Α ‘ Σύλλογος Αθηνών ΠΕ : Μια χρονιά αγώνων ενάντια στην αξιολόγηση – μια πρώτη αποτίμηση

Συναδέλφισες συνάδελφοι

 

Πριν λίγες ημέρες, τελείωσε μια σχολική χρονιά που σημαδεύτηκε – ανάμεσα στα άλλα – από τους σκληρούς αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση. Είναι πλέον κοινή παραδοχή ότι ο στόχος του μηχανισμού αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης είναι η νομιμοποίηση και η εφαρμογή της πολιτικής της κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, η προώθηση του σχολείου της αγοράς, της χειραγώγησης και του ανταγωνισμού των εκπαιδευτικών, της καθήλωσης – μείωσης μισθών και βαθμών και τελικά των απολύσεων.

 

Με αυτή τη βασική θέση και με τον προσανατολισμό που έθεσαν οι ΓΣ (τακτικές και έκτακτες) του Συλλόγου μας δόθηκαν μια σειρά από μάχες τους προηγούμενους μήνες :

 

–          με την καθολική υπογραφή των κειμένων της ΔΟΕ και του Συλλόγου,

–          με τα πρακτικά των Συλλόγων Διδασκόντων σε όλες τις σχολικές μονάδες του Συλλόγου μας

–          με τη μαζική και αποφασιστική παρουσία μας στο μπλοκάρισμα των σεμιναρίων

 

 

Μετά τις 25 Μάρτη και την αυταρχική εκτροπή που ακολούθησε η κυβέρνηση με τα «εντέλεσθε» και τις υποχρεωτικές αναθέσεις, η ΔΟΕ όφειλε, όπως ζητήσαμε και εμείς και άλλοι σύλλογοι, να σηκώσει τον πήχη της αντιπαράθεσης, να αντιδράσει άμεσα και να συγκαλέσει κύκλο ΓΣ και ολομέλεια ώστε ο κλάδος να απαντήσει ενωτικά και μαχητικά. Παρ’ όλες τις αντιξοότητες και την ολιγωρία, η αντίσταση οργανώθηκε στο σύλλογό μας με όπλα, κυρίως, τις στάσεις εργασίας και το ενιαίο κείμενο απάντησης/αντίστασης.

 

Χαιρετίζουμε την αγωνιστική στάση των συναδέλφων

 

–          που οργάνωσαν και συμμετείχαν στις στάσεις εργασίας όποτε κλήθηκαν σε συνεδριάσεις των ομάδων εργασίας (πάνω από 150 συνάδελφοι σε 11 δημοτικά σχολεία και κάποια νηπιαγωγεία)

 

–          που απείχαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο από τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης με αποτέλεσμα – με ελάχιστες εξαιρέσεις – να μη λειτουργήσουν πουθενά οι ομάδες εργασίας

–          που έδωσαν τη μάχη να μην περάσουν εκθέσεις αξιολόγησης/κατηγοριοποίησης των σχολείων και πλειοψήφισαν υποστηρίζοντας το ενιαίο κείμενο απάντησης της ΔΟΕ σε 20 από τα 30 δημοτικά σχολεία και στα περισσότερα νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας

–          που στήριξαν την πρόταση της μη κατάθεσης κειμένου (ως συνέχεια των στάσεων εργασίας στις περισσότερες περιπτώσεις) σε δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία καταγράφοντας στα πρακτικά των συλλόγων διδασκόντων την αντίθεσή τους με τη διαδικασία αξιολόγησης

–          που συμμετείχαν στο μπλοκάρισμα των σεμιναρίων της ντροπής των διευθυντών εκπαίδευσης και συμβούλων στο υπουργείο αλλά και των διευθυντών σε σχολεία της περιοχής μας

Χαιρετίζουμε το αγωνιστικό φρόνημα των διευθυντών

–          που συμμετείχαν από την αρχή στις συσκέψεις διευθυντών και στα σχολεία τους στήριξαν τις αποφάσεις του Συλλόγου και της ΔΟΕ

–          που δήλωσαν απεργία (14 στους 30 συνολικά) και απείχαν από το σεμινάριο τιμώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ιδιότητα του μέλους του Συλλόγου και της ΔΟΕ

