Για τις ανακοινώσεις των παρατάξεων του Συλλόγου μπορείτε να ενημερώνεστε από τους παρακάτω συνδέσμους των κεντρικών τους σελίδων:

Εκπαιδευτικά Περιοδικά:

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Λέσχη

Θέματα Παιδείας

29-11-2017

Μαζική η τακτική ΓΣ του Συλλόγου μας – Ολόκληρη η απόφαση εδώ

Η μαζικότερη ΓΣ του Συλλόγου μας τα τελευταία 11 χρόνια, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου

 

Απόφαση της τακτικής Γενικής Συνέλευσης (29-11-2017)

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, μέσα σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, συνεχίζοντας το μνημονιακό της κατήφορο και τη λεηλασία των κοινωνικών δικαιωμάτων, ψήφισε το 4ο μνημόνιο – οδοστρωτήρα, που προβλέπει μέτρα ύψους 4,9 δις ευρώ μέχρι το 2021, ενώ στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου συμφώνησε σε  λιτότητα διαρκείας μέχρι το 2060, αφού με την απόφασή του προβλέπονται πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2023 και 2% μέχρι το 2060! Τα παραπάνω σημαίνουν μειώσεις συντάξεων, μειώσεις των μισθών των πιο χαμηλόμισθων εργαζόμενων μέσα από τη πρωτοφανή μείωση του αφορολόγητου, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, χτύπημα των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, περικοπές στα επιδόματα τέκνων/φτώχειας/θέρμανσης, νέα αξιολόγηση και κινητικότητα στο Δημόσιο.

Το νέο 4ο μνημόνιο, τα αντιλαϊκά μέτρα που προβλέπει η συμφωνία κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, η επιταγή των θεσμών να πληρώσει ο λαός 14,8 δις ευρώ το 2017 για τόκους και χρεολύσια συνεχίζει το έργο των μνημονιακών αντιλαϊκών αντιεκπαιδευτικών πολιτικών όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων, αφήνοντας ακόμα πιο βαθιές χαρακιές στο ήδη πληγωμένο σώμα των εργαζόμενων και των ανέργων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πιστή στις δεσμεύσεις της ΕΕ, του Δημοσιονομικού Συμφώνου και του ΟΟΣΑ, αναλαμβάνει να υλοποιήσει όλα τα μνημόνια, παγιώνει το καθεστώς της μόνιμης επιτροπείας. Είναι μια κυβέρνηση προώθησης των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και κλιμάκωσης της αντιλαϊκής επίθεσης όπως αποδείχθηκε με την ψήφιση του 4ου μνημονίου.  Την ίδια στιγμή, είναι τουλάχιστον εξοργιστική η στάση της μνημονιακής αντιπολίτευσης και ολόκληρου του πολιτικού κατεστημένου να μοιράζουν ξανά ψεύτικες υποσχέσεις για «έξοδο από τα μνημόνια» ενώ είναι εκείνοι που βύθισαν τη χώρα στη μνημονιακή κόλαση όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Ταυτόχρονα  η κυβέρνηση συναινεί και παρέχει διευκολύνσεις στις νέες πολεμικές ιμπεριαλιστικές εκστρατείες των ΗΠΑ. Στο έδαφος της καπιταλιστικής κρίσης και του ανταγωνισμού των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων που αναδιαμορφώνουν τις σφαίρες επιρροής, αιματοκυλώντας τους λαούς και οδηγώντας εκατομμύρια στην προσφυγιά, αναπτύσσεται η δράση του φασισμού και των νεοναζιστικών συμμοριών που υπηρετώντας τις πιο ακραίες συστημικές αντιλήψεις, στοχοποιούν τους πρόσφυγες, τους μετανάστες, τις συλλογικότητες του κινήματος, κάθε ριζοσπαστική φωνή, κάθε τι διαφορετικό.

Αποφασίζουμε να πάμε αλλιώς και να κλιμακώσουμε τη σύγκρουση από τη μεριά των εργαζόμενων. Αποδείχτηκε ότι η επίθεση που δεχόμαστε δεν έχει τέλος και δεν πρόκειται ούτε να ανακοπεί ούτε να σταματήσει, αν οι εργαζόμενοι δεν ξαναβγούν αποφασιστικά στο δρόμο. Δεν περιμένουμε την ψήφιση νέων μέτρων για να απεργήσουμε συμβολικά, αλλά οργανώνουμε τον αγώνα για την ανατροπή της σημερινής δραματικής κατάστασης των εργαζομένων και την αποτροπή των νέων μέτρων. Απέναντι στα νέα μνημόνια, απέναντι στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, πρέπει να ανοίξει ένας νέος κύκλος αγώνων, ένας νέος κύκλος άνθισης των εκπαιδευτικών, των εργατικών και λαϊκών αγώνων και διεκδικήσεων. Γιατί ό,τι εφαρμόζεται δύσκολα ανατρέπεται, γιατί ό,τι χάνεται είναι κομμάτι της ζωής μας, γιατί όσο προχωράνε τα μέτρα κυριαρχεί ένας πραγματισμός που μας δηλητηριάζει, που λέει ότι δεν γίνεται αλλιώς. Στη μνημονιακή εφταετία, μόνο η λαϊκή κινητοποίηση έφερε απονομιμοποίηση, ρωγμές, φραγμούς, καθυστερήσεις κι έστω κάποιες μικρές νίκες απέναντι στην επίθεση κυβερνήσεων, ΕΕ και ΔΝΤ.  Στην εκπαίδευση το ξέρουμε καλά, με το μπλοκάρισμα της εφαρμογής της αξιολόγησης, τη νίκη του αγώνα των απολυμένων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας, την αποτροπή των υποχρεωτικών μετακινήσεων, την προσμέτρηση της ώρας σίτισης ως διδακτικής για όλους τους εκπαιδευτικούς. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να συγκροτήσουμε ένα πλατύ, ενωτικό, κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα ανατροπής για την ανατροπή των μνημονίων, μεσοπρόθεσμου, δανειακής, -ΕΕ -ΔΝΤ και έξοδο από τον «μηχανισμό» στήριξης. Ανατροπή του Συμφώνου για το Ευρώ. Παύση πληρωμών του  χρέους – μη αναγνώριση του χρέους, διεθνιστικός αγώνας και ρήξη-έξοδος από το ευρώ, την ΟΝΕ και την Ε.Ε.

 

 

Διαμορφώνουμε ένα συνολικό διεκδικητικό πλαίσιο για το εκπαιδευτικό κίνημα

Διεκδικούμε άμεσα:

  • Άμεση απόσυρση του ΠΔ 79, των Υπουργικών αποφάσεων και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για το δημοτικό σχολείο, το νηπιαγωγείο, την ειδική αγωγή.
  • Άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης δημόσιας υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Όλα τα προνήπια και νήπια, 4-6 ετών στο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο. Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο). Άμεσα μέτρα για την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και διορισμοί νηπιαγωγών για την καθολική υποχρεωτική εφαρμογή της δίχρονης. Όχι στην ενοποίηση των τμημάτων ΑΤΕΙ Βρεφονηπιοκόμων με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα των Νηπιαγωγών. Διακριτές σπουδές σε διακριτά τμήματα και διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα για τις ηλικίες κάτω των 4 ετών και για τις ηλικίες 4 έως 6 ετών. Όλα τα παιδιά κάτω των 4 ετών να μπορούν να εγγράφονται στους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία και κουπόνια και με μόνιμο προσωπικό.
  • Μαζικούς , μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
  • Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Μόνιμος διορισμός όλων των αναπληρωτών. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν τη φετινή και περσινή σχολική χρονιά, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
  • Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου. Υπολογισμός του ωραρίου των νηπιαγωγών σε 45λεπτη βάση και όχι σε ωριαία. Μείωση του ωραρίου όλων των νηπιαγωγών – μείωση του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών της Α΄ θμιας στα επίπεδα της Β΄θμιας.
  • Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
  • Έκτακτη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για διορισμούς, προσλήψεις, ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για σίτιση,  υγεία, μεταφορά των μαθητών.
  • Αυξήσεις τώρα στους μισθούς και τις συντάξεις – αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας 7ετίας. Όχι στη σύνδεση μισθού – «προσόντων» – αξιολόγησης. Κανένας «κόφτης» στο μισθό μας. Όχι στη φοροληστεία.
  • Κατάργηση του αντιασφαλιστικού νόμου – λαιμητόμου. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία – πίσω τα κλεμμένα. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους.  Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας και 60 έτη ηλικίας.
  • Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού.
  • Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στην κερδο­σκοπία των πιστοποιήσεων.
  • Πλήρης κάλυψη όλων των αναγκών για παράλληλη στήριξη με έναν εκπαιδευτικό για κάθε μαθητή. Επαναλειτουργία με ουσιαστικούς  όρους της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών.
  • Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ – 15% του προϋπολογισμού
  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών.  Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Χορήγηση του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας με την αποφοίτηση από τη Γ΄ Λυκείου σε όλους τους μαθητές χωρίς εξετάσεις με βάση το βαθμό μαθήματος.
  • Ετήσια επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Επαναλειτουργία της μετεκπαίδευσης.
  • Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα σε 1:15 στο Νηπιαγωγείο και  και 1:20  στο δημοτικό. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου. Κανένα τμήμα, πρωινό ή ολοήμερο, χωρίς το δάσκαλό του – όχι στην κατάργηση του δάσκαλου τάξης.
  • Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.
  • Σε κοινό βηματισμό με όλους τους εργαζόμενους παλεύουμε ενάντια στη φορολεηλασία, τα χαράτσια, τις ιδιωτικοποιήσεις, τους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας, το  ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου. Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα σε δημόσια και δωρεάν κοινωνικά αγαθά. Παιδεία – υγεία – ασφάλιση -ρεύμα και νερό για όλο το λαό!

Διεκδικούμε ενιαίο παιδαγωγικό/μορφωτικό σχέδιο για ένα σχολείο ζωντανό και δημιουργικό, σχολείο της μορφωτικής ισότητας και της κριτικής σκέψης.   Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη).

Σε αυτό το σχολείο, έχουν θέση και οι δάσκαλοι και όλες οι υπάρχουσες σήμερα ειδικότητες, ενταγμένοι σε ένα ενιαίο μορφωτικό σχέδιο που θα υπηρετεί το παιδί και την αγωγή του. Με σταθερή και μόνιμη εργασία και σταθερή παιδαγωγική σχέση στο σχολείο τους και όχι εργασιακά εξαθλιωμένοι και περιπλανώμενοι. Σε αυτά τα πλαίσια προτείνουμε την ένταξη όλων των αντικειμένων σε ένα ενιαίο μορφωτικό σχέδιο, την ενιαία διδασκαλία τους. Με την αυτοτελή διδασκαλία, την εργαστηριακή διδασκαλία τους αλλά και τη συνδιδασκαλία τους από το/τη δάσκαλο/α και τον/την εκπαιδευτικό της ειδικότητας και το συνυπολογισμό της ώρας και για τους δύο. Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μείνουν στο σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του. Πρόταση που απαντά ολοκληρωμένα στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και ταυτόχρονα καλύπτει εργασιακά τους εκπαιδευτικούς. Σε αυτό το σχολείο, σε κάθε τμήμα αντιστοιχεί ένας/μία υπεύθυνος δάσκαλος/α και σε κάθε τμήμα του ολοήμερου επίσης το ίδιο.  Σε αυτό το σχολείο εξασφαλίζονται χιλιάδες επιπλέον οργανικές θέσεις για κάθε υπάρχουσα ειδικότητα. Σε αυτή την περίπτωση, οι μαζικοί διορισμοί είναι προϋπόθεση και όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σήμερα στο σχολείο, όλων των κλάδων/ειδικοτήτων, μόνιμοι και αναπληρωτές είναι απαραίτητοι, όπως επίσης και αρκετές χιλιάδες αδιορίστων ακόμα. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε την απαίτηση για ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα υποδοχής κλπ. τότε οι ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ακόμα μεγαλύτερες. Αυτή η θέση έρχεται σε κάθετη αντίθεση με το μνημονιακό σχολείο σε όλες τις μορφές του. Επιβεβαιώνουμε την απόφαση των προηγούμενων ΓΣ για το ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ – ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ.

Αποκατάσταση της ενότητας του εκπαιδευτικού κινήματος. Tώρα προέχει η ενότητα όλων των εκπαιδευτικών, όλων ανεξαιρέτως των κλάδων απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, ακριβώς γιατί προέχει η διασφάλιση της εργασίας των συναδέλφων και ο χαρακτήρας του σχολείου. Η πολυδιάσπαση και η διαίρεση ευνοεί το υπουργείο και την κυβέρνηση. Σε αντίθεση με τη λογική του ανταγωνισμού και της διάσπασης, δεν μπαίνουμε σε λογικές διαχείρισης του ΠΔ79 και του εργασιακού και εκπαιδευτικού χάους που προκαλεί. Όλοι μαζί, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, γυμναστές, μουσικοί, ξένων γλωσσών, πληροφορικάριοι, εικαστικοί, θεατρολόγοι, διαφυλάσσουμε την ενότητά μας και απορρίπτουμε συντεχνιακές λογικές σε βάρος κλάδων από όπου και αν προέρχονται. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών/επαγγελματικών τους δικαιωμάτων. Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο. Ο Σύλλογός μας εκπροσωπεί τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα όλων ανεξαιρέτως των συναδέλφων – μελών του και τάσσεται σταθερά ενάντια σε κάθε επιμέρους συντεχνιακή διεκδίκηση που στρέφεται ενάντια σε άλλους κλάδους εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δηλώνουμε την κάθετη διαφωνία μας τόσο με την πρόταση του ΙΕΠ για την «παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια» όσο και με τις θέσεις που διατυπώνουν Πανεπιστημιακές σχολές που, επί της ουσίας, υπερασπίζονται τη σημερινή κατάσταση πραγμάτων στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών:

  • Η πρόταση του ΙΕΠ για την «παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια» αντιμετωπίζει το επάγγελμα του δασκάλου ως μια υπόθεση τεχνικής και πρακτικής υφής για το οποίο μπορεί να γίνει κατάρτιση και πιστοποίηση με μια σειρά fast track σεμιναρίων. Επιπλέον, θέτει σε αμφισβήτηση τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων ανεξαιρέτως των εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Αφενός αμφισβητεί το επαγγελματικό δικαίωμα των συναδέλφων της δευτεροβάθμιας να διδάσκουν χωρίς αυτήν, αφετέρου συνδέεται με τη δυνατότητα ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας, όπως οι φιλόλογοι, φυσικοί, μαθηματικοί κλπ. να διδάσκουν στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Διαδικασία που σχετίζεται με ποικίλα αντιδραστικά σενάρια αναδιάρθρωσης των βαθμίδων εκπαίδευσης και του προσοντολογίου επαγγελματικών δικαιωμάτων. Τέλος, η πρόταση του ΙΕΠ προβλέπει διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης για το νεοδιόριστο, ενώ αναφέρεται και σε «ενδεχόμενο παράβολο τελών εγγραφής», με δυο λόγια, προβλέπει δίδακτρα!
  • Από την άλλη πλευρά, διαφωνούμε ριζικά με όσους υπερασπίζονται τη σημερινή κατάσταση πραγμάτων στις καθηγητικές σχολές. Σύμφωνα με αυτή την άποψη, η Παιδαγωγική δεν είναι επιστήμη αλλά σύνολο κάποιων διδακτικών τεχνικών και, επομένως, η γνώση ενός επιστημονικού αντικειμένου είναι, από μόνη της, αρκετή για τη διδασκαλία του. Σε αυτή την περίπτωση, τα πράγματα μπορούν να παραμείνουν ως έχουν στις βασικές σπουδές των εκπαιδευτικών ή, στην καλύτερη περίπτωση, το πρόγραμμα σπουδών να εμπλουτιστεί με ένα ή δύο μαθήματα διδακτικής.

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, όπου η νεοφιλελεύθερη εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης διασταυρώνεται με τις επιδιώξεις και τα ιδιαίτερα συμφέροντα των Πανεπιστημιακών Σχολών, το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί να λειτουργεί ούτε ως παράρτημα του υπουργείου ούτε ως ουρά της Φιλοσοφικής ή κάποιου άλλου πανεπιστημιακού τμήματος. Πρέπει να διαμορφώσει ξεκάθαρες θέσεις που θα υπερασπίζουν τα υλικά συμφέροντα όλων των εκπαιδευτικών ανεξαιρέτως και όχι μόνο μιας υποκατηγορίας τους:

  • Υποστηρίζουμε την άποψη ότι η παιδαγωγική είναι επιστήμη και όχι άθροισμα διδακτικών τεχνικών. Οι εκπαιδευτικοί που καλούνται να διδάξουν στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρέπει να είναι πρωτίστως παιδαγωγοί και, ταυτόχρονα, γνώστες των αντικειμένων που καλούνται να διδάξουν. Επομένως, το πρόγραμμα αρχικών σπουδών τους πρέπει να περιλαμβάνει τις επιστήμες της αγωγής και ταυτόχρονα να καλύπτει τα αντικείμενα που καλούνται να διδάξουν.
  • Οι σπουδές αυτές πρέπει να ολοκληρώνονται στον προπτυχιακό κύκλο και να οδηγούν στο βασικό πτυχίο που θα εξασφαλίζει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα χωρίς περαιτέρω διαδικασίες πιστοποιήσεων ή εξετάσεων. Οι παιδαγωγικές σπουδές πρέπει να οργανώνονται σε τμήματα που θα οδηγούν σε σαφή και διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα στις ηλικίες 4 έως 6, 6 έως 12 και 12 έως 18 ετών.
  • Η όποια διαδικασία αλλαγών στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αφορά τους απόφοιτους ή τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς τα επαγγελματικά δικαιώματα των οποίων πρέπει να διατηρηθούν απαραβίαστα. Όπως απαραβίαστα πρέπει να διατηρηθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των νηπιαγωγών και των δασκάλων, για τις ηλικίες 4 έως 6 ετών και 6 έως 12 ετών αντίστοιχα.

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

  • Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών/αντιλαϊκών μέτρων (ενοποίηση ΤΕΙ βρεφονηπιοκόμων και Τμημάτων Νηπιαγωγών, αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, προώθηση αξιολόγησης, συνδικαλιστικός νόμος κλπ.). Υποστηρίζουμε τη διαμόρφωση ενός αγωνιστικού/απεργιακού σχεδίου, με χαρακτηριστικά σύγκρουσης και ανατροπής των αντιλαϊκών μνημονιακών μέτρων, με μορφές αγώνα διαρκείας, συντονισμό όλων των εργαζόμενων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, οργάνωση γενικής απεργίας και κοινών, ενιαίων πανεργατικών συγκεντρώσεων.
  • Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης.
  • Να δώσουμε τη μάχη, μαζί με τους γονείς, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, να συγκροτήσουμε ένα ισχυρό μέτωπο παιδείας και να μπλοκάρουμε τη λειτουργία των τριμελών επιτροπών του ΠΔ 79, κάθε απόπειρα υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών, δημιουργίας πληθωρικών τμημάτων, διαγραφής μαθητών από το ολοήμερο.
  • Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες.
  • Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη
  • Συμβολή σε πανεργατικό αγωνιστικό- απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντεργατικών, αντιλαϊκών πολιτικών και στήριξη του κινήματος για την προάσπιστή του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό.
  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να αποτυπώνουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους,  δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής),  ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Καταγράφουμε τα κτιριακά προβλήματα των νηπιαγωγείων και τις απαραίτητες αλλαγές σε υλικοτεχνική/κτιριακή υποδομή και τις προσλήψεις που απαιτούνται για τη θεσμοθέτηση και εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
  • Κήρυξη του σχολικού έτους 2017 – 2018 ως έτους ενάντια στο φασισμό και το ρατσισμό με διοργάνωση δράσεων και εκδηλώσεων με αντίστοιχο περιεχόμενο.

 

 

 

 

 

ΨΗΦΙΣΜΑ

της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης.

 

Μετά το υπόμνημα που κατέθεσαν  στην Περιφερειακή Δ/νση Αττικής  και στην Δ/νση  εκπαίδευσης  Α΄ Αθήνας  4  Σύλλογοι  Γονέων και κηδεμόνων  δημοτικών σχολείων στου Ζωγράφου,  όπου έθεσαν μεταξύ άλλων ζήτημα ανεπαρκών εκπαιδευτικών – υπεύθυνων τμημάτων, η συνάδελφος,  μέλος του Συλλόγου μας, Σακελλαρίου Αγγελική,  υπέβαλε την παραίτησή της από μέλος του ΔΣ  του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 19ου  δημοτικού σχολείου Ζωγράφου.

Η συγκεκριμένη συνάδελφος δέχεται απειλές  για μηνύσεις  εάν δεν ανακαλέσει την παραίτησή της.

Δηλώνουμε την  αμέριστη συμπαράστασή μας  στη συνάδελφο.

Καλούμε το ΔΣ του Συλλόγου μας και το ΔΣ της ΔΟΕ να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα  για την συνδικαλιστική και νομική της κάλυψη.

 

Το προεδρείο της ΓΣ

 

Μάζαρης Βασίλης

Διαμαντοπούλου Αρετή

 

Comments are closed.