Για τις ανακοινώσεις των παρατάξεων του Συλλόγου μπορείτε να ενημερώνεστε από τους παρακάτω συνδέσμους των κεντρικών τους σελίδων:

Εκπαιδευτικά Περιοδικά:

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Λέσχη

Θέματα Παιδείας

12-08-2017

ΔΟΕ: Ανακοίνωση για την συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας

Πραγματοποιήθηκε, σήμερα Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017 έπειτα από κατ’ επανάληψη αίτημα του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εξέφρασε, αρχικά (λόγω του έκτακτα επίκαιρου χαρακτήρα του), έντονη δυσαρέσκεια για τον αιφνιδιαστικό τρόπο με τον οποίο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε να θεσπίσει το Π Δ. 79/2017, με βασικό της μέλημα το να «ισχυροποιήσει» νομικά (ενσωματώνοντας τα άρθρα τους στο Π.Δ.)  τις, νομικά «ευάλωτες», Υπουργικές Αποφάσεις του κ. Φίλη για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο, των οποίων η Δ.Ο.Ε. είχε απαιτήσει την απόσυρση.

Τονίσαμε βασικά σημεία διαφωνίας με το περιεχόμενο του Π.Δ., όπως η τριμελής επιτροπή εγγραφών με βασικό ρόλο  τις μετακινήσεις μαθητών εκτός των ορίων των σχολείων όπου ανήκουν, έτσι ώστε να περιοριστεί η δυνατότητα δημιουργίας  τμημάτων με λιγότερους από 25 μαθητές, η αφαίρεση της αρμοδιότητας από το Σύλλογο Διδασκόντων της ευθύνης  σύνταξης του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος, η διαγραφή μαθητών του Ολοημέρου με πάνω από 15 απουσίες (παρά την ενσωμάτωση επιμέρους κατακτήσεων: ενιαία αντιμετώπιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, προσμέτρηση σίτισης στο ολοήμερο για όλους τους εκπαιδευτικούς, κατάργηση της προσαύξησης μαθητών ανά τμήμα +10% ).

Στη συνέχεια, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (με δεδομένο το σύνολο των αιτημάτων που επανειλημμένα έχει θέσει υπόψη της πολιτικής ηγεσίας) έθεσε ζητήματα αιχμής που απασχολούν αυτή τη στιγμή τον κλάδο:

  • Το ότι η κυβέρνηση, παρά τις δεσμεύσεις της, δεν θεσμοθετεί τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποδεικνύοντας ότι οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας ήταν κενές περιεχομένου, την ίδια στιγμή που υπάρχει έντονος προβληματισμός εξ’ αιτίας της μετατροπής τμημάτων Τ.Ε.Ι. Βρεφονηπιοκόμων σε Α.Ε.Ι., ως Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και τις δυσμενείς επιπτώσεις που ενδέχεται να υπάρξουν σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των Νηπιαγωγών.
  • Άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση, προσδιορισμός του πότε θα γίνουν και πόσοι.
  • Έγκαιρη, σε μια φάση, πρόσληψη όλων των αναπληρωτών που είναι απαραίτητοι για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, ειδικότητες). Να μη μείνει κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Μόνιμος διορισμός όλων των αναπληρωτών.
  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών – μόνιμων εκπαιδευτικών (άδειες, περίθαλψη, επίδομα θέσης ευθύνης κλπ.)
  • Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση.
  • Επιτακτική ανάγκη στήριξης της Ειδικής Αγωγής.
  • Ο μόνος τρόπος πρόσληψης αναπληρωτών και, επομένως, απόκτησης εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας πρέπει να είναι μέσω των σχετικών πινάκων του Υπουργείου Παιδείας και όχι με διαδικασίες παροχής έργου από άλλους φορείς.
  • Αλλαγή, με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες, της αναλογίας εκπαιδευτικού – μαθητών σε 1:20 στο δημοτικό σχολείο και 1:15 στο νηπιαγωγείο.
  • Εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Π.Ε. με αυτό των εκπαιδευτικών της Δ.Ε.
  • Εκπαίδευση παιδιών μεταναστών.
  • Ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων.
  • Μη εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος του Ι.Ε.Π. για τα Νηπιαγωγεία της Θράκης.
  • Πραγματοποίηση δεύτερης φάσης αποσπάσεων.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας:

