Για τις ανακοινώσεις των παρατάξεων του Συλλόγου μπορείτε να ενημερώνεστε από τους παρακάτω συνδέσμους των κεντρικών τους σελίδων:

Εκπαιδευτικά Περιοδικά:

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Λέσχη

Θέματα Παιδείας

14-11-2017

Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΙΣ 2.11.2017

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2017 στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής παράσταση διαμαρτυρίας για τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Π.Ε

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν  εκπρόσωποι  των Δ.Σ. πολλών Συλλόγων Εκπ/κών Π.Ε. της Αττικής, οι επιστημονικές ενώσεις  των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών (γαλλικής & γερμανικής), 2 μέλη του Δ. Σ. της ΔΟΕ,  ένας αιρετός  στο ΑΠΥΣΠΕ Αττικής και δεκάδες εκπαιδευτικοί.

 

Οι εκπαιδευτικοί διαμαρτυρήθηκαν για μια σειρά από θέματα όπως:

  • Οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών γαλλικών-γερμανικών (πολλές μετακινήσεις, πολυπληθή τμήματα κλπ)
  • Η μη απόδοση οργανικών θέσεων που εκκρεμεί για πολλούς μεταταγμένους συναδέλφους από το 2013 που ήρθαν από τη δευτεροβάθμια
  • Η υπουργική απόφαση  του Μαίου 2016 που δεν επιτρέπει  τη δημιουργία τμημάτων β΄ ξένης γλώσσας που να υπερτερούν αριθμητικά  από τα τμήματα γενικής παιδείας.

 

Από τη δίωρη συζήτηση με τον Περιφερειακό Δ/ντή κ. Λόντο  προέκυψαν τα εξής:

  1. Έγινε παραδεκτό και από τον Περιφερειακό Διευθυντή πως οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί, με μέσο όρο 4 ώρες εργασίας σε κάθε σχολείο, αναγκάζονται να μετακινούνται μέχρι και σε 6 (κάποιες φορές και σε 7) σχολεία με τις πρόσθετες δυσκολίες που αυτή η μετακίνηση συνεπάγεται (πολλές φορές δεν προλαβαίνουν ούτε το κουδούνι  κατά τη μετακίνησή τους) ενώ ταυτόχρονα, πολλοί μαθητές  αναγκάζονται να παρακολουθούν μια ξένη γλώσσα που δεν επιθυμούν.

 

 

 Επίσης, υπάρχουν τμήματα που λειτουργούν με 27 μαθητές παρόλο που αυτό δεν προβλέπεται πια από το ΠΔ 79/2017.

Ο κ. Λόντος απέδωσε το πρόβλημα κατ’ αρχάς στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου  Σχολείου σε συνάρτηση  με το μεγάλο αριθμό  μικρών σχολικών μονάδων, την οικονομική κατάσταση και τη δημοσιονομική  πολιτική. Για το θέμα δεν έδωσε καμία λύση ενώ το μόνο που είπε ήταν ότι δε θα έπρεπε να λειτουργούν τμήματα άνω των 25 μαθητών και να μετακινούνται συνάδελφοι σε 7 σχολεία.

  1. Για το ζήτημα της απόδοσης των οργανικών θέσεων στους μεταταγμένους συναδέλφους είπε πως δεν μπορούν να αποδοθούν οργανικές θέσεις με τόσες λίγες ώρες σε μια σχολική μονάδα στις συγκεκριμένες ειδικότητες. Υποσχέθηκε πάντως για άλλη μια φορά πως προσπαθούν στο Υπουργείο να βρουν νομικά αποδεκτό τρόπο απόδοσης αυτών των οργανικών, ίσως σε ομάδα σχολείων.

 

  1. Στο αίτημα ορισμένων συλλόγων για  υπολογισμό του χρόνου μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο ως  διδακτικό χρόνο  απάντησε ότι δεν  μπορεί να υλοποιηθεί καθώς δεν προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.                                                                                                                                             
  2. Για το ζήτημα της εξίσωσης του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Α’ βαθμιας με τους αντίστοιχους συναδέλφους της Β’ θμιας είπε πως δεν μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα. Στο σημείο αυτό είπε πως όλα τα παραπάνω  προβλήματα θα μπορούσαν να ξεπεραστούν με την ενοποίηση των δομών της  Α’βαθμιας και της Β’θμιας εκπαίδευσης. Δεν μας είπε όμως πως μία τέτοια  εξέλιξη συνεπάγεται τη δυνατότητα και ένας θεολόγος, φιλόλογος ή  μαθηματικός να «κατηφορίσει» στο δημοτικό για να συμπληρώσει το ωράριό του.

 

  1. Τέλος όταν κάποιος συνάδελφος του μίλησε για ένα μέτρο που δεν έχει κανένα δημοσιονομικό κόστος, την απόδοση με την αποφοίτηση από το λύκειο του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας με κριτήριο τον μέσο όρο των  βαθμών του μαθητή στις έξι τάξεις γυμνασίου και λυκείου, απάντησε πως  πρέπει να υπολογιστούν οι ώρες του μαθήματος για να εξεταστεί αν μπορεί  κάτι τέτοιο να υλοποιηθεί.

 

 

Συμπερασματικά, από τη συνάντηση μπορούμε να πούμε πως δεν δόθηκε καμμία λύση σε ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα και όλα τα προβλήματα που υπάρχουν  αφέθηκαν για να επιλυθούν σε ένα αόριστο μέλλον!

 

Εμείς, από την πλευρά μας συνεχίζουμε να ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

 

  • Άμεση απόδοση των συσταθεισών οργανικών για όλες/όλους τις/τους μεταταχθέντες συναδέλφους μας ανά σχολείο ή ομάδα σχολείων με ικανό αριθμό διδακτικών ωρών.
  • Να αποσυρθεί – καταργηθεί άμεσα η υπουργική απόφαση της 30 – 5 – 2016 που απαγορεύει τη λειτουργία παράλληλων τμημάτων γαλλικής – γερμανικής στα Δημοτικά Σχολεία. Να διδάσκεται η β’ ξένη γλώσσα (γαλλικά και γερμανικά) χωρίς τον περιορισμό της «πλειοψηφίας του τμήματος».
  • Μείωση του διδακτικού ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας στα επίπεδα των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας. Κανένας εκπαιδευτικός να μην μετακινείται σε πάνω από τρία σχολεία.
  • Διαφάνεια στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών (με βάση τα μόρια μετάθεσης, έτη υπηρεσίας κλπ.). Εξίσωση μορίων για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπ/σης.
  • Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη βάση της ύπαρξης σταθερού προσωπικού για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με βάση τις επιταγές της παιδαγωγικής επιστήμης.
  • Κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς με μαζικούς μόνιμους διορισμούς.

Comments are closed.