ΔΟΕ: Η Ειδική Αγωγή θυσιάζεται στο βωμό της λογιστικής αντίληψης για την εκπαίδευση

Με λογιστικές λογικές και με τον προσφιλή τρόπο του παρελθόντος «μοιράστηκαν» και φέτος οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης σε δύο, τρία, ακόμα και σε πέντε παιδιά ! Παρά τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις και δηλώσεις του υπ. παιδείας, μέχρι σήμερα έχουν γίνει 1140 προσλήψεις εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη για περισσότερα από 5.500 αιτήματα. Την ίδια στιγμή πολλοί γονείς αναγκάζονται να στραφούν προς την ιδιωτική ΠΣ, γεγονός που αναδεικνύει μια παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας του σχολείου.

Η εφαρμοστική εγκύκλιος που έστειλε στις 4/10 το Υπουργείο, «γέννημα» της τροπολογίας που πρόσφατα ψηφίστηκε και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα, ρευστοποιεί ακόμα περισσότερο μια ρευστή δομή της ειδικής εκπαίδευσης και αφήνει ισχυρή παρακαταθήκη για το παραπέρα ξήλωμά της. Επιτρέπει την συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σε μαθητές με αναπηρίες που δικαιούνται παράλληλη στήριξη, εξοικονομώντας χρήματα από την ακύρωση των προσδοκώμενων προσλήψεων και ταυτόχρονα βαθαίνει την αντιδραστική αντιπαιδαγωγική «μεταρρύθμιση» που οδηγεί σε ακύρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

«Παρέλαση εκπαιδευτικών» γενικής εκπαίδευσης (μάξιμουμ 4!!!) προβλέπει η εγκύκλιος του υπουργείου για κάθε μαθητή που δικαιούται παράλληλη στήριξη. Με εισήγηση των σχολικών συμβούλων γενικής αγωγής προς τους Δ/ντές Εκπαίδευσης και με ανάθεση του Δ/ντή εκπαίδευσης, κάθε μαθητής, που με ευθύνη του κράτους λόγω πλημμελούς υποστήριξης του από εκπαιδευτικό  ειδικής αγωγής υπολείπεται σε ώρες υποστήριξης που ορίζει το ΚΕΔΔΥ, θα καλύπτει τις ώρες αυτές από τα «περισσεύματα» ωρών μέχρι και τεσσάρων διαφορετικών εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης.

 

ΜΟΝΟ ΠΟΥ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

 

Αποτιμάται από το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό που απαιτείται για να καλύψει τις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν λόγω εγγενών δυσκολιών, από το σταθερό πλαίσιο φοίτησης, από τη μονιμότητα του εκπαιδευτικού (και όχι μόνο) προσωπικού που εμπλέκεται στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και από τις αναγκαίες και στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που εκτείνονται σε όλη την κλίμακα της σχολικής ζωής, τυπικού και άτυπου προγράμματος. Τα ίδια κριτήρια ισχύουν και για τα Τμήματα Ένταξης και τα ειδικά σχολεία, τα οποία με την εγκύκλιο «αποψιλώνονται» από το επιστημονικό προσωπικό που χρειάζονται για να επιτελέσουν του έργο τους, αφού και αυτά θα μπορούν να «στελεχωθούν» με «περισσεύματα ωρών εκπ/κών γενικής αγωγής».

Το Υπουργείο Παιδείας, πιστό στις οδηγίες Ε.Ε. και Ο.Ο.Σ.Α., με σημαία την «πλήρη ένταξη» δομών, εκπαιδευτικών, και κυρίως μαθητών της ειδικής εκπαίδευσης στη γενική, δίνει καίριο χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρίες. Ακυρώνοντας στην πράξη την αναγκαιότητα ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, «κατεβάζει» τον πήχη των προσδοκιών της εκπαίδευσής τους.

Το σημερινό υπουργείο, «πατάει» στη νομοθετική «προίκα» προηγούμενων κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων. Επιπλέον, ερμηνεύει κατά το δοκούν τους ψηφισμένους νόμους. Με διευκρινιστική εγκύκλιο ορίζεται ότι  οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν υπολογίζονται πια ως τρεις, με αποτέλεσμα να μην χωρίζεται το τμήμα στο οποίο φοιτούν παρά μόνο όταν ο αριθμός των μαθητών είναι ήδη 25. Ακυρώνεται έτσι η διάταξη του Ν.4186/2013 στο βωμό της εξοικονόμησης προσωπικού και ανοίγει ο δρόμος ακόμα και για συμπτύξεις τμημάτων.

Με την πολιτική του το ΥΠ.Π.Ε.Θ. οδηγεί τους γονείς σε απόγνωση, τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής σε ανεργία ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ στο βαθύ παρελθόν της στέρησης των μορφωτικών τους δικαιωμάτων.

 

ΠΡΕΠΕΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ Η ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΚΑΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΟΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ Ε.Ε.Α.

 

ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

 

ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ. ΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ.

 

ΝΑ ΣΤΕΛΕΧΩΘΟΥΝ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΠΟΥ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΑ.