Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Δελτίο τύπου για την παράσταση διαμαρτυρίας στο Διευθυντή Εκπαίδευσης την Παρασκευή 7 Οκτώβρη, 4μ.μ.

Την Παρασκευή 7 Οκτώβρη, πραγματοποιήθηκε νέα παράσταση διαμαρτυρίας και συνάντηση  Συλλόγων ΠΕ της Α΄ Αθήνας με το διευθυντή εκπαίδευσης.

Από την πλευρά μας, στη βάση της συνολικής μας αντίθεσης με τις υπουργικές αποφάσεις για το δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο θέσαμε τα παρακάτω ζητήματα:

–          Τα προβλήματα που δημιουργούνται στα σχολεία με την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης διαμορφώνουν μια χαοτική κατάσταση, τόσο από παιδαγωγική όσο και από εργασιακή άποψη. Η υπουργική απόφαση δεν διορθώνεται με διαχειριστικές λογικές, αποτελεσματική λύση είναι μόνο η κατάργησή της. Ο Διευθυντής εκπαίδευσης από την πλευρά του κινήθηκε στο πλαίσιο υπεράσπισης της υπουργικής απόφασης.

–          Να εγκριθούν τα προγράμματα των Νηπιαγωγείων με βάση τις αποφάσεις της ΔΟΕ και των Συλλόγων – να γίνουν σεβαστές οι αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων. Ο Διευθυντής εκπαίδευσης δήλωσε ότι δεν έχει καμιά πρόθεση να προχωρήσει σε πειθαρχικά μέτρα.

–          Να υπολογίζεται η ώρα της σίτισης σε όλους τους συναδέλφους που εμπλέκονται σε αυτήν. Είναι απαράδεκτο και εντελώς παράνομο να μην υπολογίζεται η ώρα εργασίας σε συναδέλφους με το σαθρό επιχείρημα της «επίβλεψης». Δεν είναι δυνατόν η ίδια εργασία να υπολογίζεται ως διδακτική ώρα σε ένα συνάδελφο και ως «επίβλεψη» σε έναν άλλο. Ο Διευθυντής εκπαίδευσης απάντησε ότι οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν έχουν τη δυνατότητα να υπογράψουν προγράμματα που θα περιλαμβάνουν περισσότερες από μία ώρα σίτισης. Επίσης ότι στο πρόγραμμα myschool δεν δέχεται αντίστοιχη ρύθμιση καθώς δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.

–          Να πραγματοποιούνται οι τοποθετήσεις των συναδέλφων με τη διαδικασία δημοσιοποίησης των κενών και δήλωσης προτίμησης. Να τηρηθεί αυτή η αρχή σε όλες τις διαδικασίες τοποθέτησης και στα συμπληρώματα ωραρίου των ειδικοτήτων που καθορίστηκαν αυθαίρετα από το Διευθυντή Εκπαίδευσης. Μεταφέραμε την αναστάτωση και το κλίμα δυσαρέσκειας από τις αυθαίρετες τοποθετήσεις, που άλλωστε μεταφράστηκε σε πλήθος ενστάσεων από τους/τις συναδέλφους και τονίσαμε ότι κανένας έλεγχος και καμιά διαφάνεια δεν μπορεί να υπάρχει όταν οι τοποθετήσεις γίνονται με αυτό τον τρόπο. Ο Διευθυντής εκπαίδευσης αποδέχτηκε ότι ήταν μονοπρόσωπη απόφαση η τοποθέτηση συμπληρωμάτων των ειδικοτήτων και υποστήριξε ότι δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά διότι έπρεπε να προχωρήσει σύντομα με τη διαδικασία του επείγοντος.

–          Να προσληφθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και ειδικότητες) που αντιστοιχεί στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Ζητήσαμε σαφείς διευκρινίσεις, πως θα γίνεται η αναπλήρωση των συναδέλφων που θα αδειοδοτούνται. Ο Διευθυντής εκπαίδευσης δεν απάντησε συγκεκριμένα, αρκέστηκε να σχολιάσει ότι η Διεύθυνση έχει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται τις εισροές και εκροές εκπαιδευτικών (π.χ. άδειες και επιστροφές) χωρίς όμως να ξεκαθαρίσει τι θα κάνει όταν οι πρώτες ξεπερνούν τις δεύτερες.

–          Για το ζήτημα της παράλληλης στήριξης, κάθε μαθητής πρέπει να καλύπτεται από ένα εκπαιδευτικό παράλληλης. Από τα δεδομένα της Διεύθυνσης προκύπτει έχουμε και φέτος το φαινόμενο μια πρόσληψη να αντιστοιχεί σε τρεις μαθητές/τριες, γεγονός απαράδεκτο. Επίσης, προβλέπεται, με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο, ένας μαθητής που χρειάζεται παράλληλη στήριξη να καλύπτεται από πολλούς διαφορετικούς εκπαιδευτικούς (έως τέσσερις!)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Είναι φανερό ότι η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης κινείται στην τροχιά των μνημονίων, των περικοπών και της αλλοίωσης του χαρακτήρα του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου στη βάση των κατευθύνσεων που ορίζουν τα ΕΣΠΑ και ο ΟΟΣΑ. Τα αποτελέσματα και τα αδιέξοδα αυτής της πολιτικής τα βιώνουμε καθημερινά στα σχολεία μας. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας, ενάντια στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο που προωθείται, διεκδικούμε το δημόσιο δωρεάν σχολείο με βάση και τις αποφάσεις του Συλλόγου μας.

Δεν μπορούμε να ανεχθούμε την καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Ο Σύλλογος, με τις συλλογικές του διαδικασίες, θα επιμείνει στις διεκδικήσεις του, για όλα τα συγκεκριμένα ζητήματα, για το ζήτημα του προγράμματος του νηπιαγωγείου, της ώρας της σίτισης, της διαφανούς και δίκαιης τοποθέτησης των συναδέλφων στα σχολεία, της κάλυψης όλων των κενών με το απαραίτητο προσωπικό.