Για τις ανακοινώσεις των παρατάξεων του Συλλόγου μπορείτε να ενημερώνεστε από τους παρακάτω συνδέσμους των κεντρικών τους σελίδων:

Εκπαιδευτικά Περιοδικά:

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Λέσχη

Θέματα Παιδείας

06-11-2019

Δελτίο τύπου από τη σύσκεψη συντονισμού ΕΛΜΕ και Συλλόγων ΠΕ στις 22/10/2019

Την Τρίτη 22 Οκτώβρη, μετά από πρόσκληση της ΕΛΜΕ Άνω – Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής και του Α΄ Συλλόγου Αθηνών, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη συντονισμού της δράσης Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ στην Αττική.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν με αποφάσεις τους οι ΕΛΜΕ: Άνω – Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Α΄ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο), Β΄ Αθήνας, Δ΄ Ανατολικής Αττικής, Γ΄ Αθήνας, (παρατηρητής) Ε΄ Αθήνας (παρατηρητής) και οι ΣΕΠΕ: Α΄ Αθηνών, Αθηνά, Περικλής, Αριστοτέλης, Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Κ. Σωτηρίου, Ν. Σμύρνης, το Συντονιστικό Αναπληρωτών και Αδιόριστων Εκπ/κών (παρατηρητής).

Στη συζήτηση κατατέθηκαν από τους εκπροσώπους των σωματείων οι παρακάτω θέσεις και εκτιμήσεις:

– Είναι μεγάλη η ανάγκη να υπάρξει ενίσχυση των δράσεων συντονισμού των πρωτοβάθμιων εκπ/κών σωματείων μπροστά στις αρνητικές αλλαγές που είναι σε εξέλιξη ή δρομολογούνται από την κυβέρνηση της ΝΔ. Χρειάζεται να γίνεται με πιο μαζικούς όρους και μέσα από τις ΓΣ για να ξεπερνιέται η αδράνεια και η αίσθηση του κατακερματισμού και να αναπτύσσεται μια ενιαία, ισότιμη και πολυφωνική διαδικασία.
– Αντιμετωπίζουμε αντιεκπαιδευτικές και αντισυνδικαλιστικές διατάξεις, τα μεγάλα κενά των σχολείων, την ανυπαρξία διορισμών, πολλά προβλήματα στην εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών και την επερχόμενη αυτοαξιολόγηση και αυτονομία σχολικών μονάδων κι αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Το δόγμα νόμος, τάξη και βία εξαπλώνεται όλο και πιο πολύ με την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, επιθέσεις σε καταλήψεις στην Αθήνα για να διωχθούν γυναικόπαιδα προσφύγων και μεταναστών μακριά από την πόλη και τα σχολεία, τις επιθέσεις σε διαδηλωτές, την εισβολή σε κινηματογράφους για να πιάσουν τον… Τζόκερ και τα παιδιά που τον παρακολουθούν.
– Στη συγκυρία αυτή ένα βασικό εργαλείο της κυβέρνησης, καθώς ακολουθεί πιστά τις εντολές του κεφαλαίου, είναι ο «αναπτυξιακός» νόμος, που επιτρέπει σε αυτό μεγαλύτερη ασυδοσία στις επενδύσεις και τις εργασιακές σχέσεις, παραβιάζοντας στοιχειώδεις περιβαλλοντικούς κανόνες, διαμορφώνοντας ειδικές οικονομικές ζώνες και προετοιμάζοντας ιδιωτικοποίηση τομέων και υπηρεσιών του Δημοσίου. Επιχειρείται εργοδοτικός και κρατικός έλεγχος των σωματείων με φακέλωμα και υπονόμευση της ίδιας της υπόστασής τους με την ουσιαστική κατάργηση της Γ. Συνέλευσης με την ηλεκτρονική ψηφοφορία για να αποφασιστεί απεργιακή κινητοποίηση. Επιπρόσθετα, προβλέπει την υπονόμευση των Συλλογικών Συμβάσεων, ενίσχυση της εκ περιτροπής και των άλλων ελαστικών σχέσεων εργασίας, κατάργηση του δικαιώματος του εργαζόμενου για καταγγελία της σύμβασης λόγω μονομερούς βλαπτικής μεταβολής απ’ τον εργοδότη κλπ.
– Στην εκπαίδευση επιχειρείται επέκταση και βάθεμα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων που έχουν εφαρμοστεί απ’ τις προηγούμενες κυβερνήσεις μέχρι τώρα με βάση τις οδηγίες των ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ. Εκτός απ’ τις αντιεκπαιδευτικές διατάξεις στο «Αναπτυξιακό νομοσχέδιο» έχει εξαγγελθεί νομοθετική παρέμβαση για εφαρμογή της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Επίσης, επέκταση του νόμου Γαβρόγλου για το Λύκειο με πρόβλεψη για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και στις τρεις τάξεις του ΓΕΛ και αναδιάρθρωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με ίδρυση σχολών κατάρτισης με βάση τη μαθητεία μετά το Γυμνάσιο και έξω απ’ το τυπικό σύστημα του Δημόσιου σχολείου με ευθύνη επιχειρήσεων, άλλων ιδιωτών και Υπουργείων πλην του Παιδείας.
– Με τον «αναπτυξιακό» νόμο προβλέπεται η επαγγελματική ισοδυναμία και εξομοίωση των πτυχίων των ιδιωτικών πανεπιστημίων από χώρες της ΕΕ και άλλες, με τα πτυχία των δημόσιων ΑΕΙ και εξομοιώνονται επαγγελματικά και τα πτυχία των εδώ κολεγίων παρακάμπτοντας το άρθρο 16 του συντάγματος, ενώ στα μεταπτυχιακά προβλέπεται η πλήρης ιδιωτικοποίησή τους. Η επιλογή του «άριστου» σημαιοφόρου στα δημοτικά για να κυριαρχήσει ο ανταγωνισμός από πολύ νωρίς και αλλαγές στα «πρότυπα σχολεία της αριστείας» με το ωρολόγιο πρόγραμμα μέχρι και το ωράριο εργασίας του εκπαιδευτικού να καθορίζονται με ΥΑ! Τα μέτρα σε βάρος των ΑΕΙ έχουν πυροδοτήσει ένα μεγάλο κύμα αγωνιστικών φοιτητικών καταλήψεων και κινητοποιήσεων.
– Το δόγμα για το Δημόσιο σχολείο της κυβέρνησης έχει διατυπωθεί απ’ τον Κυριάκο Μητσοτάκη: «Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από πιο αυτόνομα και δημιουργικά σχολεία. Με πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση, τη διαχείριση πόρων, την επιλογή διδακτικού προσωπικού, την κατάρτιση προγράμματος σπουδών… Με αξιολόγηση παντού…».
Η αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων συνδέεται στενά με την αυτονομία τους και αποτελεί στρατηγική επιλογή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής, της κυβέρνησης. Αυτό θα σημαίνει διαφοροποίηση και μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, αλλά και της κρατικής εμπλοκής με βάση την κατηγοριοποίηση, που θα φέρει η αυτοαξιολόγηση. Το «καλύτερο» σχολείο επιχορηγείται και το «χειρότερο» μαραζώνει!… και για τα χρήματα που θα λείπουν υπάρχουν οι χορηγοί κάθε είδους (γονείς, ιδιώτες, ιδρύματα ΜΚΟ, Εκκλησία, επιχειρήσεις, επικερδείς σχολικές δράσεις). Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί το βασικό συμπλήρωμα της κατηγοριοποίησης του σχολείου που θα οδηγήσει στη χειραγώγησή του και σε απολύσεις, σε συνδυασμό με την αξιολόγηση των στελεχών και την επάνοδο των συμβούλων με αρμοδιότητες επιθεωρητών. Τέλος, η ΑΔΙΠΔΕ θα έχει πρόσθετες αρμοδιότητες ως εξωτερικός αξιολογητής της σχολικής μονάδας και των εκπ/κών.
– Μόνο οι ΣΕΠΕ και οι ΕΛΜΕ μπόρεσαν να σηκώσουν το βάρος της αντιπαράθεσης ενάντια στην αξιολόγηση συσπειρώνοντας ξανά όλο και περισσότερους συναδέλφους γύρω από αυτό το αίτημα. Το αποτέλεσμα αυτού του αγώνα, που συνεχίζεται, αποτυπώνεται και αριθμητικά με περίπου 50 ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ πανελλαδικά να έχουν αποφάσεις ως τώρα κατά της αξιολόγησης και υπέρ της απεργίας – αποχής.
Παράλληλα, έχει τεθεί και πάλι το ζήτημα της μαζικής υπογραφής κοινού κειμένου από τα εκπ/κά σωματεία πανελλαδικά και πώς αυτό θα γίνει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Τα σωματεία που συμμετείχαν στη σύσκεψη κρίνουν θετικά αυτές τις διεργασίες και την ανταπόκριση και άλλων σωματείων εκτός όσων έχουν υπογράψει ως τώρα το επικαιροποιημένο κείμενο των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Οι ΟΛΜΕ – ΔΟΕ δεν έχουν πάρει απόφαση για απεργία – αποχή και η σχετική έγκριση στη ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ τον Οκτώβρη του 2018 καταπνίγηκε κάτω από την πίεση της πλειοψηφίας του ΔΣ.
– Είναι κρίσιμο το θέμα των μόνιμων διορισμών και παράλληλα η κατάργηση του προσοντολόγιου. Δεν είναι δυνατό να καλύπτονται 34.000 κενά σε όλη την εκπαίδευση με αναπληρωτές για τόσα χρόνια, που δεν μονιμοποιούνται, ενώ καλύπτουν πάγιες ανάγκες. Υπάρχουν κενά ειδικά στη β/βάθμια, που καλύπτονται ως τα Χριστούγεννα ή και καθόλου όλη τη χρονιά! Χαρακτηριστικά στην Αττική υπάρχουν ακόμη περίπου 800 κενά κι επιβάλλεται να παρέμβουμε σε Περιφέρεια και Υπουργείο για να καλυφθούν άμεσα.
– Η στάση του υπουργείου Παιδείας απέναντι στα παιδιά προσφύγων και μεταναστών αναδεικνύει ξεκάθαρα την αντιμεταναστευτική πολιτική της ΝΔ σε συνδυασμό με τον απαράδεκτο και απάνθρωπο νέο νόμο για το άσυλο. Ενδεικτικά, η ΥΑ για την ίδρυση 304 τάξεων υποδοχής στη β/θμια εκδόθηκε μόλις στις 8/10 και δεν προβλέπεται η ένταξη όλων των παιδιών στα πρωινά τμήματα με την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τη μεταφορά των μαθητών από τους χώρους διαμονής από και προς τα σχολεία ιδιαίτερα στα κέντρα υποδοχής και κυρίως στα νησιά, όπου το 75% των παιδιών δεν πηγαίνουν στο σχολείο. Η κυβέρνηση με αστυνομικές επιχειρήσεις διώχνει πολλές οικογένειες προσφύγων/μεταναστών από την Αθήνα σε στρατόπεδα και μαζί εκατοντάδες μαθητές από τα σχολεία τους. Οι περιορισμοί στην απόδοση ΑΜΚΑ και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για μεγάλο κομμάτι παιδιών απαγορεύουν την πρόσβασή τους στα σχολεία. Είναι άμεση ανάγκη να μεταφέρονται και να κάνουν μάθημα τα παιδιά δίχως προβλήματα, να επιστρέψουν στα σχολεία τους στην Αθήνα όσα διώχθηκαν και να μην αποκλείεται κανένα από το σχολείο. Είναι ανάγκη μεγάλη να γίνουν νέες παρεμβάσεις για τον σκοπό αυτό.

Με βάση όσα καταγράφηκαν προηγουμένως προτάθηκαν προς τα ΔΣ των σωματείων τα ακόλουθα:

• Συμμετοχή και στήριξη στις πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις στις 31/10 και 4/11 (με πρωτοβουλία φοιτητών και μαθητών αντίστοιχα).
• Συμμετοχή στην αντιφασιστική κινητοποίηση την Τετάρτη, 6/11, στις 9 το πρωί στον σταθμό «Αμπελόκηποι» ενάντια στη Χρυσή Αυγή και τον Μιχαλολιάκο που απολογείται τότε.
• Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής την Τετάρτη, 6/11 στις 2μμ με έμφαση στα μεγάλα προβλήματα με τα κενά στην Αττική και τη φοίτηση και τη μεταφορά των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στα σχολεία τους.
• Προώθηση του κοινού κειμένου των σωματείων ενάντια στην αξιολόγηση και υπέρ της απεργίας – αποχής.
• Υιοθέτηση ψηφισμάτων για: α) καταδίκη νεολαίων που παρενέβησαν στον σταθμό 9.84 μετά από καταγγελία του ίδιου του δημάρχου Μπακογιάννη! β) περιορισμό της πρόσβασης των εκπ/κών σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.
• Νέα σύσκεψη των εκπ/κών σωματείων μεταξύ 18/11 και 22/11.

Αθήνα, 29 Οκτωβρίου 2019

 

 

Comments are closed.