  • Δεν δεσμεύτηκε για αριθμό και χρονοδιάγραμμα μόνιμων διορισμών καθώς, όπως είπε, οι «θεσμοί» θέτουν περιορισμούς και συνδέουν την πραγματοποίησή τους με την εφαρμογή της αξιολόγησης.
  • Για την καθιέρωση κι εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο, δήλωσε ότι αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης. Έθεσε ως προϋποθέσεις την εξασφάλιση της απαραίτητης κτηριακής υποδομής και της ευρύτερης κοινωνικής συναίνεσης.
  • Όσο αφορά στην ενσωμάτωση στο Π.Δ. 79 των υπουργικών αποφάσεων για το Δημοτικό σχολείο και το Νηπιαγωγείο, είναι εμφανής η εμμονή στη στήριξη όλων των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που έχει προωθήσει το τελευταίο διάστημα και στην εφαρμογή παλιών και νέων μηχανισμών περικοπών, στα πλαίσια των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, όπως οι τριμελείς επιτροπές εγγραφών, η διαγραφή μαθητών από το ολοήμερο μετά από 15 απουσίες κλπ.
  • Διαβεβαίωσε ότι έχουν εξασφαλιστεί 24.οοο πιστώσεις για Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση. Στην Α/θμια τα κονδύλια θα προέρχονται από το ΕΣΠΑ και προβλέπεται το 70% των προσλήψεων που αναλογούν στην Α/θμια, να πραγματοποιηθούν την 5η Σεπτεμβρίου ξεκινώντας από την Ειδική Αγωγή (Για τις 700 Τάξεις Υποδοχής θα πραγματοποιηθεί στις 5/9 το 25% των προσλήψεων και από τις 2.500 περίπου πιστώσεις για παράλληλη στήριξη, αναμένεται να γίνει το 50%).
  • Ενημέρωσε το Δ.Σ. ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα κληθούν να δηλώσουν περιοχές προτίμησης προς το τέλος Αυγούστου.
  • Δήλωσε ότι τα παιδιά προσφύγων που φοίτησαν στις ΔΥΕΠ θα ενταχθούν στην πρωινή ζώνη των σχολείων όπου θα λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής.
  • Ανέφερε ότι η αξιολόγηση σε πρώτο χρόνο θα είναι αξιολόγηση όλων των στελεχών της εκπαίδευσης (προϊστάμενες/οι νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, υποδιευθυντές, διευθυντές σχολείων και σχολικοί σύμβουλοι) και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
  • Σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. για τα νηπιαγωγεία της Θράκης, δήλωσε ότι πρόκειται να προχωρήσει όπως έχει σχεδιαστεί.

 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί πως η πολιτική ηγεσία δεν έδωσε απάντηση στα κορυφαία ζητήματα αφού:

  • Η πραγματοποίηση των όποιων μόνιμων διορισμών κινείται στο πλαίσιο των μνημονιακών δεσμεύσεων, γεγονός απόλυτα απογοητευτικό, αφού σε κάθε περίπτωση οι μόνιμοι διορισμοί τίθενται στη βούληση της Επιτροπείας και η πραγματοποίησή τους είναι άμεσα συνδεδεμένη με την υλοποίηση της αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης και της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Με λίγα λόγια, το καθεστώς των μηδενικών διορισμών στην εκπαίδευση, με πολιτική ευθύνη και της κυβέρνησης, συνεχίζεται και για το Σχ. Έτος 2017 – 2018.
  • Η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο συνδέεται με την «κοινωνική συναίνεση» και με την επαρκή υλικοτεχνική υποδομή.
  • Ως προς το νέο Προεδρικό Διάταγμα για την οργάνωση και λειτουργία της Α/θμιας εκπαίδευσης, έγινε φανερό ότι η αιφνιδιαστική θεσμοθέτησή του δημιούργησε αρνητικά τετελεσμένα για τον κλάδο και παγιώνει τις Υπουργικές Αποφάσεις που η Δ.Ο.Ε. έχει καταγγείλει.
  • Οι πολιτικές λιτότητας και περικοπών στην γενική αλλά και στην ειδική αγωγή έχουν συγκεκριμένα αρνητικά αποτελέσματα για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Για παράδειγμα, τη νέα σχολική χρονιά, για πάνω από 5.500 μαθητές οι οποίοι με βάση τις υπάρχουσες διαγνώσεις έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης, προβλέπονται μόλις 2.500 προσλήψεις αναπληρωτών (περίπου όσοι και την προηγούμενη σχολική χρονιά).

Το Υπουργείο οφείλει να απαντήσει στα «καυτά» ζητήματα όπως η ανεργία που μαστίζει τους νέους εκπαιδευτικούς, η καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο καθώς και η ποιοτική υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου εξ αιτίας της πολιτικής της κυβέρνησης. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.,  θα συνεχίσει να αναδεικνύει και να καταγγέλλει τις επιπτώσεις της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης, να αναδεικνύει όλα τα ζητήματα απαιτώντας άμεσες λύσεις, στην κατεύθυνση της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου, των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν δυναμικά σε όλες τις μαζικές διαδικασίες και τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που θα οργανωθούν το επόμενο χρονικό διάστημα.

Comments are closed.