Για τις ανακοινώσεις των παρατάξεων του Συλλόγου μπορείτε να ενημερώνεστε από τους παρακάτω συνδέσμους των κεντρικών τους σελίδων:

Εκπαιδευτικά Περιοδικά:

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Λέσχη

Θέματα Παιδείας

15-11-2014

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ Γ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ (13-11-2014)

Α. Για το Πολιτικό πλαίσιο, το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης
Η Κυβέρνηση συνεχίζει και βαθαίνει την επίθεση της στα εργατικά και λαϊκά στρώματα. Συνεχίζει απτόητη την πολιτική που έχει συναποφασίσει με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την ΕΚΤ, το ΔΝΤ και τον ΟΟΣΑ. Με εργαλεία το χρέος και τα δημοσιονομικά ελλείμματα,  φορτώνει το βάρος της καπιταλιστικής κρίσης στις πλάτες των εργαζόμενων.
Αυτή η εγκληματική πολιτική έχει οδηγήσει στην ανεργία κοντά στα δυο εκατομμύρια εργαζόμενους. Έχει περικόψει στο μισό τους μισθούς και τις συντάξεις  των εργαζομένων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Διαλύει τις εργασιακές σχέσεις, το 8ωρο, τη μόνιμη και σταθερή εργασία, τις συλλογικές συμβάσεις, την κοινωνική ασφάλιση. Προχωράει στη συρρίκνωση των κοινωνικών δομών του κράτους και παραδίδει μεγάλα τμήματα της Υγείας, της Παιδείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Οδηγεί στην απόγνωση με τη φοροεπιδρομή και τις κατασχέσεις, καταστρέφει τα μικρομεσαία στρώματα. Καταργεί δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων και του λαού.
Την ίδια στιγμή η εκπαίδευση δέχεται την πιο βίαιη επίθεση από ποτέ:
 
α) με τη δραστική μείωση της κρατικής χρηματοδότησης και του εκπαιδευτικού προσωπικού έως του σημείου να υπολειτουργούν ή και να καταργούνται σχολικές δομές, όπως το ολοήμερο, η ενισχυτική διδασκαλία, η παράλληλη στήριξη
β) με την πολυτυπία και την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των προγραμμάτων (μόνο στην πρωτοβάθμια, κλασικά σχολεία, πρότυπα/πειραματικά) και την εισαγωγή πλήθους «καινοτόμων δράσεων», προγραμμάτων και ειδικών πανελλήνιων ημερίδων του «Κοινωνικού Σχολείου»
γ) με την προώθηση δομικών αλλαγών στην πρωτοβάθμια με στόχο το σχολείο της αμάθειας όπου η εκμάθηση μιας σειράς δεξιοτήτων θα αρκεί
δ) με την Τράπεζα Θεμάτων και τον εξεταστικό μινώταυρο στο Λύκειο που επιβάλει την ένταση των ταξικών φραγμών και τη μετατροπή του σχολείου σε ένα απέραντο φροντιστήριο και της διδασκαλίας σε εκμάθηση συμπλήρωσης σταθμισμένων τεστ
ε) με την επιβολή του επιχειρηματικού μοντέλου στην εκπαίδευση, με την αξιολόγηση, το διευθυντικό δικαίωμα, την ιεραρχία, το συνεχή γραφειοκρατικό  έλεγχο, την ανισότητα των μισθών, τον ανταγωνισμό, την ανασφάλεια και την υπαγωγή όλων στο ατομικό όφελος
στ) με τις καινοφανείς προτάσεις για «εθελοντές εκπαιδευτικούς» που θα πληρώνονται με …μόρια
Σ’ αυτή την κατεύθυνση προχωράει η εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση με στόχο την πλήρη πειθάρχηση και εκφοβισμό των εκπ/κών ώστε να οικοδομηθεί το «νέο σχολείο» με ταμπέλα δημόσιου και όρους ιδιωτικού:
–          σχολείο βασισμένο στον ανταγωνισμό, την ταξική διαφοροποίηση και τις προτεραιότητες της αγοράς.
–          σχολείο της αγοράς, φθηνό, αυταρχικό, εξοντωτικό και ελιτίστικο.
–          σχολείο που αντικαθιστά τη συνολική γνώση και παιδεία με τις λειτουργικές δεξιότητες.
Δεν θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε. 
Η κυβέρνηση έχει έτοιμο το σχέδιο Νόμου για το Νέο Μισθολόγιο που θα σφαγιάσει ακόμη μια φορά τους μισθούς των υπαλλήλων. Έχει έτοιμο νέο Νόμο για το συνδικαλισμό για την απαγόρευση των απεργιών και την κάμψη των αντιστάσεων των εργαζομένων. Έχει έτοιμο νέο Νόμο για τα ασφαλιστικά Ταμεία όπου προωθεί την πλήρη απαξίωση τους, την κατάργηση του εφάπαξ κλπ.
Σήμερα, είναι η ώρα να ξεκινήσουμε αντεπίθεση! 
Προτείνουμε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο διεκδίκησης και πρόγραμμα δράσης που απαντά στο μέγεθος της επίθεσης που δέχονται οι εργαζόμενοι.
Πρωταρχική προϋπόθεση για την επίλυση όλων των λαϊκών προβλημάτων αλλά και των προβλημάτων του δημόσιου δωρεάν σχολείου, θεωρούμε την αντιπαράθεση με μαζικούς κοινωνικούς δημοκρατικούς αγώνες του λαού μας με κάθε επίδοξο διαχειριστή της ίδιας αντιδραστικής αντιλαϊκής πολιτικής. Σε μια τέτοια ιστορική στιγμή, είναι ανάγκη να διαμορφωθεί ένα μεγάλο, μαχητικό, πανεκπαιδευτικό, λαϊκό, κοινωνικό μέτωπο σύγκρουσης και αντιπαράθεσης που θα προβάλλει στόχους και αιτήματα που θα απαντούν στην κρίση από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών, ευρύτερα των εργαζομένων και των συλλογικών τους συμφερόντων.
Εμείς οι εργαζόμενοι δεν χρωστάμε τίποτα και δεν πληρώνουμε τίποτα. Να πληρώσει η οικονομική ολιγαρχία που προκάλεσε την κρίση και οι πολιτικοί της εκπρόσωποι. Να φύγουν τρόικα – Δ.Ν.Τ. – Ε.Ε. από τη χώρα. Είμαστε αντίθετοι στις πολιτικές  που επιβάλλουν με αφορμή το χρέος οι κυβερνήσεις, οι δανειστές και η τρόικα με το περιβόητο «κούρεμα» και την επιβολή ενός «αέναου» Μνημονίου που οδηγεί στη διαχρονική μείωση μισθών και συντάξεων, στη φτώχεια, την ανεργία, την κατάρρευση και πλήρη εμπορευματοποίηση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της παιδείας και της υγείας, στην πώληση της δημόσιας περιουσίας, στην πρόκληση εν τέλει μιας τεράστιας κοινωνικής καταστροφής. Παλεύουμε για την ανατροπή των μνημονίων και της δανειακής σύμβασης. Προβάλλουμε τα αιτήματα για παύση πληρωμών του χρέους, γενναία φορολόγηση του κεφαλαίου, των τραπεζών και της εκκλησιαστικής περιουσίας, εθνικοποίηση των τραπεζών και  των κοινωφελών οργανισμών, κρατική φαρμακοβιομηχανία, μείωση των στρατιωτικών δαπανών, έλεγχο των τιμών των προϊόντων λαϊκής κατανάλωσης και των φαρμάκων.
 ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΙΣΩ :
-Κάτω τα χέρια από τη μονιμότητα και τις σταθερές εργασιακές σχέσεις– καμία εφεδρεία/απόλυση/διαθεσιμότητα. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους.
-Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, υπεράσπιση των ασφαλιστικών κατακτήσεων. Να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι οικογένειές μας από το μισθό μας. Αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας 4ετίας. Τώρα επαναφορά του μισθού του νεοδιόριστου στα επίπεδα του 2009. Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού. Ακώλυτη  βαθμολογική  και μισθολογική  εξέλιξη και άμεσο ξεπάγωμα των βαθμολογικών προαγωγών. Ενιαία συλλογική σύμβαση. Γνήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας εφ’ όλης της ύλης. Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο και την εφεδρεία στο δημόσιο.
-Άμεση χρηματοδότηση όλων των ταμείων (ΜΤΠΥ, ΤΕΑΔΥ, ΤΠΔΥ) για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τους δικαιούχους. Όχι στη διάλυση της επικουρικής ασφάλισης και στη μείωση των εφάπαξ. Επιστροφή των κλεμμένων στα ασφαλιστικά Ταμεία. Να δώσει το Κράτος τα χρήματα που δεν έχει αποδώσει για χρόνια στα Ταμεία του δημοσίου. Ο έλεγχος των ταμείων να περάσει άμεσα στα χέρια των εργαζόμενων. Να ακυρωθούν-καταργηθούν όλες οι αντιδραστικές αλλαγές που έγιναν με τα αντι-ασφαλιστικά μέτρα και νόμους την τελευταία δεκαετία. Δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα με εργατικό έλεγχο, που να καλύπτει πλήρως και ποιοτικά τις ανάγκες των εργαζόμενων και των συνταξιούχων. Άμεση παροχή όλων των ιατρικών εξετάσεων και πλήρης δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους –ες.
-Φραγμός στη φοροεπιδρομή και την φοροληστεία του εισοδήματος. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και κάθε είδους χαρατσιού στους εργαζομένους. Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη.
-Άμεση μείωση των τιμών στα βασικά είδη διατροφής – ένδυσης καθώς και των τιμών για τις στοιχειώδεις κοινωνικές υπηρεσίες (φως, νερό, τηλέφωνο) με τη δραστική μείωση της έμμεσης φορολογίας και την κατάργησή της για τα είδη πρώτης ανάγκης.
-Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση, κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία. Συλλογικές διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του διδακτικού έργου.
-Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά και να λειτουργήσουν τα σχολεία με το απαραίτητο προσωπικό. Σχέση συνταξιοδοτήσεων και προσλήψεων 1:1 τουλάχιστον για τα 4 τελευταία χρόνια όπου συνταξιοδοτήθηκαν 9.000 εκπαιδευτικοί της Π.Ε. κι έγιναν μόνο 278 μόνιμοι διορισμοί. Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, στο όνειδος της απλήρωτης εθελοντικής εργασίας, στα κοινωφελή προγράμματα και την ωρομισθία.
-Να συσταθούν άμεσα οργανικές θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε όλοι οι συνάδελφοι που μετατάχθηκαν από τη δευτεροβάθμια και παραμένουν στη διάθεση των διευθύνσεων να αποκτήσουν οργανική θέση.
-Κατάργηση του Ν. 4093 που καταργεί το τεκμήριο της αθωότητας και θέτει σε αργία υπαλλήλους για τους οποίους έχει κινηθεί διαδικασία πειθαρχικού ή έχει ασκηθεί δίωξη για συγκεκριμένα αδικήματα.
-Διεύρυνση των δημοκρατικών και συνδικαλιστικών ελευθεριών των εργαζομένων. Κατάργηση του θεσμού της πολιτικής επιστράτευσης, όχι στο νέο αντι-συνδικαλιστικό νόμο που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Ένα νέο μορφωτικό σχέδιο για το δημόσιο σχολείο
Σήμερα περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε ένα νέο μορφωτικό/κοινωνικό σχέδιο για το δημόσιο σχολείο – αναπόσπαστο τμήμα μιας συνολικότερης στρατηγικής ριζικής κοινωνικής και εκπαιδευτικής χειραφέτησης. Κάποια επιμέρους στοιχεία αυτής της πρότασης αλλά και διεκδικήσεις άμεσης προτεραιότητας μπορούν να είναι :
  • Ριζική αλλαγή της δομής της δημόσιας εκπαίδευσης με θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και του ενιαίου δωδεκάχρονου δημόσιου δωρεάν σχολείου. Ίδρυση νηπιαγωγείων, διορισμοί νηπιαγωγών. Επαναλειτουργία των καταργημένων τομέων στην Τεχνική Εκπαίδευση. Κρατικό πιστοποιητικό, γλωσσομάθειας για Αγγλικά – δεύτερη ξένη γλώσσα και πληροφορική με την αποφοίτηση από το Λύκειο.
  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του ΓΚΠ. Δημιουργία ενός αποτελεσματικού δικτύου υποστηρικτικών θεσμών μέσα στο δημόσιο σχολείο για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Στήριξη της λειτουργίας του ΚΕΔΔΥ. Ενίσχυση της ειδικής αγωγής. Εξοπλισμός όλων των σχολείων με εργαστήρια πληροφορικής, δημιουργία μεγάλης βιβλιοθήκης σε κάθε σχολικό συγκρότημα.
  • Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να αντιστοιχούν στο στόχο της γενικής μόρφωσης και της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης όλου του μαθητικού πληθυσμού. Μείωση της ύλης σε όλο το εύρος της εκπαίδευσης, κατάργηση των εξεταστικών φραγμών και της τράπεζας θεμάτων.
  • Να οργανωθούν συσσίτια στα σχολεία από κρατικούς και δημόσιους φορείς, ώστε να καλυφθούν οι πιο άμεσες ανάγκες μαθητών και οικογενειών που βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο. Να υπάρξει μέριμνα για τα παιδιά που δεν έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
  • Μεγάλο μέρος της κοινωνίας μετά το ξέσπασμα της κρίσης αδυνατεί να καλύψει την επαφή των παιδιών με ένα φάσμα μορφωτικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, τώρα που καταρρέει όλος ο προηγούμενος τρόπος ζωής. Το σχολείο είναι συχνά ο μόνος δημόσιος χώρος με ελεύθερους χώρους και υποδομές σε ένα πυκνοκατοικημένο αστικό ιστό. Πρέπει να διεκδικήσουμε την αξιοποίηση του σε μια λογική αντιπαράθεσης με τα ΕΑΕΠ και τις πολιτικές εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. Άρα πρέπει να διεκδικήσουμε τη δυνατότητα του σχολείου να στεγάσει σε μια ζώνη ελεύθερων δραστηριοτήτων με μόνιμο προσωπικό (εκπαιδευτικοί, φύλακες, κλπ.) όλες εκείνες τις αθλητικές, πολιτιστικές δραστηριότητες που οι γονείς αδυνατούν πια να προσφέρουν στα παιδιά τους.
  • Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα. Με προγραμματισμό / αποτίμηση του διδακτικού έργου σε τοπικά/κεντρικά αιρετά συλλογικά όργανα.
  • Αυτοδιοίκηση της σχολικής μονάδας με ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
  • Αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών, περιεχομένου και στόχων της μόρφωσης των εκπαιδευτικών στα παιδαγωγικά τμήματα, τμήματα νηπιαγωγών και τις καθηγητικές σχολές. Επιμόρφωση/μετεκπαίδευση όλων των εκπαιδευτικών σε αντίστοιχη κατεύθυνση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
Για το αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης
Τι κάνουμε άμεσα :
  • Οργανώνουμε την αντίστασή μας στην αξιολόγηση συμμετέχοντας καθολικά στην απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ και της ΔΟΕ. Όποτε καλούμαστε σε οποιαδήποτε αξιολογική διαδικασία, δηλώνουμε τη συμμετοχή μας στην αποχή και δεν υλοποιούμε καμιά εντολή που έχει σχέση με την αξιολόγηση.
  • Υπογράφουμε τη σχετική δήλωση στη λίστα του Συλλόγου αλλά και στην πανελλαδική δημόσια λίστα υπογραφών, δείχνοντας έτσι τη θέλησή μας να υλοποιήσουμε την απόφαση της ΔΟΕ για αποχή.
  • Συγκροτούμε Επιτροπή Αγώνα, η οποία μαζί με το ΔΣ θα αναλάβει την ευθύνη της συσπείρωσης των συναδέλφων σε αυτή την κατεύθυνση, με περιοδείες στα σχολεία, εκδηλώσεις, συσκέψεις, συντονισμό με αντίστοιχες επιτροπές άλλων συλλόγων. Τρίτη 18/11 ανοιχτή σύσκεψη του νέου ΔΣ, της επιτροπής αγώνα και όλων των νηπιαγωγών του Συλλόγου για την οργάνωση της αντίστασης.
  • Στις επικείμενες συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για τα σχέδια δράσης και το νέο προγραμματισμό της ΑΕΕ, δηλώνουμε αποχή ώστε ο Σύλλογος Διδασκόντων να μην έχει απαρτία και να μην γίνει συνεδρίαση για το συγκεκριμένο θέμα. Δεν μπαίνουμε σε ομάδες εργασίας.
  • Δεν παραδίδουμε προγραμματισμό, ούτε δηλώνουμε σχέδιο εργασίας και δεν παραδίδουμε οτιδήποτε μπορεί να αναρτηθεί στο παρατηρητήριο της αξιολόγησης. Δεν κάνουμε αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση, δεν παραδίδουμε έκθεση ατομικής αξιολόγησης, δεν δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη. Ανάλογα με τις εξελίξεις και την ένταση της αντιπαράθεσης, αξιοποιούμε κάθε μορφή πάλης με στόχο να μπλοκάρουμε την αξιολόγηση (αποχή, στάσεις εργασίας, οργανωμένες μαζικές παραιτήσεις διευθυντών και προϊσταμένων νηπιαγωγείων κλπ.)
  • Καλούμε τη ΔΟΕ να προχωρήσει σε παναττική σύσκεψη για το ζήτημα της αξιολόγησης, μαζί με το Συντονισμό Συλλόγων προχωρούμε στην οργάνωσή της αν η ΔΟΕ αδρανήσει. Οργανώνουμε συγκεντρώσεις στα γραφεία των συμβούλων και στην περιφέρεια μαζί με τους υπόλοιπους Συλλόγους.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ :
Εμείς οι εργαζόμενοι χρειάζεται να πάρουμε την υπόθεση των αγώνων στα χέρια μας. Με αποφασιστικούς απεργιακούς αγώνες που θα συντονίζονται με τους άλλους εργαζόμενους μπορούμε να νικήσουμε. Με γενική πολιτική απεργία με διάρκεια και προοπτική σύγκρουσης και ανατροπής κυβέρνησης, ΕΕ και ΔΝΤ.
  • Συμμετέχουμε στο Συντονισμό Συλλόγων και ΕΛΜΕ αλλά και πρωτοβάθμιων σωματείων υπηρετώντας αυτή την κατεύθυνση και οργανώνοντας αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Απευθυνόμαστε στα σωματεία εργαζομένων της περιοχής μας και τους τοπικούς φορείς για κοινές δράσεις, εκδηλώσεις και κοινές συγκεντρώσεις. Συμμετέχουμε στο συλλαλητήριο της 14ης Νοέμβρη και στην πορεία του Πολυτεχνείου με το μπλοκ των Συλλόγων Π.Ε.
  • Καμπάνια για τη φτωχοποίηση των μαθητών, επιτροπές αλληλεγγύης παντού.
  • Έκδοση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με τη νομοθεσία και τις διεκδικήσεις μας για εργασιακές σχέσεις, άδειες, τοποθετήσεις κ.λπ.
  • Ενεργοποιούμε την παιδαγωγική ομάδα του Συλλόγου με στόχο τον αναστοχασμό της διδακτικής μας πράξης και την πληρέστερη επεξεργασία της πρότασής μας για το δημόσιο σχολείο.
Το προεδρείο της ΓΣ
Παναγιώτης Κασσιανός
Δημήτρης Κατσούδας

Comments are closed.