Ενημερωτικό Δελτίο Γενάρης 2014

Μέτρα ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που προωθεί το ΥΠΑΙΘ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, το επόμενο διάστημα με βάση την εγκύκλιο στις 10/12 με τίτλο «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες» θα επιχειρηθεί να πραγματοποιηθούν συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων με στόχο να προχωρήσουν οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και να οριστούν ομάδες εργασίας με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.

 

Είναι σαφές ότι με βάση τις αποφάσεις των ΓΣ και του ΔΣ του συλλόγου μας, τις αποφάσεις του ΔΣ της ΔΟΕ, το κείμενο υπογραφών του συλλόγου μας και της ΔΟΕ, ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΕ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. Να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει υποχρεωτικότητα στη συμμετοχή, επομένως οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε δικαίωμα αλλά και καθήκον απέναντι στον εαυτό τους και τους συναδέλφους τους να μη συμμετέχουν σε αυτές τις ομάδες εργασίας.

 

Η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση είναι απονομιμοποιημένες στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το αποδεικνύουν:

 

  • οι εκατοντάδες υπογραφές που συγκεντρώνουμε από τους εκπ/κούς των σχολείων του συλλόγου μας,
  • οι δεκάδες χιλιάδες που συγκεντρώνονται σε όλη την Ελλάδα,
  • οι μαζικές ακυρώσεις των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ εξαιτίας των αποφασιστικών κινητοποιήσεων των συλλόγων και της μαζικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε αυτές

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, η μάχη για την ακύρωση της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης είναι κομβική μάχη, τεράστιας σημασίας για την εκπαιδευτική κοινότητα και το μέλλον του δημόσιου σχολείου.  Τη στιγμή αυτή που κρίνεται το ίδιο το δικαίωμα στην εργασία, τη στιγμή που ήδη στη δευτεροβάθμια μετράμε απολύσεις, δεν πρέπει να βρεθεί ούτε ένας συνάδελφος που θα πάρει μέρος στις «ομάδες εργασίας» της αξιολόγησης.

Με βάση τα παραπάνω:

 

  • Βρίσκεται σε εξέλιξη η συγκέντρωση των υπογραφών κάτω από το κείμενο της ΔΟΕ. Τα μέλη του Δ.Σ. συνεχίζουν να επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες για αυτό το σκοπό. Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων, στα σχολεία που έχει ήδη επισκεφτεί το Δ.Σ. έχουν υπογράψει το κείμενο δηλώνοντας έτσι την αντίθεσή τους με την προωθούμενη από την κυβέρνηση αξιολόγηση.

 

  • Καλούμε τους συναδέλφους, όπως και η ΟΛΜΕ, στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων σε κάθε σχολείο, να επαναβεβαιώσουν την αρνητική απόφαση που πήραν την άνοιξη του 2010 για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και ως εκ τούτου να μην προχωρήσουν στις ενέργειες που αναφέρει η τελευταία εγκύκλιος, δηλαδή στη διαδικασία αποτίμησης των 15 δεικτών ποιότητας, να μη συμμετέχει ΚΑΝΕΙΣ εκπαιδευτικός στις ομάδες εργασίας, στη διαμόρφωση σχεδίων δράσης καθώς και την υποβολή οποιασδήποτε έκθεσης αξιολόγησης του σχολείου.

 

Ως ενδεικτικό σχέδιο πρακτικού του συλλόγου διδασκόντων προτείνουμε το αντίστοιχο σχέδιο που αποφάσισε η ΟΛΜΕ:

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του …………………… Δημοτικού Σχολείου/Νηπιαγωγείου δηλώνει ότι είναι αντίθετος με τη λεγόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

Η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο για να υπηρετήσει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, θα υποβαθμίσει παραπέρα τη μόρφωση που λαμβάνουν τα παιδιά, θα έχει σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Δεν θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση  πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά.

Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση του σωματείου μας και του κλάδου μας, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας. Κανένας συνάδελφος της σχολικής μας μονάδας δεν δήλωσε συμμετοχή στην ομάδα εργασίας για την αυτοαξιολόγηση.

 

το οποίο είναι αυτονόητο ότι κάθε σύλλογος διδασκόντων μπορεί να τροποποιήσει, με την επισήμανση όμως, να καταλήγει ότι δε συμμετέχουμε στις ομάδες εργασίας.

 

Επισημαίνουμε ότι η τελευταία απόφαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ αναφέρει επί του θέματος :

 

  «Σε κάθε περίπτωση, όμως, που οι σύλλογοι διδασκόντων θα συζητήσουν το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης το αποτέλεσμα πρέπει να είναι η ξεκάθαρη απάντηση ότι οι ομάδες εργασίας δε συγκροτήθηκαν»

 

και καλεί τους εκπαιδευτικούς :

«Να  εκφράσουν συντεταγμένα με κάθε τρόπο και κυρίως με την υπογραφή του κειμένου της Ομοσπονδίας, την αντίθεσή τους απέναντι στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση – χειραγώγηση. Να μην προχωρήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας».  

 

Για την καλύτερη οργάνωση των δράσεων μας:

 

  • Σε περίπτωση όπου κληθούν οι σχολικές μονάδες από τη διοικητική πυραμίδα να πραγματοποιήσουν συνεδριάσεις για τα ζητήματα αυτά, να ειδοποιηθεί ΑΜΕΣΩΣ το ΔΣ του συλλόγου μας.
  • Αν επιχειρηθεί οποιασδήποτε μορφής σεμινάριο για την αυτοαξιολόγηση, υπάρχει εν ισχύ μόνιμα κηρυγμένη στάση εργασίας από τη ΔΟΕ και το σύλλογό μας ώστε να υπάρξει συγκέντρωση ακύρωσής του. Θυμίζουμε εδώ προηγούμενες αποφάσεις μας όπου καλούμε ους Δ/ντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια για την αξιολόγηση και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους.
  • Καλούμε σε έκτακτη Γενική Συνέλευση, την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου, στις 7 μμ, στο 8ο-106ο Δ.Σχ. Αθηνών.
  • Το αμέσως επόμενο διάστημα- και με δεδομένο το ρόλο που επιφυλάσσει στους Διευθυντές η διαδικασία της αξιολόγησης ο σύλλογος θα καλέσει σε συνάντηση όλους τους συναδέλφους Διευθυντές και Διευθύντριες για να χαράξουμε από κοινού δρόμους αντίστασης.

 

 Τέλος, να τονίσουμε ότι οι θέσεις του Συλλόγου μας γύρω από το ζήτημα καταγράφονται αναλυτικά στην απόφαση της τακτικής Γ.Σ. του Ιουνίου (βλ. σχετικά, http://www.a-athinon.gr/?p=2669).

 

Εντείνονται οι αντιδράσεις για το myschool

Σύλλογοι εκπαιδευτικών Π.Ε., Ενώσεις και Σύλλογοι Γονέων με ανακοινώσεις τους καταδικάζουν την όλη διαδικασία. Ο Σύλλογός μας, από τις 20-11-2013, δημοσίευσε ανακοίνωση με τίτλο «mySchool : νέος μηχανισμός πειθάρχησης και εντατικοποίησης» (βλ. και εδώ : http://www.a-athinon.gr/?p=3228). Εκτιμούσαμε ότι το νέο σύστημα καταγραφής συνδέεται άμεσα με διαδικασίες αξιολόγησης ακόμα και μέσω τηςεπίδοσης των μαθητώνπειθάρχησης και ασφυκτικού ελέγχου που βασίζεται στον αυταρχισμό και στην επιβολή των κυβερνητικών επιδιώξεων για την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό.

 

Στην τωρινή συγκυρία, το Δ.Σ. του Συλλόγου μας λαμβάνοντας υπόψη του :

 

–          Ότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων καλεί το Υπ. Παιδείας εντός 15 ημερών να δώσει εξηγήσεις για τα προσωπικά στοιχεία  που ζητάει το Myschool. Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της έγγραφης καταγγελίας  (26/11/2013) που έκανε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κεντρικής και Νότιας Χαλκιδικής στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

–          Ότι η Ένωση Γονέων Ζωγράφου εκφράζει την αντίθεσή της διακινώντας σχετική ανακοίνωση της ΑΣΓΜΕ (βλ. http://www.a-athinon.gr/?p=3279).

–          Ότι η Ένωση Γονέων 7ου Διαμερίσματος Αθήνας καλεί με ανακοίνωσή της τους συλλόγους γονέων να δράσουν άμεσα και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ώστε να αναπτύξουν μορφές δράσης και αποφάσεις για την παρεμπόδιση και ακύρωση του. Επίσης καλούν τους γονείς να αρνούνται με δήλωση τους την παροχή και χρήση στοιχείων  των παιδιών τους ή των οικογενειών τους. (βλ. http://www.a-athinon.gr/?p=3376)

 

Καλεί τους συναδέλφους σε όλες τις σχολικές μονάδες να δράσουν σε συνεργασία με τους γονείς στην κατεύθυνση αντίστασης στο νέο σύστημα καταγραφής (κοινές συσκέψεις με τους Συλλόγους Γονέων, συνεδριάσεις των Σχολικών Συμβουλίων, κλπ). Να διευκολύνουν τη δράση των Συλλόγων Γονέων και να αποδεχτούν τις υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων που θα υλοποιήσουν την απόφαση της Ένωσης και των Συλλόγων τους.

 

 

Για την καταστολή των εκπαιδευτικών στον Πυργετό και τον τραυματισμό του Γρηγόρη Καλομοίρη

 

Το Σάββατο 11.1.2014 πραγματοποιήθηκε  στη Λάρισα. πανελλήνια κινητοποίηση  που οργανώθηκε από την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ και τα συντονιστικά των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα. Καταδικάζουμε την απροκάλυπτη αστυνομική βία που δέχθηκαν οι εκπαιδευτικοί και η οποία εκφράστηκε με την εκτεταμένη ρίψη χημικών, βίαιων χτυπημάτων και τραυματισμών. Αποκορύφωμα αυτής της βίας, ήταν ο σοβαρός τραυματισμός του συναδέλφου  Γ. Καλομοίρη, μέλους της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ.

(ολόκληρη η ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του Συλλόγου)

 

Η θέση μας για το χωροταξικό και τις εγγραφές μαθητών

 

Με αφορμή το νέο έγγραφο της διεύθυνσης για τις προτάσεις των σχολικών μονάδων σε σχέση με το χωροταξικό, το Δ.Σ.  του Συλλόγου για το ζήτημα των εγγραφών των μαθητών διατυπώνει τις ακόλουθες θέσεις :

Α. Οι εγγραφές των μαθητών/τριών πρέπει να γίνονται με βάση τα όρια κάθε σχολείου.

Β. Αναπροσαρμογή/εναρμόνιση του χωροταξικού ανά τακτά χρονικά διαστήματα με βάση τη δυναμική του μαθητικού πληθυσμού ώστε να μην αδικούνται ή υποβαθμίζονται οργανικά σχολικές μονάδες. Αυτό σημαίνει ότι σε ενδεχόμενες αλλαγές του μαθητικού πληθυσμού πρέπει να εξασφαλίζεται η ισοκατανομή του μαθητικού πληθυσμού στις σχολικές μονάδες.

Εκδήλωση για τα παιδιά των συναδέλφων – κοπή πίτας

Η κοπή της πίτας του Συλλόγου μας θα γίνει την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου, στις 12 μμ, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 106ου Δημ. Σχολείου Αθηνών. Στη συνέχεια, στις 12.30 μμ τα παιδιά θα παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Ιστορίες μέσα από το καπέλο»,  από τη θεατρική ομάδα «Μυστικοί Ταξιδευτές». Σας περιμένουμε, για να πιούμε ένα καφέ, να κόψουμε την πίτα μας, να χαρίσουμε στα παιδιά μας λίγες ώρες ψυχαγωγίας και χαράς. Θα κυκλοφορήσει αναλυτική ανακοίνωση από το Δ.Σ.

 

Εκδήλωση – συζήτηση : Φασισμός, δικτατορία και δημοκρατία στην Ελλάδα, από το μεσοπόλεμο ως σήμερα

Ομιλητές :

–         Λυμπεράτος Μιχάλης, διδάσκων στο Πάντειο

–         Μαργαρίτης Γιώργος, καθηγητής στο Α.Π.Θ.
Παπαστράτης Προκόπης, καθηγητής ιστορίας στο Πάντειο

Σάββατο 15 Φλεβάρη, 6.30 μμ

12ο-115ο Δημ.Σχ. Αθηνών (Κοργιαλενίου 2, δίπλα στον Ερυθρό Σταυρό)

Θεατρική παράσταση

Η πολιτιστική επιτροπή του Συλλόγου, σας καλεί να παρακολουθήσουμε μαζί τη θεατρική παράσταση ««Τίρζα, η βασίλισσα του Ήλιου», με τον Στέλιο Μάινα και την Άννα Μάσχα, στο θέατρο Ιλίσια, την Κυριακή 9 Μάρτη. Θα κυκλοφορήσει αναλυτική ανακοίνωση από το Δ.Σ.

 

Για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «ΤeachersforΕurope»

 

Η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Γραφείο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, θα υλοποιήσουν το Φλεβάρη πρόγραμμα και καλούν δασκάλους σε επιμορφωτικό σεμινάριο για να τους διδάξουν πώς να εμφυσήσουν τα οράματα της ΕΕ σε παιδιά Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού!  Η συγκεκριμένη δράση, που ονομάζεται «ΤeachersforΕurope» (δάσκαλοι για την Ευρώπη), έρχεται να προστεθεί σε αντίστοιχες που κατά καιρούς αναπτύσσονται σε σχολεία καθώς και στις βασικές κατευθύνσεις των ΑΠΣ – ΔΕΠΠΣ που έχουν ως κατευθυντήριο άξονα το φρονηματισμό στις κυρίαρχες αντιλήψεις και πολιτικές που προβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να βγάλουν συμπεράσματα για το ρόλο του Ευρωπαϊκού προγράμματος«ΤeachersforΕurope»στα σχολεία και να μην εμπλακούν σε αυτό, να μη συμμετέχουν σε μηχανισμούς εξωραϊσμού της ΕΕ που στοχεύουν στη συνείδηση παιδιών με «εργαλείο» τους εκπαιδευτικούς. Να μη γίνουν οι εκπαιδευτικοί φερέφωνα της Ε.Ε. και των αντιλαϊκών της. Να μην ξεχάσουν ότι είναι παιδαγωγοί κι επιστήμονες. Ότι τέτοιου είδους προγράμματα, έρχονται σε αντίθεση με τον ίδιο το ρόλο που πρέπει να έχει ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη, που είναι πάνω απ” όλα να διαμορφώνει ελεύθερες και κριτικές συνειδήσεις, να διδάσκει τους μαθητές επιδιώκοντας να τους βοηθά να προσεγγίζουν ολόπλευρα και πολύπλευρα την κοινωνική πραγματικότητα και όχι να καταφεύγει σε οποιουδήποτε είδους φρονηματισμούς. Να τους προετοιμάζει για ό,τι θα έχουν να αντιμετωπίσουν στη ζωή τους για τα δικαιώματά τους ως αυριανοί εργαζόμενοι και πολίτες.

(ολόκληρη η ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του Συλλόγου)