Για τις ανακοινώσεις των παρατάξεων του Συλλόγου μπορείτε να ενημερώνεστε από τους παρακάτω συνδέσμους των κεντρικών τους σελίδων:

Εκπαιδευτικά Περιοδικά:

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Λέσχη

Θέματα Παιδείας

18-02-2020

Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΗΣ 24Ης ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Τα αντιεκπαιδευτικά – αντιασφαλιστικά μέτρα δεν θα περάσουν!

Όχι στην αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων

Τα δικαιώματα και οι ανάγκες του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών μπροστά!

Εδώ και 6 μήνες η κυβέρνηση της ΝΔ, με την αλλαγή φρουράς στη διακυβέρνηση και συνεχίζοντας τις καταστροφικές πολιτικές όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων,  έχει  περάσει σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους.

Η αντιασφαλιστική πολιτική βαθαίνει

Τέθηκε πρόσφατα σε «διαβούλευση» απ’ την κυβέρνηση της Ν.Δ. το σχέδιο νόμου για ένα «νέο» Ασφαλιστικό – Συνταξιοδοτικό σύστημα, το τρίτο των τελευταίων δέκα χρόνων, που ακολουθεί το δόγμα και τους στόχους των προκατόχων του, για συρρίκνωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζόμενων, με κατεύθυνση να δοθούν στο μέλλον βορά στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Κι όλα αυτά σε συνθήκες παγίωσης των περικοπών στους μισθούς, με μείωση των αποδοχών ακόμα και 40% και με οικονομική αφαίμαξη από έμμεσους και άμεσους φόρους.

Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση, πιστό στις κατευθύνσεις ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ ακολουθεί κατά γράμμα την λογική της ανταποδοτικότητας και της κεφαλαιοποίησης του νόμου Κατρούγκαλου του ΣΥΡΙΖΑ. Η νέα καταλήστευση-ενσωμάτωση των αποθεματικών των επικουρικών ταμείων στον ΕΦΚΑ ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση – κατάργηση της επικουρικής και του εφάπαξ.

Νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα προωθούνται

Συνεχίζοντας το έργο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, επιχειρεί η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αλλάξουν το DNA του Δημόσιου Σχολείου επιφέροντας αλλεπάλληλα συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας:

–     εφαρμογή του προσοντολογίου – νόμος Γαβρόγλου για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών απαξιώνοντας πτυχία και προϋπηρεσίες,

–     εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων με αυτά των ιδιωτικών κολλεγίων,

–     αμφισβήτηση και κατάργηση των συνδικαλιστών δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών,

–     ιδεολογικού χαρακτήρα παρεμβάσεις σε νεοσυντηρητική – σκοταδιστική κατεύθυνση σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο του σχολείου κ.ά.

Σε αυτό το πλαίσιο προετοιμάζεται το έδαφος για την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, την προώθηση νομοσχεδίου για την επιλογή στελεχών και τις δομές της εκπαίδευσης και την επαναφορά των σχολικών συμβούλων με ρόλο αξιολογητή. Η αξιολόγηση αποτελεί το απαραίτητο εργαλείο για την προώθηση του ταξικού σχολείου της αγοράς, την αυτονομία της σχολικής μονάδας, τη σύνδεση της χρηματοδότησής τους με την την αξιολόγηση, τη μέτρηση, κατηγοριοποίηση και σύγκριση των σχολικών μονάδων, την «ελεύθερη» επιλογή σχολείου από τους γονείς, την εμπέδωση πιο σκληρών εξεταστικών φραγμών (τράπεζα θεμάτων, προτάσεις για περιφερειακές εξετάσεις σε δημοτικό και γυμνάσιο, ορισμός των εισακτέων από τα ΑΕΙ, βάση του δέκα).

Την ίδια στιγμή, η Υπουργός Παιδείας εξαγγέλλει την κατάτμηση του προγράμματος στα νηπιαγωγεία σε διδακτικά αντικείμενα (σήμερα εισαγωγή Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής, αύριο ίσως γλώσσα, μαθηματικά, θρησκευτικά) καθώς και πολλαπλού βιβλίου στο νηπιαγωγείο καταπατώντας  τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας  του, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού το οποίο αποτελεί το πιο κατάλληλο μέσο για την ολόπλευρη νοητική, ψυχοσωματική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και για τη συγκρότηση των πρώτων του γνώσεων, αξιών, δεξιοτήτων και ικανοτήτων και στάσεων καθώς και της κοινωνικοποίησης του νηπίου . Ο προσανατολισμός αυτός που θέλει να δώσει η Κυβέρνηση διαμέσου της εισαγωγής διδακτικών αντικειμένων/ειδικοτήτων, τροποποιούν  τη  διδακτική προσέγγιση που  οργανώνεται  σε κέντρα διαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας, project,  δραστηριοτήτων έκφρασης και αφορά  μεικτές ηλικίες παιδιών.

Ο μόνος τρόπος για την ανατροπή όλων των παραπάνω αντιλαϊκών – αντεργατικών πολιτικών είναι να οργανωθεί ένας νικηφόρος αγώνας διαρκείας από την πλευρά των εργαζόμενων και των συνδικάτων τους, η οργάνωση της πάλης από τα κάτω:

  • Να μην ψηφιστεί το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο Βρούτση/Να καταργηθούν όλοι οι αντιασφαλιστικοί νόμοι και ρυθμίσεις καθώς και όλοι οι νόμοι και διατάξεις που διαλύουν το ασφαλιστικό σύστημα με τις ρυθμίσεις του τρίτου και τέταρτου μνημονίου. Αποκλειστικά Δημόσια και δωρεάν Κοινωνική ασφάλιση και υγεία/Να επιστραφούν στα ασφαλιστικά ταμεία τα αποθεματικά που υπεξαίρεσαν τράπεζες, κράτος, εργοδότες (70 δις έως 2010, δομημένα ομόλογα, PSΙ κ.λπ.).
  • Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους και χωρίς όριο ηλικίας.  Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια. Σύνταξη ίση με το 80% του ύψους του τελευταίου μισθού. Αυξήσεις στις συντάξιμες αποδοχές. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης του εφάπαξ.
  • Να σταματήσει η διάλυση της δημόσιας υγείας. Σύστημα υγείας, ασφάλισης και σύνταξης  αποκλειστικά Δημόσιο.
  • Όχι σε μισθολόγιο – φτωχολόγιο. Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας. Ανάκληση όλων των μειώσεων και αναπλήρωση των μισθών στα επίπεδα του 2009. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
  • Καθιέρωση γνήσιων Συλλογικών και Κλαδικών Συμβάσεων Εργασίας εφ’ όλης της ύλης στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα

Για να δυναμώσει ο αγώνας για μόνιμη και σταθερή εργασία ενάντια στην κλιμάκωση από την κυβέρνηση της ΝΔ της πολιτικής αδιοριστίας και εργασιακής ομηρίας χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς τα εκρηκτικά κενά στο δημόσιο σχολείο απαιτούν εδώ και τώρα μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, τον άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία και την κατάργηση του ν.4589 (προσοντολόγιο – Γαβρόγλου), με μείωση των μαθητών στα τμήματα, με σύσταση των αναγκαίων οργανικών θέσεων και απόδοσή τους σε όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες, εξίσωση εργασιακών-ασφαλιστικών-συνδικαλιστικών δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών, καμιά περικοπή προϋπηρεσίας στους εκλεγμένους αναπληρωτές.

Η αδιόρατη προοπτική των διορισμών, που ακόμη κι αν γίνουν ο αριθμός που εξαγγέλλει το υπουργείο σε καμία περίπτωση δεν καλύπτουν στο ελάχιστο τα τεράστια κενά στα σχολεία. Μέσω αυτών των πινάκων εμφανίζεται η πιο σκληρή αξιολόγηση, το πτυχίο και η προϋπηρεσία απαξιώνονται πλήρως, προωθείται ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους συναδέλφους, το άκρατο κυνήγι προσόντων και πιστοποιήσεων, τσακίζονται τα εργασιακά δικαιώματα, ενώ οι τεράστιες ανακατατάξεις τσακίζουν τη ζωή και τον προγραμματισμό των συναδέλφων. Επιπλέον, καμία αυταπάτη δεν έχουμε για τη σύσταση της επιτροπής «σοφών» για την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ανεξάρτητα από τη σύνθεσή της (απουσιάζει ακαδημαϊκός εκπρόσωπος των Καλλιτεχνικών). Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει πικρή εμπειρία από τη σύσταση ανάλογων επιτροπών «σοφών» στο παρελθόν. Πολύ περισσότερο που οι εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας για την εισαγωγή θεματικών ενοτήτων στο δημοτικό σχολείο για την επιχειρηματικότητα, τον εθελοντισμό κλπ. προοιωνίζονται τη στροφή του περιεχομένου προς νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση, με βάση τις απαιτήσεις της αγοράς.

Ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης

Απέναντι σε αυτή την επίθεση το εκπαιδευτικό κίνημα και τα σωματεία του αρθρώνουν λόγο, θέσεις και διεκδικήσεις τόσο για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών όσο και για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Ενάντια στο σχολείο της αριστείας αλλά και ενάντια στο ιδεολόγημα των «ίσων ευκαιριών», ενάντια στο σχολείο του θρησκευτικού προσηλυτισμού, της κατήχησης και των μεταξικής έμπνευσης μαθητικών παρελάσεων συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για το σχολείο της μορφωτικής ισότητας, για την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, όλων των λειτουργιών θρησκευτικού προσηλυτισμού, αγωνιζόμαστε για Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.

  • Να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ το προσοντολόγιο έκτρωμα – ν. 4589/2019. Μαζικοί Διορισμοί Εκπαιδευτικών – Διορισμός/Μονιμοποίηση εδώ και τώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμιά τιμωρία για τους νεοδιοριζόμενους που λόγω συνθηκών παραιτούνται ή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
  • Πλήρης εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες στο δημοτικό σχολείο – Οργανικές θέσεις και μόνιμη – σταθερή εργασία για όλες/όλους τις/τους εκπαιδευτικούς της Π. Ε. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη).
  • Διεκδικούμε το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών μας στην παράλληλη στήριξη. Ένας εκπαιδευτικός σε κάθε παιδί που έχει ανάγκη παράλληλης στήριξης. Όχι στο μοίρασμα των ωρών της παράλληλης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το απαραίτητο προσωπικό και σύσταση των αντίστοιχων οργανικών θέσεων. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη όλων των αναγκών στην ειδική αγωγή από μόνιμους εκπαιδευτικούς (τμήματα ένταξης, ειδικά σχολεία, παράλληλη στήριξη).
  • Για να ακυρωθεί η προώθηση της συγκεκριμένης αλλαγής του Αναλυτικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου και κάθε άλλης αλλαγής προς την κατεύθυνση κατακερματισμού της   γνώσης και της λειτουργίας του  διαμέσου του «πρώιμου γνωστικού προγραμματισμού»  και της   προώθησης νεοφιλελεύθερων επιλογών και συμφερόντων.
  • Δηλώνουμε τη διαφωνία μας με την συγκεκριμένη αλλαγή του προγράμματος του νηπιαγωγείου και τη μετατροπή του από χώρο ανάπτυξης της αντίληψης και της σκέψης δια μέσου του παιχνιδιού και των αυθόρμητων ή προγραμματισμένων από τον/την νηπιαγωγό δραστηριοτήτων, σε χώρο αποσπασματικών κατακερματισμένων γνώσεων και δεξιοτήτων δια μέσου εισαγωγής διδακτικών αντικειμένων/ μαθημάτων και ειδικοτήτων.
  • Διεκδικούμε την άμεση καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης με λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την υλοποίησή της (κτιριακό, υλικοτεχνική υποδομή, διορισμοί).
  • Για να δυναμώσει η πρωτοβουλία των 77 εκπαιδευτικών σωματείων που ήδη έχουν πάρει απόφαση για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης, στην έκδοση κοινής αφίσας Συλλόγων ΠΕ-ΕΛΜΕ με βάση το κοινό κείμενο.
  • Να αντιταχθούμε στα νέα αντιδραστικά σχέδια για το Λύκειο της αγοράς και των εξεταστικών φραγμών, στην  «αυτονομία»  των σχολικών μονάδων και τη σύνδεση-υποταγή τους στους κανόνες της αγοράς .
  • Κατάργηση του νόμου για τα κολέγια. Να μην εφαρμοστεί η εξίσωση των ιδιωτικών κολεγίων με τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Να μην περάσει η σύνδεση της αξιολόγησης-χρηματοδότησης των ΑΕΙ.
  • Όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με επαρκείς υποδομές και τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Να επιστρέψουν στα σχολεία τους όλα τα παιδιά που απομακρύνθηκαν μετά τις βίαιες αστυνομικές εκκενώσεις καταλήψεων στέγης προσφύγων.
  • Ενάντια στη νέα συμφωνία Ελλάδας – ΗΠΑ για τις στρατιωτικές βάσεις και τα πυρηνικά που θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη εμπλοκή της Ελλάδας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, την ένταση των αντιθέσεων και των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, την επικίνδυνη κλιμάκωση των πολεμικών ενεργειών στην γειτονιά μας (Ιράν, Λιβύη κ.α.), την άμεση εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ-ΝΑΤΟ (εξοπλιστικά προγράμματα, ΑΟΖ, βάσεις, συνάντηση με Τραμπ κ.ά.).

Μορφές αγώνα:

  • Προτείνουμε την κήρυξη 24ωρης απεργίας με το πλαίσιο που οργανώθηκε και η απεργία της 18/2, στις 27/2/2020 την ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου για το ασφαλιστικό στην ολομέλεια της Βουλής με σκοπό να αποτραπεί η ψήφισή του. Απεργιακή απεύθυνση της ΔΟΕ στην ΑΔΕΔΥ  σε όλα τα εργατικά κέντρα, της ομοσπονδίες και τα πρωτοβάθμια σωματεία για να συντονιστούν στην απεργιακή κλιμάκωση.
  • Απεργία-αποχή ενάντια στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση και συμμετοχή όλων των Συλλόγων ΠΕ στο κοινό κείμενο των 77 έως τώρα Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ. Η ΔΟΕ να πάρει άμεσα απόφαση για απεργία-αποχή.
  • Συμμετέχουμε στη Διακλαδική απεργία στις 19 του Μάρτη με σωματεία του ιδιωτικού τομέα που αγωνίζονται για αυξήσεις στους μισθούς, ΣΣΕ, μόνιμη και σταθερή εργασία κλπ. Με πανεκπαιδευτικό – πανεργατικό χαρακτήρα και προβάλλοντας όλο το πλαίσιο των αιτημάτων μας (ανατροπή αντιασφαλιστικών νόμων, αυξήσεις σε μισθούς-συντάξεις, κατάργηση προσοντολογίου και μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, όχι στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευς. Καλούμε τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ/ΟΛΜΕ να κηρύξουν 24ωρη απεργία.
  • Οργανώνουμε μαζική εκδήλωση για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση το Σάββατο 14 Μαρτίου στου Ζωγράφου.
  • Προχωράμε σε αντίστοιχες κινητοποιήσεις στο Δήμο Αθηναίων για τη δίχρονη, σε συντονισμό με τους Συλλόγους Π.Ε. του Δήμου.
  • Δυναμώνουμε, συμμετέχουμε στις δράσεις για τη μητρότητα, για τα δικαιώματα των ελαστικά εργαζόμενων σε συντονισμό με σωματεία του υπόλοιπου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
  • Συμμετέχουμε στην απεργία της 18ηςΦεβρουαρίου ως ένα πρώτο βήμα για έναν μαζικό και νικηφόρο αγώνα διαρκείας

Comments are closed.