Για τις ανακοινώσεις των παρατάξεων του Συλλόγου μπορείτε να ενημερώνεστε από τους παρακάτω συνδέσμους των κεντρικών τους σελίδων:

Εκπαιδευτικά Περιοδικά:

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Λέσχη

Θέματα Παιδείας

14-10-2019

Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Να συντονίσουμε τη δράση του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική επίθεση της κυβέρνησης

Το εκπαιδευτικό κίνημα βρίσκεται μπροστά σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο. Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει επιταχύνοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και προωθεί μια σειρά βαθιά συντηρητικών/νεοφιλελεύθερων αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση, την εργασία, τα κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματα:

 

  • Με την προώθηση της αξιολόγησης σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Η εξαγγελία νέου νομοσχεδίου για την αξιολόγηση από την κυβέρνηση αποτελεί αιτία πολέμου για το εκπαιδευτικό κίνημα που έχει ακυρώσει στην πράξη ψηφισμένους νόμους για την αξιολόγηση εδώ και 22 χρόνια.
  • Με την πολιτική της αδιοριστίας και της κάλυψης των αναγκών για δεκάδες χιλιάδες μόνιμους διορισμούς με προσλήψεις αναπληρωτών, με την πολιτική του προσοντολόγιου και του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, την απαξίωση του πτυχίου, της προϋπηρεσίας και των εργασιακών δικαιωμάτων που προκύπτουν από αυτά και την εργασιακή ομηρία δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων. Απέναντι σε αυτές τις πολιτικές επιβάλλεται να συνεχιστεί ο αγώνας δυναμικά, να ξαναπιάσουμε το νήμα από τις μεγάλες κινητοποιήσεις του Μάρτη του ’18 και του Γενάρη του ’19 στοχεύοντας στην ανατροπή-κατάργηση του προσοντολογίου, διεκδικώντας μαζικούς μόνιμους διορισμούς και διορισμό όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.
  • Με το πάγωμα της υλοποίησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και την εξαίρεση 13 Δήμων από την άμεση εφαρμογή της. Με μια σειρά Δήμους να υπονομεύουν ανοιχτά τη δίχρονη και την πλήρη ανυπαρξία οποιουδήποτε σχεδίου επίλυσης του κτιριακού προβλήματος.
  • Mε τα ιδεολογήματα της δήθεν αριστείας και της παιδείας για λίγους και εκλεκτούς, τη βαθιά συντηρητική στροφή στο περιεχόμενο της γνώσης (δηλώσεις Κεραμέως για σχολική ιστορία, ιεροδιδάσκαλους, σημαία κλπ.)
  • Με το «Αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο» επιχειρείται εργοδοτικός – κυβερνητικός έλεγχος και φακέλωμα των Σωματείων και των συνδικαλιστών με το Γενικό Μητρώο Συνδικαλιστικών Οργανώσεων Εργαζομένων, υπονόμευση στο δικαίωμα στην απεργία με την ηλεκτρονική ψηφοφορία, υπονόμευση των ΣΣΕ και κυρίως των κλαδικών, ενίσχυση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, υπονόμευση της πληρωμής της υπερωριακής απασχόλησης, γενίκευση της καθυστέρησης καταβολής μισθών χωρίς δικαιολογία, απειλή πειθαρχικών ποινών και παύσης των αρμόδιων δημοσίων υπαλλήλων, εάν δεν διεκπεραιώνουν διαδικασίες αδειοδότησης και έγκρισης των επενδυτικών σχεδίων σε ασφυκτικές προθεσμίες.
  • Με τη συνεχιζόμενη λιτότητα, τη μεγάλη αύξηση των τιμών της ΔΕΗ, τις εξαγγελίες για μείωση του αφορολόγητου και πλήρη ιδιωτικοποίηση του ασφαλιστικού συστήματος, αρχίζοντας από την επικουρική ασφάλιση.
  • Με το πρόγραμμα του σχολείου και την κατάρτισή του να παράγει αντιπαιδαγωγικά αποτελέσματα και συγκρούσεις εντός του εκπαιδευτικού σώματος.
  • Με χιλιάδες κενά να καταγράφονται ακόμη στα σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (4000 στην πρωτοβάθμια και 3000 στη δευτεροβάθμια).
  • Με χιλιάδες παιδιά προσφύγων που διαμένουν στα καμπς σε όλη την Ελλάδα να μην μπορούν να πάνε σχολείο. Επιπλέον, οι βίαιες και κατασταλτικές εκκενώσεις των καταλήψεων έχουν μία ακόμη σημαντική συνέπεια. Επί της ουσίας αποκλείουν τα παιδιά των προσφύγων από την εκπαίδευση, παίρνοντάς τους μακριά από τις γειτονιές που έμεναν και τα σχολεία που φοιτούσαν, χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη για να φοιτήσουν σε κάποιο άλλο σχολείο.

 

Η επίθεση αυτή της ΝΔ βρίσκει το δημόσιο σχολείο σε κατάσταση κρίσης και υποβάθμισης, λόγω και της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ και της επιβολής του εκπαιδευτικού Μνημόνιου κυβερνήσεων – ΕΕ – ΟΟΣΑ.

 

Απέναντι σε αυτή την επίθεση απαντάμε αγωνιστικά:

  • Οι απεργιακές και αγωνιστικές κινητοποιήσεις των προηγούμενων ημερών ήταν η πρώτη απάντηση του κινήματος σε αυτή την επίθεση.
  • Στη σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ της 19ης Σεπτέμβρη κατατέθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις για την αγωνιστική δράση του εκπαιδευτικού κινήματος. Συνεχίζοντας σε αυτή την κατεύθυνση, προχωράμε σε νέα σύσκεψη συντονισμού, η ημερομηνία της οποίας θα καθοριστεί μετά από συνεννόηση με τα προεδρεία των ΔΣ των υπόλοιπων σωματείων. Στόχος μας είναι να συσπειρωθούν όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία σε μια δημοκρατική και ισότιμη διαδικασία συντονισμού.

Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να προχωρήσει σε αντίστοιχη απόφαση απεργίας-αποχής και προετοιμασίας του κλάδου. Καλούμε σε επικαιροποίηση του κειμένου των 20 Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση. Προτείνουμε σχετικό σχέδιο κειμένου. Καλούμε στην ευρύτερη δυνατή συσπείρωση δυνάμεων για να δοθεί νικηφόρα η μάχη. Ξεκινάμε καμπάνια ενημέρωσης στα σχολεία μας ώστε να αναδείξουμε ότι η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να γίνει καλύτερο το δημόσιο σχολείο αλλά να προωθηθεί η υπονόμευση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα του.

O πρόεδρος                             Ο Γ. Γραμματέας

Δημήτρης Μαριόλης              Νίκος Αθανασόπουλος

Comments are closed.