Μια αναγκαία διάψευση, της Θεοπούλας Ντόνα

Σχετικά με την αξιολόγηση

Με αφορμή την Υπουργική Απόφαση Φ.354.11/18/13595/Ε3/26-1-2015 σχετικά με την αμοιβή των στελεχών της εκπαίδευσης που πήραν μέρος στις αξιολογικές διαδικασίες της προηγούμενης περιόδου και επειδή αναφέρεται το όνομά μου (εκ παραδρομής υποθέτω και χωρίς έλεγχο των στοιχείων) θα ήθελα να διευκρινίσω τα εξής:

Ουδέποτε συμμετείχα σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης όσο ήμουν σχολική σύμβουλος. Δεν παρακολούθησα τα σεμινάρια για τους σχολικούς συμβούλους στο Υπουργείο Παιδείας. Δεν πήρα μέρος στην επιμόρφωση των διευθυντών σχολικών μονάδων, μετά από ένστασή μου στην ανάθεση που μου έγινε (διαδικασία στην οποία αναφέρεται η παραπάνω Υπουργική Απόφαση). Τέλος, δεν δέχτηκα να αξιολογηθώ και στις 25/8/2014 υπέβαλα την παραίτησή μου, η οποία έγινε αποδεκτή και απαλλάχτηκα από τα καθήκοντά μου στις 13/11/2014, οπότε επέστρεψα στο σχολείο όπου διδάσκω μέχρι σήμερα.

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα καθήκοντα σχολικής συμβούλου στάθηκα απέναντι σε όλο το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και συστρατεύτηκα με το εκπαιδευτικό κίνημα κατά της αξιολόγησης – χειραγώγησης, του νεοεπιθεωρητισμού, των πολιτικών της ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών και της διάλυσης του δημόσιου σχολείου. Θεωρώ πως το επιστημονικά διάτρητο των σχετικών νομοθετημάτων, τα αυθαίρετα αξιολογικά κριτήρια και τελικά ο αυταρχικός και αντιδημοκρατικός τους χαρακτήρας οδηγούν με ακρίβεια στη ριζική αλλαγή της φυσιογνωμίας του σχολείου και στη βίαιη αλλαγή υποδείγματος στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, δεν συμμερίστηκα ποτέ την ”αγωνία” μερίδας των σχολικών συμβούλων για μια ”αντικειμενική”, ”πραγματική” αξιολόγηση ούτε την προσπάθειά τους να βελτιώσουν το ΠΔ 152. Το νομοθετικό πλαίσιο για την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν διαχειρίζεται και δεν βελτιώνεται σε ένα καθεστώς βίας των αλλεπάλληλων μνημονίων, μόνο καταργείται.

Θεοπούλα Ντόνα