ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ 30 – 3 – 2016

Στη σύσκεψη για το συντονισμό της δράσης των εκπαιδευτικών συλλόγων που πραγματοποιήθηκε στη ΔΟΕ στις 30 – 3 – 2016  και στην οποία παραβρέθηκαν εκπρόσωποι και μέλη Δ. Σ. από τους Συλλόγους Π. Ε. Ά Αθηνών, Αθηνά, Αμαρουσίου, Αριστοτέλης, Παρθενώνας, Κ. Σωτηρίου, Γλυφάδας – Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης αναπτύχθηκε πλούσιος και γόνιμος προβληματισμός αναφορικά με την πολιτική και εκπαιδευτική συγκυρία. Συγκεκριμένα οι παρευρισκόμενοι στη σύσκεψη εκτίμησαν ως κρίσιμα ζητήματα της περιόδου, που απαιτούν την κοινή δράση των σωματείων μας τα εξής:

α) το προσφυγικό- μεταναστευτικό, β) τη μνημονιακή επίθεση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και την προοπτική των κινητοποιήσεων ενάντια στο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο γ) τις εξελίξεις στην Παιδεία, με την συνεχιζόμενη πολιτική ελλείψεων, κενών και περικοπών, τον προσχηματικό διάλογο  και την αναμενόμενη νομοθέτηση αντιδραστικού, νεοφιλελεύθερου, αντιεκπαιδευτικού πλαισίου σύμφωνα με τις επιταγές της έκθεσης του ΟΟΣΑ.

Κι ενώ η κυβέρνηση ετοιμάζει σε συνεργασία με την Τρόικα την άμεση κατάθεση του νομοσχεδίου για την κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης μαζί με νέα φοροεπιδρομή στα λαϊκά εισοδήματα και την παράδοση των κόκκινων δανείων όσο και της δημόσιας περιουσίας στα αρπακτικά funds, προσπάθησε τις προηγούμενες εβδομάδες  να κερδίσει χρόνο,  να εκτονώσει τις λαϊκές αντιδράσεις, να διασπείρει την ηττοπάθεια και το «αδιέξοδο» του αγώνα.  Στη σύσκεψη εκφράστηκε η αδήριτη ανάγκη να συνεχίσουμε τώρα  πιο δυναμικά στους δρόμους των αγώνων, που πρέπει να κλιμακωθούν να κορυφωθούν και να μην εκτονωθούν από τις γνωστές πρακτικές  των συνδικαλιστικών ηγεσιών. Σε αυτήν την κατεύθυνση, από εκπροσώπους συλλόγους προτάθηκαν:

α) Η μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση στο Χίλτον τη Δευτέρα 4 Απρίλη 5μμ, που καλούν πρωτοβάθμια σωματεία και ομοσπονδίες, εκεί που καταλύουν οι θεσμοί και διαπραγματεύεται η κυβέρνηση τη νέα αντιλαϊκή συμφωνία για να κλείσει η αξιολόγηση.

βΗ μαζική συμμετοχή στην πανυπαλληλική απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 7 Απρίλη.

γ) Κορύφωση της δράσης μας με δημιουργία εξεγερτικού κλίματος  για να αποτρέψουμε την κατάθεση του νομοσχεδίου, στοχεύοντας στη νίκη και την ανατροπή με ενότητα, μαζικότητα, αποφασιστικές και δυναμικές μορφές αγώνα και σύγκρουσης».

Στη σύσκεψη εκτιμήθηκε ο αντιεκπαιδευτικός χαρακτήρας της πολιτικής που εφαρμόζεται στη δημόσια εκπαίδευση που  προσδένεται όλο και πιο βίαια στο μνημονιακό άρμα των περκοπών και της νεοφιλελεύθερης προσαρμογής. Έγινε αναφορά στα κενά που καταγράφονται στις περιοχές των συλλόγων-χιλιάδες σε όλη τη χώρα, στη συρρίκνωση και εγκατάλειψη εκπαιδευτικών δομών (ειδική αγωγή, Τ.Ε. Π.Σ., ολοήμερο), στη συνεχή θεσμοθέτηση αντιεκπαιδευτικών μέτρων από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας (το τελευταίο διάστημα: τροπολογία κατάργησης των τμημάτων ένταξης, εγκύκλιος του ΥΠΠΕΘ για την κατάργηση των διπλών τμημάτων ένταξης που λειτουργούν σε σχολικές μονάδες που προέρχονται από συγχώνευση και Υ. Α. για πιο αντιδραστική τροποποίηση του κατάπτυστου Καθηκοντολογίου σχετικά με τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων και την άρση του ρόλου των συλλόγων διδασκόντων στη διαμόρφωσή τους) στην  κατασυκοφάντηση των μάχιμων εκπαιδευτικών ως υπαίτιων για τα κενά, τις «πλεονάζουσες ώρες», την επιχείρηση υποχρεωτικών μετακινήσεων εκπαιδευτικών, που σχεδιάζουν Υπουργείο – Δντές Εκπαίδευσης – Σχολικοί Σύμβουλοι…

Κοινή ήταν η πεποίθηση των συλλόγων πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει να εκτελέσει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την εκπαίδευση, απέναντι στην τρόικα και τους δανειστές, που περιγράφονται αναλυτικά στο τρίτο Μνημόνιο. Η δέσμευση της κυβέρνησης ότι η έκθεση του ΟΟΣΑ του 2011 θα είναι οδηγός για εκπαιδευτικές αλλαγές, μέχρι την άνοιξη του 2016, κυοφορεί σοβαρές αρνητικές εξελίξεις για το εκπαιδευτικό σύστημα όπως την παραπέρα μείωση των κρατικών δαπανών, την είσοδο των ιδιωτών, των χορηγών και της παράλληλης χρηματοδότησης, την αξιολόγηση των σχολείων βάσει της λεγόμενης «αποδοτικότητας»-που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίησή τους, συμπτύξεις-συγχωνεύσεις-καταργήσεις, όσο για τις  εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, όπως την αύξηση του ωραρίου στις 25 ώρες για όλους στην ΠΕ και την επαναφορά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, μετακινήσεις, αδιοριστία.

Με στόχο τη «νομιμοποίηση» αυτών των αντιδραστικών αλλαγών, που δεν κατάφεραν να δρομολογήσουν προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις και Υπουργοί, επειδή συνάντησαν την αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βαδίζει πάνω στα βήματα των προκατόχων της: Εξήγγειλε άλλον ένα διάλογο για την εκπαίδευση, απόλυτα προσχηματικό, ξεκαθαρίζοντας από την αρχή πως το μνημονιακό πλαίσιο των περικοπών και το νεοφιλελεύθερο πλαίσιο της της έκθεσης του ΟΟΣΑ, αποτελούν τον οδικό χάρτη της για τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. Με βάση τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί, η κυβέρνηση θα νομοθετήσει και θα εκπονήσει «εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης» το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, για να τεθεί σε ισχύ το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.

Κοινή πεποίθηση των συλλόγων που παρευρέθησαν στη σύσκεψη είναι πως η συμμετοχή του εκπαιδευτικού κινήματος σε αυτή τη διαδικασία, έστω με τις απόψεις του και τα αιτήματά του, κανένα αποτέλεσμα υπέρ των θέσεών του δεν θα παράξει, αντίθετα θα χρησιμοποιηθεί από την Κυβέρνηση ως νομιμοποιητικό στοιχείο των προειλημμένων επιλογών της! Ως εκ τούτου, εκφράστηκε η ανάγκη να ζητηθεί  από τους πρωτοβάθμιους συλλόγους η αποχώρηση της ΔΟΕ από τον εθνικό διάλογο. Με το ίδιο σκεπτικό να κληθούν οι  σύλλογοι διδασκόντων, να μη νομιμοποιήσουν με τη συμμετοχή τους, από την καρδιά της μάχιμης εκπαίδευσης, (όπως τους ζητήθηκε εσχάτως και προαιρετικά με την επιστολή Φίλη) την κακόγουστη αυτή φάρσα διαλόγου.

Για το προσφυγικό/μεταναστευτικό εκτιμήθηκε ότι με την υπογραφή της επαίσχυντης απόφασης της ΕΕ, της συμφωνίας με την Τουρκία και της ψήφισης του νόμου, νομιμοποιείται η πολιτική των κλειστών συνόρων και των επαναπροωθήσεων, η πολιτική των στρατοπέδων συγκέντρωσης, του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Όλο το προηγούμενο διάστημα, τα εκπαιδευτικά σωματεία είχαν και  έχουν πλούσια δράση αλληλεγγύης για τους πρόσφυγες, με συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης, με παιδαγωγικές δράσεις με τα παιδιά των προσφύγων στο λιμάνι, ενώ πολλά από αυτά συμμετέχουν στο Συντονισμό για το Προσφυγικό, στις αντιπολεμικές-αντιιμπεριαλιστικές διαδηλώσεις που αναπτύχθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα, καθώς και στις κινητοποιήσεις για ανοιχτά σύνορα, για ίσα δικαιώματα και αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης για τους πρόσφυγες.

Θεωρούμε σημαντικό να συνεχίσουμε τη δράση μας. Στα πλαίσια αυτά προτάθηκε η συμμετοχή στο αντιπολεμικό-αντιιμπεριαλιστικό συλλαλητήριο στις 10/4, στις 12.00, έξω από τα γραφεία της Frontex στο λιμάνι και πορεία στον Πειραιά, η ενίσχυση των αλληλέγγυων δράσεων των σωματείων με συγκέντρωση ειδών, παρουσία στο λιμάνι και παιδαγωγικών δράσεων με τα παιδιά, καθώς και κοινή δράση και αγώνα με τους πρόσφυγες και μετανάστες.

Προτάθηκε ακόμα, η στήριξη και συμμετοχή στην πρωτοβουλία του Δήμου Πατρέων για τη μεγάλη πορεία Πάτρα – Αθήνα ενάντια στην ανεργία και στην μεγάλη διαδήλωση – συναυλία εργαζομένων, ανέργων και νεολαίας την Κυριακή 10 Απρίλη, στο Σύνταγμα, στις 6μ.μ. Ο αγώνας ενάντια στην ανεργία, είναι μέρος του συνολικού αγώνα ενάντια στις μνημονιακές αντιλαϊκές πολιτικές και ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία συνδέεται άμεσα με την υπεράσπιση της κοινωνικής ασφάλισης, με την πάλη για να μην περάσει το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο. Στο χώρο της εκπαίδευσης, με δεκάδες χιλιάδες νέους επιστήμονες άνεργους και τα σχολεία να λειτουργούν με χιλιάδες κενά, ο αγώνας αυτός εκφράζεται με το αίτημα για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, με τον αγώνα για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους.

Προτάθηκε επίσης, η συμμετοχή στη Συνέλευση Αγώνα που καλεί η Πρωτοβουλία των Σωματείων για το Συντονισμό, Παρασκευή 8/4, στις 6.00 μ.μ, στο ΤΕΕ (Νίκης 4 Σύνταγμα).

 

Οι σύλλογοι, στα πλαίσια  των παραπάνω διαπιστώσεων και διατηρώντας σε ισχύ αντίστοιχες κατά σύλλογο αποφάσεις τους:

  1. 1.      διαμόρφωσαν κοινό κείμενο για το διάλογο που το προτείνουν για να αξιοποιηθεί ως βάση μιας κοινής τοποθέτησης πρωτοβάθμιων συλλόγων. Το κείμενο αποστέλλεται συνημμένα (προτείνεται προς όλους τους συλλόγους εκπαιδευτικών Π. Ε.  η λήψη αποφάσεων στήριξης του κειμένου ή ανάλογων αποφάσεων που: να εκφράζουν το όχι στον προσχηματικό διάλογο, να καλούν τη ΔΟΕ να αποχωρήσει από αυτόν και τους συλλόγους διδασκόντων να μην τον νομιμοποιήσουν με τη συμμετοχή τους).
  2. 2.      Στη σύσκεψη της 30ης Μάρτη συλλέχθηκαν και παρουσιάστηκαν αρκετές υπογραφές στήριξης του κοινού κειμένου από συλλόγους Π.Ε., αλλά και άλλες αποφάσεις που κινούνται σε παρόμοια κατεύθυνση. Η συλλογή των αποφάσεων συνεχίζεται και καλούμε τους Συλλόγους Π. Ε. της χώρας που δεν τις έχουν καταθέσει ως τώρα να τις καταθέσουν.
  3. 3.       Προτάθηκε επίσης να εργαστούμε για μια διακήρυξη διεκδικήσεων προτεραιοτήτων και δικαιωμάτων στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και όποιο άλλο υποστηρικτικό υλικό κριθεί απαραίτητο (αφίσα, ενημερωτικά, επιστολές κλπ.) ώστε να συγκροτήσουμε από τους πρωτοβάθμιους συλλόγους ένα μέτωπο αντίστασης στις επιχειρούμενες νομοθετικές τομές στο χώρο της εκπαίδευσης που ετοιμάζουν το επόμενο διάστημα  Κυβέρνηση-ΕΕ-ΟΟΣΑ.  

 

 

 

Πρόταση- κείμενο κοινού πλαισίου των συλλόγων εκπ/κων Π.Ε.

ενάντια στον προσχηματικό διάλογο

 

Τρεις μήνες μετά την έναρξη του «Εθνικού Κοινωνικού Διαλόγου» για την Παιδεία από το Υπουργείο Παιδείας, και όπως από την αρχή είχαμε δηλώσει, επιβεβαιώνεται όλο και πιο πολύ η θέση μας ότι ο «διάλογος» αυτός είναι προσχηματικός και επιδιώκει να εξασφαλίσει την συναίνεση η έστω την ανοχή για την επιβολή στην εκπαίδευση, των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων  που απαιτούν η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ και περιλαμβάνει το 3ο Μνημόνιο.

 

Η κυβέρνηση ξεκίνησε και συνεχίζει  το διάλογο με δεδομένο ότι από την πλευρά της θα συνεχιστούν οι αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία. Στον ίδιο δρόμο που ακολούθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ συνεχίζει και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, στο δρόμο των επιταγών της Ε.Ε. και  του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση. Επίσης η κυβέρνηση δεν παύει να τονίζει ότι «οι όποιες αλλαγές θα κινούνται μέσα στους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν καθοριστεί και που έχουν επιβληθεί από την ίδια την οικονομική κρίση”, δηλαδή από τις δεσμεύσεις που έχει από το 3ο μνημόνιο

Στόχος του διαλόγου είναι να υπάρξει από την πλευρά των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων  αποδοχή και συναίνεση στην υλοποίηση όλων των παραπάνω. Αποδοχή και συναίνεση στην αδιοριστία, στον  «εξορθολογισμό» των τάξεων με αλλαγή στην αναλογία μαθητή-εκπαιδευτικού ανά τάξη, στις νέες συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων, στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου, στην κινητικότητα και στην ευελιξία.

Αποδοχή και συναίνεση στην επιτάχυνση της διαδικασία αξιολόγησης της εκπαίδευσης με κριτήρια την πιο στενή σύνδεσή της με τις ανάγκες της κερδοφορίας των μονοπωλίων, σύμφωνα με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ.

Από την έναρξη του «διαλόγου» μέχρι σήμερα, το υπουργείο Παιδείας δίνει δείγματα γραφής για το πώς τον εννοεί. Με την πολιτική της αδιοριστίας, τα χιλιάδες κενά, την συρρίκνωση και εγκατάλειψη εκπαιδευτικών δομών (ειδική αγωγή, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη, ολοήμερο), την κατασυκοφάντηση των μάχιμων εκπαιδευτικών ως υπαίτιων για τα κενά, τις «πλεονάζουσες ώρες», την ουσιαστική κατάργηση των τμημάτων ένταξης με την τελευταία τροπολογία, την αναστάτωση των σχολείων και των ωρολογίων προγραμμάτων, την επιχείρηση υποχρεωτικών μετακινήσεων εκπαιδευτικών, που σχεδιάζουν Υπουργείο-Διευθυντές Εκπαίδευσης-Σχολικοί Σύμβουλοι.

Τι «διάλογο» μπορούμε να κάνουμε με την κυβέρνηση που κόβει 3,5 δις από τα ασφαλιστικά ταμεία ως το 2017; Που καταργεί τον κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης; Που στέλνει τον εκπαιδευτικό στα 67 «με τη μαγκούρα» στην τάξη; Που δίνει πάνω από 20 δις στις τράπεζες για ανακεφαλαιοποίηση αδειάζοντας και λεηλατώντας τα ασφαλιστικά ταμεία;

Για όλους αυτούς του λόγους καλέσαμε και καλούμε και τώρα τη ΔΟΕ να αποχωρήσει από το διάλογο.

 

Η επιστολή του υπουργού παιδείας Φίλη προς τους συλλόγους διδασκόντων είναι μια ακόμα προσπάθεια απόσπασης της συναίνεσής μας στις αντιδραστικές αλλαγές που ετοιμάζουν. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μη νομιμοποιήσουν αυτή τη  διαδικασία, να μην συμμετέχουν στον προσχηματικό «διάλογο» της κυβέρνησης. Αν θέλει το υπουργείο Παιδείας μπορεί να υλοποιήσει τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος που του έχουν κοινοποιηθεί επανειλημμένα σε όλους τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών.

 

Δεν συναινούμε! Δεν γινόμαστε συνένοχοι στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής που τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, τα εργασιακά μας δικαιώματα, που φορτώνει και αλλά βάρη στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών.

Συνεχίζουμε τον αγώνα! Οργανωμένα! Αποφασιστικά!

Καταδικάζουμε τη διαδικασία του «κοινωνικού διαλόγου»!

Ορθώνουμε το ανάστημα μας! Οργανώνουμε την πάλη μας!

 

  Οι σύλλογοι