Δελτίο τύπου από την παράσταση διαμαρτυρίας Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ στο 1o ΠΕΚΕΣ Αττικής, στις 1/3/2019, για την Αξιολόγηση

Την Παρασκευή 1 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στο 1o ΠΕΚΕΣ Αττικής και συνάντηση με τους Συντονιστές, για την Αξιολόγηση. Συμμετείχαν με αποφάσεις τους οι Σύλλογοι ΠΕ:  “Αθηνά”, “Α΄ Αθηνών”, “Αριστοτέλης”, “Μ. Παπαμαύρος”, “Παρθενώνας”, “Ρόζα Ιμβριώτη» και οι ΕΛΜΕ:  Β΄ Αθήνας, Γ΄Αθήνας, Ε΄Αθήνας.

            Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων δήλωσαν:

  • Tην απαίτησή τους για κατάργηση του ν. 4547/2018, με τον οποίο επανεισάγεται η αξιολόγηση και δημιουργείται ένα πλέγμα συγκεντρωτικού και γραφειοκρατικού ελέγχου των σχολείων και των εκπαιδευτικών, ώστε να λειτουργήσει η εκπαίδευση με όρους αγοράς και υποχώρησης του δημόσιου χαρακτήρα της, όπως επιβάλουν οι οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
  • Την αντίθεσή τους στην αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση, που περιγράφεται ως προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου στον νόμο 4547 και στην Υ.Α. 1816/ΓΔ4, αλλά και την αποφασιστικότητα του εκπαιδευτικού κινήματος να αντισταθεί στην εφαρμογή τους με όλους τους κινηματικούς όρους, όπως και την κηρυγμένη από τα σωματεία μας απεργία-αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης, δηλαδή αποτίμησης, προγραμματισμού, αυτοξιολόγησης, αξιολόγησης σχολικών μονάδων, στελεχών, εκπαιδευτικών.
  • Τις αποφάσεις των σωματείων για τη δυναμική ακύρωση των σεμιναρίων επιμόρφωσης που αφορούν την αξιολόγηση και θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα, όπως και του σεμιναρίου για την επιμόρφωση των Συντονιστών του 1ου ΠΕΚΕΣ στις 26, 27 και 28 Μαρτίου, με κάλεσμα στους συντονιστές να απέχουν και παροχή συνδικαλιστικής κάλυψης.
  • Την κάθετη διαφωνία τους με την κατεύθυνση του νόμου και της σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, με την οποία καλούνται οι Σύλλογοι διδασκόντων να συγκροτήσουν τριμελείς επιτροπές και να εφαρμόσουν βραχύχρονα προγράμματα παρέμβασης σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης, προτού παραπεμφθούν για αξιολόγηση στα ΚΕΣΥ, εν συνεχεία να κριθούν για την αποτελεσματικότητά τους και επιπλέον οι εκπαιδευτικοί μέσω της «Αυτοαξιολόγησης-Αποτίμησης του έργου της Σχολικής Μονάδας» να αξιολογηθούν για αυτή τη δράση. Ενημέρωσαν τους συντονιστές για τις αποφάσεις των σωματείων, ότι δεν συγκροτούνται τέτοιες ομάδες στα σχολεία, ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων συνεχίζουν το έργο στήριξης των παιδιών με αναπηρίες ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως ακριβώς το έκαναν έως σήμερα, δηλαδή με την σύνταξη μιας περιγραφικής έκθεσης από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό (που θα συνεχίσει να έχει ακριβώς τον ίδιο χαρακτήρα και μορφή που είχε ως σήμερα) και παραπομπή των γονέων στο ΚΕΣΥ όπου θα γίνεται η διάγνωση των μαθητών σε σύντομο χρονικό διάστημα, απαιτώντας να γίνονται δεκτές όλες ανεξαιρέτως οι αιτήσεις και να εξετάζονται όλες οι περιπτώσεις μαθητών και μαθητριών, χωρίς προϋποθέσεις.
  • Την απεύθυνσή τους στα εκπαιδευτικά στελέχη με κάλεσμα να συνταχθούν με τους αγώνες των εκπαιδευτικών, που κράτησαν και κρατούν όρθιο το δημόσιο σχολείο και ανοιχτό σε όλα τα παιδιά στους δύσκολους καιρούς της κρίσης και συνεχίζουν να αγωνίζονται για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών απέναντι σε πολιτικές που το αποδομούν και το συρρικνώνουν.

            Από την πλευρά τους οι Συντονιστές έστρεψαν τη συζήτηση στα ζητήματα οργάνωσης και συντονισμού που καταγράφονται στη λειτουργία του ΠΕΚΕΣ κατά το πρώτο διάστημα της συγκρότησής του, ενώ έκαναν αναφορά και στα σεμινάρια που πραγματοποιούνται αυτήν την περίοδο υπό τον τίτλο “ενταξιακές πρακτικές στην εκπαίδευση” αναφέροντας ότι έγιναν με απόφαση της ολομέλειας, αρνούμενοι ότι έγιναν με κατεύθυνση του Υπουργείου και σκοπό την επιμόρφωση για τη συγκρότηση των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης. Για τις ίδιες τις ομάδες εκφράστηκε ένας προβληματισμός, κυρίως για τα ζητήματα της πρόσβασης στις δομές της διεπιστημονικής διάγνωσης και τα ΚΕΣΥ, στη λογική όμως της αναμονής για τη συμμόρφωση με την κατεύθυνση του Υπουργείου.

            Η ίδια λογική συμμόρφωσης στις επιλογές του Υπουργείου, εκφράστηκε στις τοποθετήσεις και κυρίως στις αρνήσεις τοποθετήσεων από τους Συντονιστές σχετικά με την αξιολόγηση και τα θέματα που έθεσαν τα εκπαιδευτικά σωματεία. Οι λίγες τοποθετήσεις που έγιναν επικαλέστηκαν έλλειψη ενημέρωσης, απέφυγαν απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα που τέθηκαν  αλλά και στο κάλεσμα για αποχή από τα επικείμενα σεμινάρια για την αξιολόγηση, που το κίνημα και τα σωματεία έχουν αποφασίσει να μπλοκάρουν.

            Τα σωματεία υποχρεώθηκαν να θυμίσουν την αντισυναδελφική συμπεριφορά και στάση των περισσότερων Σχολικών Συμβούλων, τους οποίους διαδέχονται σήμερα οι Συντονιστές, όταν έβαζαν πλάτη για να περάσει δια πυρός και σιδήρου η αξιολόγηση που εμπόδισαν οι αγώνες μας την περίοδο ’13-’14 και καθόρισε τις  σχέσεις της μαχόμενης εκπαίδευσης με το μηχανισμό των αξιολογητών.

            Αν και η ξεκάθαρη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών συλλόγων όσο και η αποφασιστικότητά τους για δυναμικό αγώνα ενάντια στην επαναφορά της αξιολόγησης επικαθόρισε το κλίμα της συνάντησης, που άλλωστε δεν θα μπορούσε να είναι ένα εθιμοτυπικό κλίμα γνωριμίας και συνεργασίας, αυτό που θα καθορίσει τη σχέση του εκπαιδευτικού κινήματος με τα ΠΕΚΕΣ, τους Συντονιστές και Συντονίστριες στην τρέχουσα περίοδο θα είναι η στάση τους στη νέα απόπειρα επαναφοράς της αξιολόγησης.

            Το κίνημα και τα σωματεία από την πλευρά τους ξεκαθάρισαν τις θέσεις τους και από αυτό άλλωστε θα κριθούμε όλοι-ες:

“Δεν αξιολογώ – δεν αξιολογούμαι, Κανείς αξιολογητής κανενός !”

 

  • Συνεχίζουμε την υπεράσπιση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
  • Να αποσυρθεί ο ν. 4547/2018 και η Υ.Α. 1816/ΓΔ4 της αντιδραστικής αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.
  • Δεν συγκροτούμε Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.
  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Μπλοκάρουμε – Ακυρώνουμε τα σεμινάρια επιμόρφωσης για την αξιολόγηση των συντονιστών της Α΄Αθήνας, στις 26, 27,28 Μαρτίου  με στάσεις εργασίας και δυναμικές κινητοποιήσεις

 

Οι σύλλογοι ΠΕ και οι ΕΛΜΕ της Α΄Αθήνας:

Aθηνά “, ” Α’ Αθηνών “, ” Αριστοτέλης “, ” Παρθενώνας “, ” Β΄ΕΛΜΕ “, ” Ε’ ΕΛΜΕ “