπαιδευτικών, ομοσπονδίες και ενώσεις γονέων. Μετά από διαπραγματεύσεις, ο υφυπουργός παιδείας, Σ. Κεδίκογλου συναντήθηκε με ολιγομελή αντιπροσωπεία εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και των γονιών. Στη συνάντηση ο υφυπουργός παιδείας ενημέρωσε/ισχυρίστηκε ότι :

–          οι συγχωνεύσεις της πρωτοβάθμιας έχουν ήδη υπογραφεί από αυτόν

–          δεν ακολούθησαν την προβλεπόμενη διαδικασία και ότι δεν πήραν υπόψη τις προτάσεις και θέσεις των δήμων διότι δεν είναι έτσι κι αλλιώς δεσμευτικές

–          ιδιαίτερα οι συγχωνεύσεις του λεκανοπεδίου στηρίχτηκαν στις προτάσεις της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης (η περιφερειακή διεύθυνση δεν επιβεβαιώνει ως τώρα αυτή την εκδοχή)

–          δεν συγχωνεύτηκαν σχολεία με πάνω από 350 μαθητές άθροισμα

–          τα νέα σχολεία που θα προκύψουν θα γίνουν ΕΑΕΠ διότι αυτός είναι ο νέος τύπος σχολείου που προωθεί το υπουργείο

–          το υπουργείο δεν προτίθεται αυτή τη στιγμή να υλοποιήσει τις υπόλοιπες από τις 1676 συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων που προβλέπει η εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών και των γονιών δήλωσαν την πλήρη αντίθεση των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας και των δήμων στο νέο κύμα συγχωνεύσεων και ζήτησαν την ανάκλησή του. Τόνισαν το γεγονός ότι οι νέες οργανικότητες που προβλέπονται είναι κάτω και από τη λειτουργικότητα των σχολείων, τις αρνητικές επιδράσεις από τη δημιουργία καθώς και την απόλυτα αυθαίρετη διαδικασία που ακολούθησε το υπουργείο. Όταν η αντιπροσωπεία έθεσε το ζήτημα της τράπεζας θεμάτων και των νέων εξεταστικών φραγμών στο λύκειο, ο υφυπουργός επικαλέστηκε ασθένεια και η συνάντηση έληξε.

Με δυο λόγια το υπουργείο προχωρά βήμα – βήμα τα αντιεκπαιδευτικά του σχέδια. Το «νέο» σχολείο που οραματίζεται, προωθείται με εργαλεία την αυθαιρεσία και τον αυταρχισμό. Απέναντι σε αυτή την τακτική, απάντηση οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι τοπικοί φορείς οφείλουν να συνεχίσουν με κοινό μέτωπο αγώνα υπερασπίζοντας το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση