Για το πρόγραμμα «Ευ Ζην»

Σε σχέση με το πρόγραμμα «Ευ Ζην» έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής :

 

  1. Ποιος είναι ο σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας και πώς θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα στοιχεία; Την έρευνα έχει αναλάβει το Χαροκόπειο. Θυμίζουμε ότι το Χαροκόπειο είχε και στο παρελθόν – το 2005 – επιχειρήσει τη διεξαγωγή άλλης έρευνας για τις διατροφικές συνήθειες, σε σχολεία της Αττικής, η οποία είχε καταγγελθεί από συλλόγους εκπ/κων λόγω της άμεσης σχέσης και συνεργασίας του ιδρύματος αλλά και της έρευνας με εταιρείες από τον κλάδο τροφίμων – ποτών. Ποιος μας διασφαλίζει σήμερα ότι η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί και θα αφορά ολόκληρο το μαθητικό πληθυσμό της χώρας δεν θα διαρρεύσει σε ιδιωτικές εταιρείες ;
  2. Πώς γίνεται μια έρευνα να γίνεται καθολικά σε όλους τους μαθητές δημοτικών και γυμνασίων της χώρας και μάλιστα να έχει και υποχρεωτικό χαρακτήρα; Κύριο χαρακτηριστικό των ερευνών είναι ότι γίνονται σε δείγμα ατόμων και σε εθελοντική βάση.
  3. Πώς διασφαλίζεται η ανωνυμία των μαθητών και των μαθητριών από τη στιγμή που θα συμπληρωθεί ο αριθμός μητρώου τους;
  4. Πώς είναι δυνατόν να ζητείται από τα σχολεία της χώρας να καλύψουν από μόνα τους το κόστος προμήθειας των υλικών για τις μετρήσεις των μαθητών, ενώ πολλά σχολεία δεν έχουν τα βασικά υλικά για να λειτουργήσουν (πετρέλαιο, χαρτιά, συντήρηση φωτοτυπικών, χαρτόνια, είδη καθαριότητας, κ.α.), αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς γιατί τα χρήματα από τις σχολικές επιτροπές καθυστερούν πολύ να έρθουν και όταν τελικά φτάνουν στα σχολεία είναι ήδη πολύ μειωμένα ;
  5. Οι εκτιμήσεις για 4 διδακτικές ώρες (σε κάθε τμήμα) που προβλέπουν οι σχεδιαστές του προγράμματος για την υλοποίηση του μάλλον είναι εκτός πραγματικότητας. Ακόμα όμως και σε αυτή την περίπτωση, η υλοποίηση του προγράμματος σε πανεθνικό επίπεδο σημαίνει ότι το μάθημα της φυσικής αγωγής θα διακοπεί λόγω της έρευνας για δυο τουλάχιστον εβδομάδες για όλους τους μαθητές και μαθήτριες της χώρας !
  6. Τελικά όποιος θέλει να κάνει μια οποιαδήποτε έρευνα θα χρησιμοποιεί το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές ; Μήπως όμως έτσι υπονομεύεται η βασική λειτουργία του δημόσιου σχολείου και διογκώνεται υπερβολικά η γραφειοκρατική διαδικασία μέτρησης, καταγραφής, συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, καταλόγων στοιχείων κλπ ; Υπάρχει τελικά όριο στο φόρτο γραφειοκρατικής εργασίας που μετακυλίεται στις διευθύνσεις και τους συλλόγους διδασκόντων ;

 

Καλούμε τη ΔΟΕ και τους συλλόγους εκπαιδευτικών όλης της χώρας να πάρουν θέση και για τα δύο αυτά ζητήματα. Καλούμε τους συλλόγους γονέων να ενημερώσουν σχετικά τα μέλη τους. Τονίζουμε ότι η συμμετοχή των μαθητών μπορεί να γίνει μόνο με τη συγκατάθεση των γονιών τους.

 

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