Δεν συγκροτούμε ομάδες εργασίας, δε συναινούμε στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης – χειραγώγησης και στην οργάνωση σεμιναρίων για την ΑΕΕ σε επίπεδο σχολικής μονάδας

Ανακοίνωση Α’ Συλλόγου Αθηνών Π.Ε.

Το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει μια από τις πιο κρίσιμες και ιστορικές μάχες του ενάντια σε μια αντιεκπαιδευτική πολιτική που απαξιώνει το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Κομβικό επεισόδιο αυτού του αγώνα είναι η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση που αυτή την περίοδο προωθείται με την ΑΕΕ και την αυτοαξιολόγηση.

Μπροστά σε αυτή τη μάχη, ο Σύλλογός μας και τα μέλη του, μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες έχουμε ήδη τοποθετηθεί. Εκτιμούμε ότι διαμέσου των διαφόρων αξιολογήσεων το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:

–          Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης, και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του. Έτσι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα στιγματιστεί ως αποτυχημένος και στάσιμος υπηρεσιακά και μισθολογικά θεωρείται δεδομένος από τα πριν.

–          Να προωθήσουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, ο άκρατος ανταγωνισμός. Στη θέση της συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των σχολείων μεταξύ τους, θα έχουμε στο εξής μεμονωμένες σχολικές μονάδες που θα επιδιώκουν την επιβίωσή τους, υιοθετώντας πρακτικές προβολής και ανταγωνισμού.

–          Να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.

Γι΄αυτό και αγωνιζόμαστε ενάντια στην προωθούμενη αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση που αποτελεί το απαραίτητο συμπλήρωμά της όπως προβλέπεται με βάση το θεσμικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί. Δυστυχώς δεν μιλάμε για την αξιολόγηση σε πολιτικό και κοινωνικό κενό, μιλάμε για την αξιολόγηση στην περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης, των απολύσεων, της διαθεσιμότητας, της ανεργίας, της φτώχειας. Είναι το ίδιο το δημόσιο σχολείο, η ίδια η θέση εργασίας μας που κρίνεται και δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό ούτε στιγμή !

 

Η επιστολή του σχολικού συμβούλου μας επιβεβαιώνει στο ακέραιο :

–          Συζήτηση για την αξιολόγηση έγινε στα πλαίσια της συγκεκριμένης επιμορφωτικής συνάντησης. Από ποιον, με ποιο περιεχόμενο και με ποια σκοπιμότητα δεν μας ενδιαφέρει ούτε και υπήρχε σχετική αναφορά στην ανακοίνωσή μας. Δεν μας ενδιαφέρει επίσης καθόλου να απαντήσουμε σε σχόλια, υποθέσεις, χαρακτηρισμούς ούτε πρόκειται να παρασυρθούμε σε προσωπικές αντιπαραθέσεις. Μας ενδιαφέρει όμως και πολύ μάλιστα το ενδεχόμενο την επόμενη περίοδο να επιχειρηθεί να προωθηθεί η αξιολόγηση στα σχολεία μας με πρώτο στάδιο τις επιμορφωτικές συναντήσεις για την αυτοαξιολόγηση και δεύτερο στάδιο τη συγκρότηση ομάδων εργασίας. Επίσης, δεν πρέπει να λησμονεί κανείς ότι οι διευθυντές είναι μέλη του συλλόγου με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις που έχουν όλα τα μέλη του συλλόγου μας.

–          Δυστυχώς, επιβεβαιώνονται όσα ισχυριστήκαμε από την πρώτη στιγμή στο κείμενό μας αλλά και στις ενημερώσεις και τις συζητήσεις που έγιναν στα σχολεία : δεν υπάρχουν «ενημερώσεις» για την αξιολόγηση, «άτυπες», «εξωθεσμικές» και «ωφέλιμες» για τους συναδέλφους, υπάρχουν σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση (προγραμματισμένες επιμορφωτικές συναντήσεις, όπως ο ίδιος ο σύμβουλος αναγνωρίζει) για τα οποία οι θέσεις της ΔΟΕ και του Συλλόγου είναι σαφέστατες. Τέτοια σεμινάρια ματαιώθηκαν μετά από μαζικότατες κινητοποιήσεις από άκρη σ’ άκρη σε όλη τη χώρα, με στάσεις εργασίας, απεργίες και μαζικές συγκεντρώσεις, από την Κομοτηνή μέχρι την Ιεράπετρα. Τέτοιες συναντήσεις ο σχολικός σύμβουλος δεν έχει καλέσει ούτε και δηλώνει στην επιστολή του ότι θα καλέσει – ταυτόχρονα όμως με το έγγραφό του 30/25-2-2014  με θέμα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – επιχειρεί να  μετακυλήσει τις ευθύνες στους διευθυντές σε περίπτωση «που κρίνουν απαραίτητη την ενημέρωση/ επιμόρφωση» να τον καλέσουν εκείνοι για τα περαιτέρω ! Να τον καλέσουν δηλαδή να πραγματοποιήσει σε επίπεδο σχολικής μονάδας την επιμόρφωση για την ΑΕΕ (Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου). Άλλωστε, σκοπός της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) σύμφωνα με την εγκύκλιο 10-12-2014 «κατά το πρώτο έτος της εφαρμογής του θεσμού είναι η εισαγωγή του πνεύματος της «αυτοαξιολόγησης» στο σχολείο και η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης στην εκπαιδευτική κοινότητα». Ακριβώς για αυτές τις επιμορφωτικές συναντήσεις το ΔΣ της ΔΟΕ έχει ξεκάθαρη θέση. Επισυνάπτουμε :

«Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. υλοποιώντας την απόφασή του για αποτροπή πραγματοποίησης δράσεων που αφορούν τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας αλλά και τη γενικευμένη εφαρμογή της «αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου» όπως αυτή προωθείται με αυταρχικό και αντιεκπαιδευτικό τρόπο, με διωκτικό χαρακτήρα και στοχοποίηση του Έλληνα εκπαιδευτικού, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Κηρύσσει τρίωρη στάση εργασίας για κάθε φορά που θα πραγματοποιούνται σεμινάρια για την αξιολόγηση σε οποιοδήποτε Σύλλογο της Ελλάδας η οποία θα μπορεί να συνδυάζεται με όποια άλλη αγωνιστική κινητοποίηση αποφασίζουν να πραγματοποιούν οι Σύλλογοι Π.Ε. στις έδρες των οποίων πραγματοποιούνται συγκεντρώσεις – σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση» ΔΟΕ, Αρ. Πρωτ.437/26/11/2013

Καλούμε όλες και όλους τους συναδέλφους να συναισθανθούν την κρισιμότητα της στιγμής και να πράξουν ανάλογα. Τι θα σκεφτούν λοιπόν οι συνάδελφοί μας στην επαρχία αν μάθουν ότι ενώ εκείνοι στις εσχατιές της Ελλάδας έφτυναν αίμα για να μην περάσει η πολιτική της αξιολόγησης, εδώ, στο κέντρο της Αθήνας, οι ίδιοι οι δάσκαλοι καλούν το σύμβουλο στο σχολείο τους σε επιμορφωτικό σεμινάριο για την ΑΕΕ ;

Καλούμε και πάλι τους συναδέλφους να συνεδριάσουν ΑΜΕΣΑ οι σύλλογοι διδασκόντων σε όλες τις σχολικές μονάδες και να αποφασίσουν τη μη συγκρότηση ομάδων εργασίας. Υπενθυμίζουμε ότι η αυτοαξιολόγηση συνδέεται θεσμικά σαφέστατα με την ατομική αξιολόγηση.

Με την πιο μεγάλη ενότητα και αποφασιστικότητα η μαχόμενη εκπαίδευση  συνεχίζει έναν σημαντικό αγώνα που θα καθορίσει το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και δε θα επιτρέψει στην πολιτική της αξιολόγησης και των περικοπών να οργανώσει τη «σφαγή των αμνών» και την προώθηση των σχεδίων της αδίστακτης κυβέρνησης των Μνημονίων. Σε αυτή τη μάχη ο καθένας οφείλει να πάρει θέση. Καθαρά και ξάστερα. Δημόσια και ανοιχτά. Σε αυτή τη μάχη εμείς καλούμε τον κύριο σύμβουλο να πάρει το μέρος του εκπαιδευτικού κινήματος και να μην επιλέξει το ρόλο του επιθεωρητή που το νέο θεσμικό πλαίσιο του επιφυλάσσει.

 

Από το Δ.Σ.