(τα αναλυτικά στοιχεία για τις αποφάσεις των σχολείων και τη συμμετοχή των διευθυντών στην απεργία είναι σε γνώση του ΔΣ αλλά και στη διάθεση κάθε συναδέλφου)

Αυτό το μαζικό ανυποχώρητο κίνημα αντίστασης υποχρέωσε το υπουργείο:

–          να προχωρήσει σε τρεις αλλεπάλληλες εγκυκλίους καταλήγοντας στο εντέλεσθε της 25ης Μάρτη

–          να δώσει σιωπηρή παράταση για τις εκθέσεις γενικής εκτίμησης και να προχωρήσει στις γνωστές φόρμες έκθεσης αξιολόγησης με στόχο να αντιμετωπίσει τα κείμενα ενιαίας απάντησης, να αποσπάσει την αξιολόγηση/κατηγοριοποίηση των σχολείων

–          να προχωρήσει στον πλήρη εξευτελισμό της «εξ αποστάσεως ασύγχρονη επιμόρφωση» προκειμένου να αποσπάσει τη συμμετοχή των διευθυντών στην «επιμόρφωση»/συμμόρφωσή τους στην αξιολόγηση

–          να προχωρήσει σε ένα όργιο καταστολής γύρω από το υπουργείο παιδείας ώστε να εξασφαλίσει την είσοδο των αξιολογητών στα σεμινάρια μέσα σε …ταξί και πούλμαν και με την προστασία ενός ολόκληρου στρατού από ΜΑΤ, ΔΙΑΣ κλπ.

Μετά την αποστολή της φόρμας αξιολόγησης, ο Σύλλογός μας κάλεσε να μην συμπληρωθεί και να κηρυχθεί απεργία για αυτό το σκοπό. Η ΔΟΕ κάλεσε όπως είναι γνωστό σε συμπλήρωση μόνο της 4ης ενότητας με το κείμενο ενιαίας απάντησης χωρίς να συμπληρωθεί η τετραβάθμια κλίμακα ούτε κανένα άλλο από τα υπόλοιπα πεδία.

Καλούμε να μην συμπληρωθούν από κανένα διευθυντή τα ερωτηματολόγια «επιμόρφωσης». Ήδη, αντίστοιχη απόφαση έχει πάρει η ΔΟΕ και την έχουμε αποστείλει σε όλα τα σχολεία.

Με βάση τη μέχρι σήμερα εμπειρία μας και τον υψηλό βαθμό ενότητας που οικοδομήσαμε συνεχίζουμε τον αγώνα. Η δράση και λειτουργία του Συλλόγου το επόμενο διάστημα προσανατολίζεται με βάση και αυτή τη μάχη.

Σε αυτή την κατεύθυνση τελευταία ΓΣ του Συλλόγου μας (29/5) προτείνει :

 

Η προώθηση της ατομικής αξιολόγησης το Σεπτέμβρη, όπως και άλλα συναφή μέτρα (π.χ. νέο μισθολόγιο) πρέπει να αντιμετωπιστούν από τον κλάδο με αποφασιστικό πανεκπαιδευτικό αγώνα διαρκείας που προτείνουμε να καταληχθεί στην 83ηΓΣ της ΔΟΕ :

α. Με απεργιακό αγώνα διαρκείας σε όλη την εκπαίδευση που θα αποφασίζεται και θα ελέγχεται από ΓΣ και ολομέλεια προέδρων.

β. Με μαζικό κύμα ανυπακοής που θα οργανωθεί πανελλαδικά από τη ΔΟΕ και τοπικά από κάθε Σύλλογο με συλλογή υπογραφών των εκπαιδευτικών που θα δηλώνουν ότι δεν θα συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης.

γ. Με μαζικές παραιτήσεις διευθυντών σχολικών μονάδων που θα οργανωθούν πανελλαδικά από τη ΔΟΕ και τοπικά από κάθε Σύλλογο και δέσμευση όλων των υποψήφιων στις λίστες διευθυντών ότι δεν θα δεχθούν να αναλάβουν καθήκοντα.

 

ΟΡΘΙΟΙ ΑΔΕΛΦΙΑ

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ !