Αντιδράσεις φορέων για τις συγχωνεύσεις

Δημοτικό Συμβούλιο Αθήνας : Oμόφωνο όχι στις συγχωνεύσεις σχολείων

Το δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων αποφάσισε κατά των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων ζητώντας ανάκληση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Παιδείας και Οικονομικών για τις 16 συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και επιφυλάχθηκε για προσφυγή στο ΣτΕ για κατάθεση αίτησης αναίρεσης.
Οι εκπαιδευτικοί τόνισαν πως  πρέπει όχι απλά να ανακληθεί η απόφαση αλλά  “να δημιουργηθούν νέες σχολικές μονάδες σε περιοχές της Αθήνας, καθώς τα παιδιά είναι στοιβαγμένα στις σχολικές αίθουσες”.
Η Ελ.Πορτάλιου από την ανοιχτή πόλη ανέφερε πως “οι νέες συγχωνεύσεις και υποβιβασμοί σχολικών μονάδων θα οδηγήσουν σε νέες διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών, θα δημιουργήσουν σχολεία μεγαθήρια με αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, και θα μειώσουν ακόμη περισσότερο το επίπεδο της παρεχόμενης δημόσιας παιδείας. Ταυτόχρονα, θα επιβαρυνθούν οικονομικά οι οικογένειες των μαθητών και θα ολοκληρωθεί η κατάργηση του σχολείου της γειτονιάς”
Ο Ν. Σοφιανός της της Λαϊκής Συσπείρωσης υπογράμμισε ότι “με την ΚΥΑ έρχεται το τρίτο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων” σημειώνοντας ότι ήδη 115 δημοτικά συμβούλια έχουν αντιδράσει στα σχέδια συγχωνεύσεων.”

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

Θέμα: Συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων

 

Η κυβέρνηση προχωρά σε νέες συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και καταργήσεις σχολείων (νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων, γενικών λυκείων, ΕΠΑΛ, εργαστηριακών κέντρων) σε όλη τη χώρα.

Η απόφαση αυτή, από κοινού με την κατεύθυνση για 25αρια – 30αρια τμήματα, το δραματικό περιορισμό των διορισμών, τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας θα έχει δραματικές συνέπειες στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών του λαού μας. Υπάρχει ήδη η εμπειρία από τις εκατοντάδες συγχωνεύσεις των τελευταίων ετών.

Θα υποβαθμίσει  την εκπαιδευτική διαδικασία, θα δυσκολέψει  η ζωή των μαθητών. Αυξάνονται οι κίνδυνοι ατυχημάτων και ασθενειών, σε μια περίοδο που η πρόσβαση στις δομές της Υγείας γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Οξύνεται περαιτέρω το πρόβλημα της μετακίνηση των μαθητών, αφού θα υποχρεούνται να διανύουν χιλιόμετρα.

Θα χαθούν πολλές οργανικές θέσεις και ταυτόχρονα, με βάση τις χιλιάδες διαφαινόμενες συνταξιοδοτήσεις και τους μόλις 212 διορισμούς (95 νηπιαγωγών, 17 δασκάλων και 100 καθηγητών όλων των ειδικοτήτων), θα υπάρξουν χιλιάδες κενά καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Την ίδια στιγμή, ανοίγει ο δρόμος για απολύσεις – διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών με πρόσχημα πάντα, πως όταν δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, μονιμότητα δεν υφίσταται

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

–          Προτίθεται να αναστείλει οριστικά την απόφαση  συγχωνεύσεων, καταργήσεων των σχολικών μονάδων και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για τη χρηματοδότηση  τους ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή και εποπτικά μέσα για την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας

–          Θα προβεί σε μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών και τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, ώστε να αντιστοιχούν 15 νήπια – προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α και Β τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις.

 

Ο Βουλευτής Γιώργος Λαμπρούλης

Συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για τις συγχωνεύσεις

 

«Θέλω λοιπόν να σας πω ποια είναι η πραγματικότητα, ότι οι συγχωνεύσεις έγιναν μόνο με παιδαγωγικά κριτήρια»! Πρόκειται για την απάντηση – πρόκληση που έδωσε ο υφυπουργός Παιδείας, Σ. Κεδίκογλου, στην Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ ενάντια στο νέο κύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από την κυβέρνηση, υποβαθμίζοντας παραπέρα τη μόρφωση των παιδιών των εργατικών – λαϊκών οικογενειών και δίνοντας ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στα εργασιακά δικαιώματα και τις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών.

Μάλιστα, ο υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι οι μεταβολές στηρίχθηκαν σε αλλαγές στον αριθμό του μαθητικού πληθυσμού. «Έχουμε ολόκληρα χωριά, που δυστυχώς λόγω της αστυφιλίας ερήμωσαν», ισχυρίστηκε, και πρόσθεσε: «Πάνω απ’ όλα έδρασα με τη λογική των μεταρρυθμίσεων, για να έχουμε καλύτερη Παιδεία για τα παιδιά μας και καλύτερα σχολειά – τίποτα άλλο από εκεί και πέρα».

«Τώρα βεβαίως οι μεταβολές, εκτός των συνενώσεων, περιλαμβάνουν και ιδρύσεις, και προαγωγές σχολείων. Ιδρύσαμε 5 δημοτικά σχολεία και 12 νηπιαγωγεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, πολλά από τα οποία βρίσκονται και σε δύσβατες περιοχές και ικανοποιήσαμε χρόνια αιτήματα των κατοίκων των περιοχών αυτών (…) Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ιδρύσαμε 4 ημερήσια ΕΠΑΛ και 10 εσπερινά ΕΠΑΛ», είπε ο υφυπουργός όταν, σύμφωνα με τον ίδιο, συγχωνεύθηκαν 231 σχολεία σε όλες τις βαθμίδες συνολικά!

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Λαμπρούλης ανέφερε ότι οι συγχωνεύσεις αποτελούν τμήμα της «συνολικότερης πολιτικής στο χώρο αυτό, η οποία έχει έναν συγκεκριμένο στρατηγικό στόχο, προαποφασισμένο από την ΕΕ. Γίνεται με μια σειρά εξειδικεύσεις, την οικοδόμηση του πολυδύναμου νέου σχολείου της αγοράς, του σχολείου των επιχειρήσεων, όπου χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετάνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι ακόμα και το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθητών».

Κάλεσε «από κοινού τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τα συνδικάτα να κάνουν δική τους υπόθεση τη μάχη ενάντια στις συγχωνεύσεις και στις καταργήσεις σχολείων, ώστε να μην κλείσει κανένα σχολείο και να καταδικάσουν την πολιτική της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ευθύνεται γι’ αυτήν την κατάσταση, διεκδικώντας, όμως, παράλληλα σύγχρονα δημόσια σχολεία πλήρως στελεχωμένα με καθηγητές με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας».