Ενημερωτικό Δελτίο της αιρετού Κλιάφα Αρτέμιδος για συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ, συμπτύξεις τμημάτων, σύσταση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, παράλληλη στήριξη

Συνεδρίασε την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου το ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας και συζήτησε τα παρακάτω θέματα:

  1. 1.      Αιτήσεις τοποθέτησης – απόσπασης εκπαιδευτικών όλων των κλάδων.

Έγιναν δεκτές δέκα (10) αιτήσεις απόσπασης – τοποθέτησης εκπαιδευτικών, ενώ έμειναν  σε εκκρεμότητα επτά (7) καθώς δεν υπήρχαν κενά στα σχολεία που επιθυμούσαν να αποσπαστούν.

  1. 2.   Επιλογή εκπαιδευτικών για στελέχωση κατ΄ οίκον διδασκαλίας.

Ανατέθηκε υπερωριακή απασχόληση κατ’ οίκον διδασκαλίας σε έναν εκπαιδευτικό.

  1. 3.   Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών.

Εγκρίθηκαν ομόφωνα δύο αιτήσεις συναδέλφων ΠΕ 70 για συνάφεια μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.

  1. 4.      Αναπλήρωση Προϊσταμένης από αναπληρώτρια εκπαιδευτικό.

Τοποθετήθηκε προϊσταμένη νηπιαγωγείου αναπληρώτρια νηπιαγωγός λόγω μακροχρόνιας αναρρωτικής άδειας της προϊσταμένης.

  1. 5.      Απόλυση εκπαιδευτικού λόγω ανικανότητας προς εργασία.

Έγινε δεκτή η αίτηση συναδέλφου για απόλυση λόγω μη ιάσιμου νοσήματος.

  1. 6.      Χορήγηση αδειών άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή.

Έγιναν ομόφωνα δεκτές οι 17 αιτήσεις συναδέλφων για την άσκηση άδειας ιδιωτικού έργου. Απορρίφθηκε μία αίτηση καθώς ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να υποβάλλει αίτηση στο ΠΥΣΠΕ στο οποίο υπηρετεί.

Οι άδειες ισχύουν από την ημερομηνία της αίτησης των συναδέλφων. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λάβουν άδεια καλό είναι να καταθέτουν την αίτηση πριν την ημερομηνία έναρξης του έργου, για να μην υπάρχει πρόβλημα κατά την πληρωμή τους.

  1. 7.   Χορήγηση επιδόματος σε αναπληρώτρια διευθύντρια.

Εγκρίθηκε ομόφωνα η χορήγηση επιδόματος σε συνάδελφο για το χρονικό διάστημα που εκτελούσε τα καθήκοντα της αναπληρώτριας διευθύντριας.

  1. 8.   Μείωση διδακτικού ωραρίου.

Εγκρίθηκε η μείωση του διδακτικού ωραρίου σε συνάδελφο που εκτελεί χρέη προέδρου σχολικής επιτροπής.

  1. 9.    Τοποθέτηση αναπληρωτή υποδιευθυντή.

Τοποθετήθηκε αναπληρωτής υποδιευθυντής στο 10ο Ειδικό Σχολείο Αθηνών, ο αρχαιότερος στη σειρά συνάδελφος.

 

    

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Έχουν περάσει σχεδόν τρεις μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και της εφαρμογής της Υ.Α. για το «ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου». Οι συνεχείς κινητοποιήσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών πέτυχαν να μην μετακινηθούν εκπαιδευτικοί από την Α’ Διεύθυνση. Η καθημερινότητα των σχολείων επιβεβαιώνει αυτό που είχαμε επισημάνει από την αρχή: Ο νέος τύπος σχολείου όχι μόνο δε θα βελτίωνε το δημόσιο σχολείο αλλά αντίθετα θα επιδείνωνε τις εργασιακές σχέσεις μετατρέποντας τους εκπαιδευτικούς σε λάστιχο, το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται όχι με βάση παιδαγωγικά κριτήρια αλλά με τη λογική της συμπλήρωσής του όπως – όπως προκειμένου να βγουν οι ώρες. Οι εκπαιδευτικοί χρεώνονται καθήκοντα όπως η σίτιση, χωρίς όμως να τους προσμετράται η ώρα, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο το διδακτικό τους ωράριο. Για το συγκεκριμένο θέμα πρέπει το συνδικαλιστικό κίνημα (ΔΟΕ – Σύλλογοι ) να πιέσει ώστε να προσμετρηθεί η ώρα της σίτισης σε όλους τους συναδέλφους.

Σε δεκάδες σχολεία λείπουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, ενώ μέχρι την προηγούμενη βδομάδα τμήματα νηπιαγωγείων ήταν κλειστά εξαιτίας της έλλειψης νηπιαγωγών.

Για την αναπλήρωση των δασκάλων που απουσιάζουν με μακροχρόνιες άδειες δεν υπάρχουν αναπληρωτές. Η διεύθυνση προτείνει στις σχολικές μονάδες να συμπτύσσουν τμήματα που έχουν χωριστεί λόγω διαγνώσεων αν αριθμός των παιδιών είναι μικρότερος του 25 αν πρόκειται για δύο τμήματα ή λιγότερος του 50 αν πρόκειται για τρία τμήματα, ενεργοποιώντας  στην πράξη την εγκύκλιο του υπουργείου για το χωρισμό των τμημάτων σε περιπτώσεις που υπάρχουν διαγνώσεις. Οι λογιστικές, μνημονιακές πολιτικές εφαρμόζονται πλήρως στο δημόσιο σχολείο προκειμένου να καλυφθούν τα κενά σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Στις 20/10/2016 δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 3391, τ. Β’, Αριθ. 172260/Ε1) για τη σύσταση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στην Α/θμια Εκπαίδευση. Στην Α’ Διεύθυνση Αθήνας συστήνονται οι παρακάτω οργανικές: 50 ΠΕ 05 (Γαλλικών), 21 ΠΕ 07 (Γερμανικών), 0 ΠΕ 08 (Εικαστικών), 83 ΠΕ 19-20 (Πληροφορικής), 4 ΠΕ 32 (Θεατρικής Αγωγής). Οι οργανικές θέσεις συστήνονται στη Διεύθυνση και όχι σε σχολικές μονάδες ή ομάδες σχολείων (με συγκεκριμένο διδακτικό ωράριο που να υποστηρίζει τις συγκεκριμένες οργανικές θέσεις), γεγονός που ανοίγει τον δρόμο για την περαιτέρω αμφισβήτηση και κατάργηση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα, γεγονός που θα απογειώσει την ελαστικοποίηση των εργασιακών μας σχέσεων. Ο αριθμός των οργανικών θέσεων είναι αναντίστοιχος με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, χαρακτηριστικό γεγονός ότι στον κλάδο ΠΕ 08, δε συστήνεται καμία οργανική θέση, ενώ για τους ΠΕ 32 ιδρύονται τέσσερις.

Αυτό που χρειάζεται να διεκδικούμε είναι:

α) Σύσταση οργανικών θέσεων για όλες/όλους τις/τους μεταταχθέντες συναδέλφους μας ανά σχολείο ή ομάδα σχολείων με ικανό αριθμό διδακτικών ωρών, ώστε να υποστηρίζεται η αντίστοιχη οργανική θέση και να μη μετακινούνται οι συνάδελφοι σε περισσότερα από δύο ή τρία σχολεία εντός Δ/νσης ή ακόμα χειρότερα να αναγκαστούν να μετακινηθούν εντός Περιφερειακής Δ/νσης Π. & Δ. Εκπ/σης Αττικής.

β) Απόσυρση – κατάργηση άμεσα της υπουργικής απόφασης με ημερομηνία  30 – 5 – 2016 που απαγορεύει τη λειτουργία παράλληλων τμημάτων γαλλικής – γερμανικής στα Δημοτικά Σχολεία. Οι μαθητές πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να διδαχτούν στο σχολείο τους τη δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά) που επιθυμούν.

Τα κενά στην ειδική αγωγή παραμένουν. Παρά την ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης, όχι τόσα ώστε να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες, στην Α’ Διεύθυνση 34 Τμήματα Ένταξης είναι κλειστά, λόγω έλλειψης διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών. Ο διευθυντής εκπαίδευσης θα προχωρήσει στην εφαρμογή του άρθρου 48 του ν. ν.4415/2016 (Α΄ 159) και της εφαρμοστικής  εγκυκλίου 163629/ΓΔ4  που καθορίζουν τα προσόντα διορισμού – τοποθέτησης στην ειδική αγωγή,  για να καλύψει τα κενά στην ειδική αγωγή.   Οι παραπάνω διατάξεις δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερη ασάφεια ως προς τα προσόντα των εκπαιδευτικών  της ειδικής εκπαίδευσης, ασάφεια που κυμαίνεται από την απόλυτη εξειδίκευση μέχρι την μηδενική επιμόρφωση σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης.

Την ίδια στιγμή οι παράλληλες στηρίξεις συνεχίζουν να μοιράζονται σε δύο ή τρεις μαθητές προσφέροντας έτσι μια part  – time υποστήριξη στους μαθητές, υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά τους δικαιώματα επιβεβαιώνοντας πως το περιεχόμενο του «σχολείου για όλα τα παιδιά», είναι  ένα φθηνό σχολείο με ρευστές δομές που δεν εξασφαλίζουν την αναγκαία σταθερή ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση που έχουν ανάγκη οι μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η απάντηση σε όλα τα παραπάνω δεν μπορεί να είναι η αποδοχή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών. Η αντίσταση και η ανατροπή των πολιτικών Κυβέρνησης – Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ. –ΟΟΣΑ, των μνημονίων, του σχολείου της αγοράς και της φτώχειας, της αδιοριστίας, της κινητικότητας, της ελαστικής εργασίας, και της μετατροπής των δικαιωμάτων μας σε εξυπηρετήσεις αποτελούν μονόδρομο.

Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Τ Ι Κ Ο  Δ Ε Λ Τ Ι Ο της αιρετής στο ΠΥΣΠΕ Α΄ΑΘΗΝΑΣ

Κλιάφα Αρτέμιδας εκλεγμένης με το ψηφοδέλτιο

της Ανεξάρτητης Ριζοσπαστικής Παρέμβασης ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

Άρτεμις Κλιάφα,

τηλ. 6986599304, akliafa@gmail.com

                                                                      Γεωργιόπουλος Γιώργος  (αναπληρωματικός)

τηλ. 6948519294  geogeor2@gmail.com